Skocz do zawartości

[Hamulce] Shimano Zee czy Sram Guide?


Kavoo

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć ;) Od pewnego czasu zastanawiam się nad wymianą moich hamulców (shimano m315) myślę o konstrukcji 4 tłoczkowej. W oko wpadły mi Shimano zee o których słyszę wiele dobrych opinii ale niedawno zauważyłem ciekawe zjawisko. Otóż w większości rowerów trail/enduro a nawet XC (typu giant, trek, scott itp) widzę przewagę hamulców Sram Guide i Level. Czy są one faktycznie tak dobre? Czy to zwykły marketing? A według was co będzie lepsze Shimano Zee czy Sram Guide R? Najbardziej zależy mi na sile hamowania i niezawodności :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Prywatnie preferuję lepszą modulację niż kosmiczną siłę. Co mi po mega silnych hamulcach ,których nie mogę do końca kontrolować? Przejechałem się kiedyś na rowerze wyposażonym w Sainty ( ten sam zacisk co Zee ) i przy hamowaniu miałem wrażenie ,jakbym kotwicę zarzucił. W Shimano 785 było to samo ,tylko na mniejszą skalę. Ale może nie umiem hamować.....

Jednakże w Magurach ,mimo bardzo dużej siły, nigdy nie miałem problemu z kontrolą siły hamowania i jej dawkowaniem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszce jedna rzecz jest za Sram Guide, że do nich (co prawda na zagranicznych stronach) da się dokupić tłoczki, uszczelki, tłok do klamki itp a shimano jak padnie to do wymiany cały zacisk lub klamka. Teraz do końca nie wiem co wybrać na początku byłem za shimano a teraz mam pewne wątpliwości

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klocki od Shimano są beznadziejne i tak, a do Guide kupisz:

http://www.swissstop.ch/brakepads/discbrakes/disc31/exotherm/

Zee/Saint:

http://www.swissstop.ch/brakepads/discbrakes/disc27/exotherm/
+ taki dodatkowy, że w Zee masz fabrycznie zawleczkę, a z tymi klockami dostajesz aluminiową śrubkę, za którą A2Z woła 20zł/szt. ;)

Edytowane przez phoe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Modulacja zależy od wagi :) Ja mam na "bojowo" pod 90 kg i jakoś na modulację Saintów nie narzekam . 

Zauważ jeszcze że z uwagi na popularność Guidów nie jest wielkim wyczynem znalezienie kompletu z demontażu za 2/3 Twojego budżetu , np 

https://www.olx.pl/oferta/hamulce-sram-guide-r-CID767-IDjtTkt.html#1a3d05ec03 , a widywałem już po 500 komplety .Jak się spsuje , to sobie nowy kupisz :) Pierwsze wypusty miały kłopoty z tłoczkiem , ale ostatnio się uspokoiło podobno 

A Zee, cóż, konkretny hebel , bezawaryjny . 

W podobnej kasie masz jeszcze MT5 , też chwalone 

https://www.bike-discount.de/en/buy/magura-mt5-carbotecture-r-disc-brake-set-528592

M

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Jeśli 500 za jeden to tylko MT5.

 

 

Modulacja zależy od wagi

Marcin, idąc tym tokiem myślenia należy napisać do Szimano,żeby określili minimalną wagę rowerzysty :)

Tu jest ciekawy test 12 różnych hamulców, w tym Saintów i MT5

http://enduro-mtb.com/en/best-mtb-disc-brake-can-buy/2/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi jednak zależy bardziej na sile. Co do modulacji to obecnie jeżdżę na m315 w których modulacja jest nie najlepsza, a i tak nie narzekam więc zee nie mogą mieć gorszej modulacji od m315. Tak w ogóle to uważam że po prostu im mocniej nacisnę na klamkę tym mocniej będą hamować. Wiem, że to głupie pytanie ale o co chodzi z tą całą modulacją? Nie działa to przypadkiem na zasadzie im mocniej naciskam tym mocniej hamuję?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niektórzy mieszają np Zee z przodu z SLX z tyłu, na tyle Zee naprawdę jest bardzo mocny, Magura ma np takie gotowe zestawy hamulców, tj 2 tłoczkowy na tył i 4 tłoczkowe na przód.

 

http://www.magura.com/en/components/bike/trailseries/productdetailpage/?p=26509

 

No i wybór hamulca też czasami zależy od manetek, dużo lepiej kokpit wygląda z manetką zamocowaną do hamulca, no i w przypadku Shimano jak jest manetka i-spec nie ma tych wieśniackich monitorków.

Edytowane przez phoe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po przesiadce z M315 na M640 to mogą być słabe dobrego początki (nauka latania przez kierownicę). W M315 ciśnienisz i ciśniesz a ten tylko spowalnia, ciśniesz z sił całych a ten tylko trochę bardziej spowalnia. Przy takich nawykach M640 będą każdorazowo blokować koła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już tak miałem jak przesiadłem się z makrokeszu z no name hamulcami na rower z m315. Odruchowo wcisnąłem do oporu całą dłonią klamkę i ledwo udało mi się przechylić do tyłu żeby nie przelecieć przez kierownicę

Jescze co do m315. Tutaj ledwo trzema palcami można postawić rower na koło nie mówiąc o tym że czasami jadąc szybko z góry na klamkach znajduje się jeden palec a trzeba się zatrzymać to nawet ciężko zblokować tylne koło. Przy zmianie hamulców zależy mi na tym żeby rower zatrzymywać jednym palcem a (o ile to możliwe) dwoma nawet postawić go na przednim kole.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...