Skocz do zawartości

[Korba FSA Vero w Trek 1.2] problem z regulacją


markosGD

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Kupiłem Trek 1.2 z korbą FSA Vero, to moja pierwsza szosa. Do tej pory korzystałem z roweru górskiego. Niestety mam problem z ocieraniem łańcucha. W góralu nigdy nie spotkałem się z sytuacją, że łańcuch przy ustawieniu z przodu i z tyłu mała zębatka ociera o przednią dużą tarczę. Dodatkowo korba jest prawdopodobnie krzywa bo ocieranie słuchać tylko na części obrotu tarczy. Czy to normalne i standardowe przy tej korbie, czy należy reklamować bo rower kupiony przed miesiącem. Dodatkowo zdarza się w czasie jazdy, że (prawdopodobnie) łańcuch klinuje się w dolnej części pomiędzy korbami i nagle nie mogę obracać, muszę cofnąć aż się odblokuje, jest to bardzo niebezpieczne. To kwestia regulacji, czy może korba do wymiany, czy tak to beznadziejnie działa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do ocierania mała zębatka-mała zębatka, to jest to normalne. Duży przekos a ocieranie jest spowodowane tym że jest duża różnica zębów między małą a duża zębatką korby. 

Krzywa korb, w tej półce cenowej cudów nie można wymagać. Możesz starać się wyprostować zębatki. 

Jeśli chodzi o blokowanie łańcucha regulacja powinna pomóc.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyzwyczaiłem się, że w x-caliber używam środkowej z przodu obsługującej cały zakres tyłu, wszystko działą idealnie płynnie cicho (z tyłu slx, przód deore), a w tej szosie tragedia. Czyli ostanie trzy dolne zębatki z tyłu do użytku wyłącznie z dużą tarczą!? No i czy nie ma co się starać o wymianę korby w ramach gwarancji bo to standardowa nieprawidłowość? :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po jakiego wuja ma składać reklamacje? Nie lepiej normalnie podejść do sklepu i powiedzieć co jest nie tak? Co do ocierania o przednią zębatkę na kombinacji mała-mała: gdzieś mi mignęło że to jest normalne w szosie, zresztą na takim przełożeniu się nie jeździ. Łańcuch sam z siebie się klinuje, podczas jazdy czy przy przerzucaniu? Co do kombinacji na przekosach masz jeszcze coś takiego jak trymowanie, inaczej tzw. półbiegi. A to czy korba jest krzywa zweryfikuj samemu, oczami, bo może mieć bardzo niewielki odchył a jednak ocierać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W szosie przekos powoduje ocieranie w praktycznie każdej grupie.

Do tego korba w treku jest bardzo często krzywa lub krzywe są jej tarcze.

Są jeszcze polbiegi w ustawieniu przedniej przerzutki - przesuwa się ona nieznacznie przy naciśnięciu dźwigni klamkomanetki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie jest jakies posrednie kliknięcie w przedniej, korzystam z tego. Lancuch klinuje się podczas jazdy. Czyli trzeba to inaczej ostrozniej obsługiwać, ewentualnie cks z tymi tarczami krzywymi zrobić.

A tarcze z przodu bardzo krzywe, ciekawe co powie sklep, jutro nagram film jak sie obracają, wyglada i kiepsko ciezko do nich przezutki dostrajac. . Generalnie wniosek taki ze pilnować tego krzyżowania, i korzystać z polbiegow.

A tarcze z przodu bardzo krzywe, ciekawe co powie sklep, jutro nagram film jak sie obracają, wyglada i kiepsko ciezko do nich przezutki dostrajac. . Generalnie wniosek taki ze pilnować tego krzyżowania, i korzystać z polbiegow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz oczywiście reklamować jeśli zmiana biegów jest upośledzona i występuje uciążliwe ocieranie (np korba/zębatki są tak krzywe że przerzutka przednia musi być ustawiana do ich krzywizny a nie do poprawnej pracy przy zmianie biegów). 

Z tego co pamiętam regulując napęd w tych Trekach przy 8 biegach z tyłu 5 chodziło w większości przypadków bez ocierania. To znaczy 5 najmniejszych koronek kasety i blat oraz pięć największych koronek kasety i mała tarcza korby.

Jeśli jest bardzo źle to próbuj negocjować zmianę korby na ze zintegrowaną osią, za dopłatą. Różnica w kulturze pracy będzie znacząca a problem współpracy korba - przerzutka mocno zniwelowany. 

Vero ma często krzywe tarcze lub jeśli jest gorzej jest całościowo krzywa - prawdziwą przyczynę można znaleźć zamieniając zębatki na dobrej jakości, np Shimano.

Korba współpracuje z suportem 104 mm lub Shimano 107 mm oś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
  • 1 rok później...

Odkopując, szukam czegoś innego niż zamontowana FA Vero, gdyż przy mocniejszym depnięciu największa koronka trze o wodzik przedniej przerzutki. Czy ewentualnie zmiana na lepszy suport na kwadrat pomoże, czy rozglądać się za czymś innym? Może jakaś stara 105 na BSA? Jakiego BCD szukać by nie było problemu z wymianą koronek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...