Skocz do zawartości

[Amortyzator] Sag


thekowal

Rekomendowane odpowiedzi

Witam posiadam amortyzator SR Suntour Raidon-XC RL 29 100 mm    Dzisiaj zrobiłem pełen serwis amorka czyszczenie smar olej do komory powietrznej plus olej na podkładki . Teraz mam problem z ustawieniem Sagu skoro ja jako rowerzysta waga 90kg plus 5 kg ładunku   .  Skoro skok amortyzatora mam 100 mm wiec napompowałem tak ze ugiencie wstepne pokazuje 26 cm     i tylko ze to jest prawidłowe powiedzmy 10-30%  ustawienie amorka wiem ze nie ma uniwersalnej opcji    tylko chciałbym sie dowiedziec czy dobrze go dobilem powietrzem 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

160 psi

 

Zaczynasz się zbliżać niebezpiecznie do granicy, dla Raidona 180 PSI o ile pamiętam. Ten amortyzator nie jest tępy jak klocek przy takim ciśnieniu?

 

 

 

Teraz mam problem z ustawieniem Sagu skoro ja jako rowerzysta waga 90kg plus 5 kg ładunku

 

Do zwykłego xc powinno to być od 10 do 15 skoku amora.

 

A kto jeździ XC z ładunkiem? :woot:  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź w instrukcji ale tak jak pisałem zaczyna to być niebezpiecznie wysokie ciśnienie.

 

Swoją drogą, jak mierzysz SAG?


http://www.srsuntour-cycling.com/fileadmin/user_upload/Downloads/Consumer/Bike/Owners%20manuals/General%20Fork%20Manual/SRSUNTOUR-basic-fork-manual-EN-14.08.2017.pdf

 

7 strona

 

Wydaje mi się że albo źle mierzysz SAG albo źle pokazuje Ci pompka. Nie chce mi się wierzyć że przy takiej wadze potrzebujesz aż 160 PSI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raidon ma 1 komorę powietrzną + sprężynę stalową, gdy sprężyna jest źle dobrana może "oszukiwać" na SAG'u.

 

Ich widelce np potrafią mieć przy wyższym ciśnieniu większą czułość przy pierwszych 10-20% skoku, niższym przy niższym ciśnieniu, dzieję się tak własnie dlatego, że komora powietrzna jest "sprężyna pozytywną" i ją możesz regulować zmieniając ciśnienie, a stałą stalowa której nie możesz regulować poza jej wymianą pełni role "komory negatywnej". Warto by było podpytać Activie czy oryginalne sprężyny nadają się w nim do 90kg + bagaż.

Edytowane przez phoe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapytaj Activie o dobór sprężyn pod twoją wagę, czy te fabryczne mają sens.

 

http://www.srsuntour-cycling.com/fileadmin/user_upload/Downloads/Consumer/Bike/Exploded%20views/2016/SF16-RAIDON/SF16-RAIDON-XC-DS-RL-R-29-100,80-(2).PDF

Tu masz budowę, popatrz na element oznaczony jako 8. Masz tam własnie te sprężyny widoczne.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

pompuje do 10 psi zapinam zipke no i sprawdzam suwmiarka odległosc od uszczelki a do zipki wchodze na rower

 

A jak wchodzisz na ten rower? Ktoś Ci go przytrzymuje? Włączasz blokadę?

 

Dążę do tego że np Twój prawdziwy SAG wynosi 5% a ładując się na rower dociskasz go i dlatego przy 160 PSI wychodzi Ci 26% SAG'u.

 

Ja mając blokadę w manetce blokowałem skok, siadałem na rower, przyjmowałem naturalną pozycję i wtedy puszczałem blokadę. Potem znowu blokowałem widelec i ostrożnie schodziłem z roweru.   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Upewnij się jeszcze że naprawdę pompujesz 160 PSI. Żeby dojść do takiego ciśnienia to naprawdę trzeba się sporo napompować to raz, a dwa że amortyzator naprawdę zmienił by się wtedy w kamień. Już przy 100- 120 PSI jest na tyle twardo że ciężko się go ugina, a co dopiero przy 160 PSI.

 

Może źle podłączasz pompkę? W mojej GYIO GS-1 można było zrobić tak że przy złym podłączeniu każde naciśnięcie tłoka powodowało że na manometrze wskakiwała kilkanaście/ kilkadziesiąt PSI a tak naprawdę mało co się pompowało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sporo podpowiedzi się pojawiło, ale trochę chaotycznie ;) Więc podsumowując:

  • zanim cokolwiek zrobisz, upewnij się, że widelec jest czysty, a tłumienie otwarte;
  • wkręcając pompkę, kręć aż wskazówka pokaże ciśnienie + pół obrotu (nie więcej!);
  • przed pomiarem wykręć pompkę;
  • wejdź na rower w całym osprzęcie do jazdy (kask, plecak, woda w bidonie itd.);
  • pouginaj widelec parę razy, żeby pokonać tarcie ślizgów/uszczelek;
  • przyjmij "pozycję ataku" (sag widelca mierzy się na stojąco);
  • zsuń zipa/oring do uszczelki;
  • DELIKATNIE zejdź z roweru, tak żeby nie ugiąć widelca - najlepiej opuścić siodło (bo i tak mierzysz na stojąco) i schodzić przez tył roweru;
  • zmierz ugięcie od uszczelki do zipa (upewnij się, że Twój widelec ma 100 mm, a nie np. 105 albo 120 mm);
  • przy pomiarze na stojąco, prawidłową wartością są okolice 20%;
  • przy uginaniu roweru podczas jazdy po płaskim (podskakiwanie, wciskanie z całej siły) powinieneś go ugiąć o ok. 80%.

Trochę dodatkowych uwag znajdziesz też w moim poradniku: https://www.1enduro.pl/regulacja-zawieszenia-poradnik/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...