Skocz do zawartości

[Tylne koło] Inne koło a większy przekos


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Panowie na tył założyłem inne koło i już je montując musiałem bardziej rozchylić tylne widełki aby nasadzić na ośkę. Po regulacji biegów  już od 8 biegów do ostatniego 10 łańcuch ociera o przedni blat. W poprzednim kole z poprzednią kasetą (obie 105) łańcuch ocierał na 9-10 i nie tak mocno jak teraz

 

Oglądając ośkę koła ma nasadzona takie jakby pierścienie

 

ba1818d142196758.jpg

 

dca4c8e7c5c3940f.jpg

 

 

Jest możliwość ich ściągnięcia aby te koło można było trochę odsunąć a tym samym zmniejszyć przekos ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tym kole aby założyć musze delikatnie rozchylić widełki by nasadzić je na oś w porównaniu do poprzedniego koła i poniekąd przez to mam większy teraz przekos łańcucha. Od 8 biegu do 10 zaczyna mi intensywnie ociera łańcuch o przedni blat. W poprzednim kole również z kasetą 105 koło bez problemu nachodziło na szerokość widełek oraz przekos łańcucha bym mniejszy - na 9 i 10 łańcuch ocierał o blat i znacznie deliatniej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Suwmiarka ustawiona na 130mm wypada tak

 

831838ecb6db113f.jpg

 

f8047b3c45d46365.jpg

 

Co do demontażu to imbusem wykreciłem tą część osi:

 

e629fd10001aa9e8.jpg

 

Później wyciągnąłem drugą plastikową część osi. Bez używania jakiegoś bacika i odkręcania nasadką po prostu zsunąłem kasete z zapadek bębenka i w 2 minuty wszystko miałem rozłożone

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm po rozłożeniu i złożeniu na nowo koło wchodzi teraz z luzem na widełki. Widocznie coś musiało nie być spasowane do końca.

 

A co do kasety to luźno ją ściągnąłem z bębenka który ma 2 zapadki na sprężynkach a sam bębenek jest gładki bez wielowypustów jak to zazwyczaj bywa. Nałożyłem później na bębenek palcami wcisnąłem zapadki i kaseta weszła do końca, A druga srebrna część ośki odkręcana imbusem najwyraźniej skręca wszystko i trzyma.

 

A z przekosem chyba nic nie zrobię, choć na poprzednim kole z jej kasetą tak łańcuch nie walił o przedni blat jak teraz ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeszcze takie pytanie:

 

Dokręcając tą drugą część ośki tą srebrną decyduje poniekąd z jakim oporem będą kręcić się łożyska później w kole ? Zaraz jak poczułem tylko minimalny opór na tej śrubie imbusowej od ośki to przestałem dalej dokręcać bo bym sprawił że łożyska już wyczuwalnie trochę ciężej by się kręciły

 

Łożyska w kole podobno były wymieniany za poprzedniego właściciela i w palcach gładko się kręcą ale jak zakręcę kołem na rowerze to o dziwo szybko te koło się zatrzymuje... W poprzednim kole lżejsze nim zakręcenie powodowało że ewidentnie dłużej się kręci.

 

Niee wiem może te Cosmic tak mają...Albo przez ten stożek karbonowy


Tu na filmiku zakręcone słabiej i mocniej

 

https://www.youtube.com/watch?v=YAcG_5_o7Zk&feature=youtu.be

 

 

Nie wiem być może przesadzam i szukam dziury w cały ale wydaje mi się że koło tej klasy powinny ździebko dłużej się kręcić.. Być może tak powinno być, albo te koła tak mają,  może cykający bębenek je ogranicza..nie wiem dlatego pytam was o rade.

Jedno jest pewne że moje poprzednio tylne koło ooowiele dłużej się kręci mimo że teoretycznie jest to koło dużo niższej klasy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie kręci się słabo. Ściągnij łańcuch i sprawdź wtedy, chociaż bębenek nie powinien mieć aż tak drastycznego wpływu na długość kręcenia.

 

Przód tak samo?

 

Przy okazji widać że masz zapadniętą oponę w jednym miejscu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Źle skręcasz tą piastę, do regulacji łożysk jest pokrywka po lewej stronie z otworami i kręcąc nią dociągasz albo luzujesz łożyska. Ale zanim to zrobisz to najpierw poluzuj tą pokrywk kilka obrotów, wyciągnij końcówkę osi po lewej stronie i włóż do otworu w osi imbusa 8 albo 10mm (nie pamiętam), trzymając klucz z tej strony dokręcasz tą srebrną końcówkę osi od strony bębenka (dosyć mocno), następnie kasujesz luz na łożyskach wspomnianą pokrywką. 

 

aa671bde38beebe5med.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiec robie wyraźny luz na osi (wtedy kółko już fajnie się kręci bo na łożyska nie jest wywierana żadna siła ze strony ośki

 

538ca63047728cd3gen.jpg

 

Ściągam czarną zaślepkę i wkładam do środka imbus 10

 

b19ee0df2ac8d729med.jpg

 

 

Większy imbus przytrzymuję ręką a mniejszym od strony kasety kręcę. Wtedy obie części ośki zaczynają się skręcać ze sobą do środka i gdy skręcę to dość mocno to robi się duży nacisk na łożyska i koło wyraźnie ciężko chodzi

 

 

A tu innej regulacji nie widze. Jak kręcę od strony zaślepki to już obracam całą skręconą ośką

 

208b1b78fb06e5d4med.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zagadki i ślizg bębenka powinny być posmarowane specjalną oliwką Mavica. Zastępowanie jej czymkolwiek innym to druciarstwo i się nie sprawdza.

Duże opory daje gumowe uszczelnienie bębenka. Sprawdza się posmarowanie jej Slick Honeyem lub innym lekkim skarbem do amortyzacji.

W ostateczności można użyć też takiego smaru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...