Skocz do zawartości


Strona korzysta z plików cookie. Zobacz jak.   Rozumiem i akceptuję pliki cookies
Zdjęcie
- - - - -

[Amortyzator przód] Do 1600 zł

amortyzator przód 1600

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
39 odpowiedzi w tym temacie

#21 phoe

phoe

    Master

  • Użytkownik
  • 2702 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Lubin
Garaż Rower

Napisano 28 wrzesień 2017 - 19:07

Aurona RC2 ustawionego na 120mm, a wcześniej był gniot Reba RL.

 

Sztywniejszy, lepiej pracuje + w porównaniu do Reby są 2 regulacje więcej - szybka i wolna kompresja.

 

... a ta moja magiczna Reba, to nie dość że wywaliło jej 2x uszczelkę kurzową i zeszło powietrze do 0(zapadł się widelec), to po 2-giej naprawie w szanownej Harfie mam wrażenie że bardziej tępo pracowała niż przed naprawą...

... jeszcze inny bajer, nie miała równych mocowań na hamulec tylko pod lekkim kątem i musiałem to ręcznie pilnikiem na oko wyrównywać, kontrola jakości na etapie produkcji i obsługa gwarancyjna by Harfa na najwyższym poziomie.

 

Naprawdę dobry RS to jest dopiero SID i to nie model RL, tylko te wyższe tj, XX czy World Cup, jeszcze RS-1 podobno fajnie pracuje, ale to wideł mega delikatny i kosztujący 6k zł, SID'y zresztą też w cale nie są tanie. ;)

A FOX'y w cale nie lepiej, po 6k zł na CultBike, u Gregorio podobnie. ;)


Użytkownik phoe edytował ten post 28 wrzesień 2017 - 19:18

  • 0

sygnatura usunięta przez moderatora


Reklama

Reklama

#22 dawid1110

dawid1110

    Maniak

  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 272 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa
  • Imię:Dawid
Garaż Rower

Napisano 28 wrzesień 2017 - 21:53

A czy ten Epixon do ścigania się nadaje ?


  • 0

#23 phoe

phoe

    Master

  • Użytkownik
  • 2702 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Lubin
Garaż Rower

Napisano 28 wrzesień 2017 - 23:51

Jak najbardziej tak, ale Axon kosztuje niewiele więcej, a jest pewnie o jakieś 100-200g lżejszy, ale o różnice i wagę Epixon TR vs Axon pytaj Activie.


  • 0

sygnatura usunięta przez moderatora


#24 Dokumosa

Dokumosa

    Stały bywalec

  • Użytkownik
  • 1120 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wałbrzych
  • Imię:Zenek

Napisano 29 wrzesień 2017 - 00:22

Jeśli szukasz czegoś na kilka sezonów to epixona sobie głowy nie zawracaj - tłumik nierozbieralny. Aion/axon są przyzwoite.
Odnośnie problemów z rebą rl to koledzy demonizują.
  • 1

#25 phoe

phoe

    Master

  • Użytkownik
  • 2702 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Lubin
Garaż Rower

Napisano 29 wrzesień 2017 - 00:32

Epixon TR ma już chyba rozbieralny własnie, dlatego kosztuje 1300zł, a nie jak Epixon XC 1000zł.

RL-RC to nie jest oznaczenie tłumika, tylko możliwości jego regulacji, na 100% tłumik w TR jest lepszy, a czy na 100% rozbieralny i serwisowany pytać Activię.

 

Odnośnie Reby SA = przereklamowane ścierwo, kumpel też to miał w poprzednim rowerze i to jest naprawdę mega słaby wideł jak na to ile za niego trzeba zapłacić!


Użytkownik phoe edytował ten post 29 wrzesień 2017 - 00:37

  • 0

sygnatura usunięta przez moderatora


#26 dawid1110

dawid1110

    Maniak

  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 272 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa
  • Imię:Dawid
Garaż Rower

Napisano 29 wrzesień 2017 - 06:23

Jak najbardziej tak, ale Axon kosztuje niewiele więcej, a jest pewnie o jakieś 100-200g lżejszy, ale o różnice i wagę Epixon TR vs Axon pytaj Activie.

Z tym że przy Axon musiałbym jeszcze wydać 200 zł na piaste 15mm a to już odrobine poza zaplanowany budżet. 

 

Owszem przy Epixonie też ale mieszcze się jeszcze w planowanym budżecie na ten wydatek. 


Użytkownik dawid1110 edytował ten post 29 wrzesień 2017 - 06:24

  • 0

Reklama

Reklama

#27 phoe

phoe

    Master

  • Użytkownik
  • 2702 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Lubin
Garaż Rower

Napisano 29 wrzesień 2017 - 06:57

Tak samo jak w przypadku Epixona TR, one są też tylko na sztywną oś.


  • 0

sygnatura usunięta przez moderatora


#28 woojj

woojj

    Master

  • Użytkownik
  • 1951 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:śląsk
Garaż Rower

Napisano 29 wrzesień 2017 - 07:01

suntour....suntour.... czemu nie Manitou???? 

A może RST Fitst- to kopia technologiczna R7 ???? 

Oba są pod zacisk i bardzo dobrze pracują. 


  • 0

#29 dawid1110

dawid1110

    Maniak

  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 272 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa
  • Imię:Dawid
Garaż Rower

Napisano 29 wrzesień 2017 - 07:17

Tak samo jak w przypadku Epixona TR, one są też tylko na sztywną oś.

Tak. Ale mieszczę się w budżecie

Wysłane z mojego LG-K420 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#30 Marcin_321

Marcin_321

    Świeżak

  • Nowy użytkownik
  • 18 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 29 wrzesień 2017 - 07:19

Witam

 

Co do Reby to zgodzić się nie mogę, jeżdżę cały sezon, głównie XC - korzenie, kamienie, itp, jest mocno męczona i daje radę, widocznie też zależy od modelu, partii - mój był kupiony z rowerem, nowy - ma około roku, zobaczymy co będzie dalej. 

 

mowa o Rebie SA właśnie

 

nie znam Aion/axon - nie miałem, nie wiem, 

 

Fox 32 Performance - po jedym sezonie pojawił się luz poprzeczny - goleń/laga

 

Epixon TR - nie wytrzymał w XC 

 

Może poszukaj SID-a na koło 29 - używkę, to było by najtrwalsze rozwiązanie.


  • 0

#31 dawid1110

dawid1110

    Maniak

  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 272 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa
  • Imię:Dawid
Garaż Rower

Napisano 29 wrzesień 2017 - 07:23



Witam

Co do Reby to zgodzić się nie mogę, jeżdżę cały sezon, głównie XC - korzenie, kamienie, itp, jest mocno męczona i daje radę, widocznie też zależy od modelu, partii - mój był kupiony z rowerem, nowy - ma około roku, zobaczymy co będzie dalej.

mowa o Rebie SA właśnie

nie znam Aion/axon - nie miałem, nie wiem,

Fox 32 Performance - po jedym sezonie pojawił się luz poprzeczny - goleń/laga

Epixon TR - nie wytrzymał w XC

Może poszukaj SID-a na koło 29 - używkę, to było by najtrwalsze rozwiązanie.


Co rozumiesz poprzez Epixon tr nie trzymał w xc

Wysłane z mojego LG-K420 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#32 Marcin_321

Marcin_321

    Świeżak

  • Nowy użytkownik
  • 18 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 29 wrzesień 2017 - 07:45

nie będę się rozpisywał i wywoływał wojny kolego, ale szczerze odradzam tego amora, poczytaj w necie o nim, na tym forum też gdzieś znalazłem niepochlebne opinie, u mnie wytrzymał ok 2-3 miesięcy.

 

Zobacz ile ich jest na portalach aukcyjnych.... 


  • 0

Reklama

Reklama

#33 Simba

Simba

    Amator

  • Użytkownik
  • 51 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa
  • Imię:Szymon

Napisano 29 wrzesień 2017 - 08:58

Mam Epixona TR od 3 lat. Rocznie robię ok 4k kilometrów. Z 6-7 razy rocznie maraton. 4 razy jestem w górach. Wiosna, lato, jesień, zima i absolutnie nic się z tym amortyzatorem nie dzieje. Oczywiście serwisuję raz do roku i jadę dalej.


  • 0

#34 Dokumosa

Dokumosa

    Stały bywalec

  • Użytkownik
  • 1120 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wałbrzych
  • Imię:Zenek

Napisano 29 wrzesień 2017 - 09:34

SID nie będzie trwalszy od reby, to jeszcze bardziej wylajtowany widelec do XC.  Mam wielu stałych klientów posiadających pierwsze wypusty (jak i wszystkie kolejne) reby SA i nie było z tymi amortyzatorami większych problemów - oczywiście pod warunkiem systematycznego serwisu na dobrych komponentach i smarowidłach. Grzechem śmiertelnym jest też nie zrobić serwisu zerowego - to w 99% przypadków jest powodem późniejszych kłopotów. Na kilka setek wyższych/średnich RSów jakie miałem w łapkach w jakichś jednostkowych przypadkach był luz między goleniami. W SR po pewnym czasie jest to normą. A szkoda bo wyższe modele działają przyzwoicie (warunkiem jest też regularny, IMHO min. 2x częstszy serwis a jeśli ma się spory odchyl od normy wagowej to również wymiana sprężyny) i ceny mają na nasze PL realia do przełknięcia. Co do RS o daleki jestem od formułowania wypowiedzi typu "przereklamowane ścierwo", "gniot" itp. Fakt, że zmiana skoku w rebie kosztuje 100zł (jeśli się zrobi samodzielnie), że ceny pudełkowych wersji są z sufitu, że nie jest to już to samo co reba DA ale mimo wszystko IMHO lepsze niż cokolwiek na goleniach 32mm u tańszej konkurencji.


  • 1

#35 dawid1110

dawid1110

    Maniak

  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 272 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa
  • Imię:Dawid
Garaż Rower

Napisano 29 wrzesień 2017 - 10:55

I tak się przyznam że mam mętlik w głowie już

Wysłane z mojego LG-K420 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#36 dran2

dran2

    Stały bywalec

  • Użytkownik
  • 1298 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 29 wrzesień 2017 - 12:43

SID i Reba ma przecież większość części wspólnych. Różnią się tłumikami, w topowych wersjach jeszcze karbonem w CSU. Tłoki, uszczelki, lagi, golenie są identyczne, instrukcje serwisowe nawet nie rozróżniają numerów części. Co może być trwalsze w SIDzie? Sterówka z karbonu w najtopowszej wersji?


  • 0

#37 woojj

woojj

    Master

  • Użytkownik
  • 1951 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:śląsk
Garaż Rower

Napisano 29 wrzesień 2017 - 13:23

tu masz testy firsta Test amortyzatora RST First 29 Air - team 29er.pl - bo wielkość ma znaczenie - portal rowerowy to bardzo fajny i nie doceniany amor..... przynajmniej na tym forum. U nas chłopaki w robocie prześmigali 2 sezony startów  w maratonach...... teraz im sie w dupie poprzewracało i mają SIDy ;-))) ale tam trza becalować x3 ;-)))

Ja bym brał Manitou trochę droższe ale za to widelec z półki wyżej od RST i Suntour. ;-)))

 


  • 0

#38 Piter233

Piter233

    Stały bywalec

  • Użytkownik
  • 1206 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Strzegom
  • Imię:Piotr
Garaż Rower

Napisano 29 wrzesień 2017 - 19:17

Ja podsumuję tak: masz 1600 zł. Zobacz co jeszcze ci nie domaga i czy nie lepiej kupić nowego roweru. Jak zostajesz przy aktualnym to przechodzimy dalej. Warto kupić amorek na oś 15 mm. Koło możesz całkiem tanio dostać/poskładać albo nawet kupić jakąkolwiek przejściową używkę, np. koło 1 lub koło 2. Ja za koło przód 27,5, oś 15 giant xc-2 zapłaciłem 100 zł na allegro, więc praktycznie grosze. Teraz przechodzimy do amora: możesz ryzykować używkę, ale w takiej sytuacji bierz od kogoś z forum, przynajmniej masz większą szansę że nie jest zajechany i był dobrze traktowany. Jak chcesz nowy to masz allegro i Strona główna - Części rowerowe w najlepszych cenach w Polsce - Piwnica Rowerowa -> siedzisz tak co najmniej raz dziennie i na pewno coś znajdziesz. Żeby ułatwić ci wybór: suntour axon/aion; rock shox reba/sid; rst first; i manitou. Do tego polecane są też x-fusion. Weź cokolwiek z tych wymienionych. Jak kupujesz nowy - masz dwa lata gwarancji. Jak trafi na gwarancję zbyt szybko to go sprzedasz w cholerę na allegro. Wymiana amora to z odrobiną wprawy tak z godzinkę roboty.


  • 0

#39 phoe

phoe

    Master

  • Użytkownik
  • 2702 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Lubin
Garaż Rower

Napisano 29 wrzesień 2017 - 21:15

Ta na RockShox gwarancja, wyślesz do Harfy i go spi~ po czym stwierdzą, że to twoja wina bo go "piaskiem napompowałeś". :D

 

Nie wiem jak jest teraz z FOX i Gregorio, bo za czasów Cultowych Rowerów to szkoda gadać.


Użytkownik phoe edytował ten post 29 wrzesień 2017 - 21:16

  • 0

sygnatura usunięta przez moderatora


Reklama

Reklama

#40 dawid1110

dawid1110

    Maniak

  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 272 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa
  • Imię:Dawid
Garaż Rower

Napisano 29 wrzesień 2017 - 22:47

No nic. Będe szukał, szperał, pytał jak co i coś kupie przez zime ;)


  • 0



Podobne tematy Collapse

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post



Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: amortyzator, przód, 1600