Skocz do zawartości

[3000] Pierwsza szosa i sprzedaż poprzedniego roweru


nbk

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

3 miesiące temu kupiłem swój pierwszy rower od kilkunastu lat. Jako że nie wiedziałem ile będę jeździł szosą, a ile w lesie to wybrałem rower crossowy. Wybrałem Lazaro Integral V3 (Full Alivio, cena 1500 zl). Jestem z niego bardzo zadowolony, ale zauważyłem że zdecydowanie większą przyjemność sprawia mi jazda po płaskim terenie (szosa, ścieżki rowerowe w mieście). No ale przede wszystkim obudził się we mnie duch rywalizacji (Może kiedyś jakieś amatorskie zawody? wink.png )

 

Dlatego też chciałbym kupić sobie rower szosowy. A jako że skończył się sezon to może będą jakieś fajne promocje. 

Bardzo podoba mi się Kross Vento 3. Obecnie jest promocja z 3299 na 2598zl i zastanawiam się czy kupić to już czy może poczekać do grudnia (ponoć wtedy są największe rabaty) bo może rower jeszcze będzie tańszy. Czy już raczej nie mogę na to liczyć? Jakie jest wasze zdanie? 

 

No chyba że ewentualnie macie jakieś inne ciekawe propozycje słyszałem że B'twin triban 520 też jest fajny. Co będzie lepszym wyborem?

 

Mam też pytanie czy dotychczasowy rower sprzedać teraz jak ma jeszcze 3 miesiące czy raczej sprzedać to przed sezonem za kilka miesięcy? No i jaka cena była by waszym zdaniem rozsądna? I czy sprzedawać na olx, czy lepiej dać to do jakiegoś lombardu, albo są może jakieś inne miejsca sprzedaży? biggrin.png

 

Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obecnie jest promocja z 3299 na 2598zl i zastanawiam się czy kupić to już czy może poczekać do grudnia

ile zyskasz 100 zł??? a rowerów w odpowiednim rozmiarze już nie będzie. Cena jest na tyle atrakcyjna na ile rower jest w naszym rozmiarze. Także nie zwlekaj bo ci posprzątają ;-)) 

Z drugiej strony, jeśli jeździsz dużo po mieści taka szosa powinna obsłużyć opony 28-30 mm. Upewnij się, bo warto to zmienić.

 

Może coś cx-owego:

https://velo.pl/rowery/przelajowe/accent/cx-one-2017

tam masz opony 35, i geometrię szosową.... a skrót przez las nie będzie stanowił problemu. 

Wiem że są tacy co szosówką śmigają po lesie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za chwilę moze nie być rozmiarówki, to nie tak ze bedzie jeszcze taniej. (moze ale rozmiar nietypowy) Model może wrócić na wiosnę po przeczekaniu w tej samej cenie. Teraz tendencja jest taka że się często obniża osprzęt a cena pozostaje na rower bo jest ogólnie bum na szosowanie.

Vento jest na pewno bardziej usportowiony. Inne przełożenia inny target odbiorcy.

Ma też taperowaną główkę. Ogólnie wygląda fajnie. Prócz wymiany owijki - co polecam- nic nie musisz w nim zmieniać. 

 

mozesz jescze rzucić okiem na Unibik Argon, pewnie cena do znegocjowania- jest na forum ktoś kto daje je niższe niż sklepowo- internetowe- tematy odnośnie szos do 4tys.

W tym przedziale cenowym (2500-2600) to Argon, Kross vento 3 zrabatowany mogą mieć podobny jakościowo osprzęt (2x9 plus hallowtechII) i taper

http://www.unibike.pl/argon.html

on ma bardziej miękkie przełożenia, bardzo uniwersalny jest (np górzyste tereny)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wpadł mi jeszcze w okolo Triban 540, który jest na Shimano 105. Natomiast zastanawia mnie jego charakterystyka. Jest to rower o bardziej "klasycznej" charakterystyce niż Vento (sportowej), tak więc jak dużą robi to różnice? 

Pytam, ponieważ chciałbym sobie kiedyś wystartować w amatorskich zawodach :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz chyba fanklub 540 tutaj, ludzie jezdzą różne 'rzeczy' na nich, od bikepackingowo po ustawki. To jest tak że wybierasz pewną myśl w nim, osprzęt plus rama która przyjmie ci te szersze opony- przyjmie 32mm np czy 35 w zależności od modelu- ale musisz wtedy sobie pokopać po forach jakie to modele, no i montaż pełnych błotników. Jak je zechcesz montować to szerokość tej opony w środku oczywiście spadnie. 

Są wątki na forum triathlonowym odnośnie tych rowerów nawet  i startów na nim. To jest geometria którą Deca sam określa- uniwersalna. Często wybierany na pierwszą szosę. Rama prezentuje się tak sobie(moje zdanie oczywiście bo modele ultra prezentują się już 'rasowiej') postawili na osprzęt w jednorodnej grupie w tym solidne już koła. Masz dość uniwersalne przełożenia, bez tapera rama ale za to słynna gwarancja.

A co do twoich planów to nie poznasz preferencji tylko pytając, musisz pojeździć. W innym temacie ja byłam bardzo zadowolona z ramy BMC (teammachine)  a kolega forumowy wręcz przeciwnie, więc trudno się odnieść z perspektywy różnych 'tyłków'   :icon_wink:

Trzymałam koło różnym osobom i na różnym sprzęcie i powiem szczerze ze ludzie jeżdżą mocno i na starych szosach, zależy od treningów, nogi, chęci. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem. Jako że to moja pierwsza szosa to przymierzając oba rowery nie czuje jakiejś różnicy między pozycją, jedynie co widzę to, że Kross bardziej podoba mi się wizualnie, dlatego tak dopytuje bo nie wiem co wybrać.

 

Dlatego może prościej. Stawiając się w mojej sytuacji, kupiła byś Kross Vento 3, czy B'twin Triban 540? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm. z całym szacunkiem do mysli technologicznej Deca mnie nie bardzo przekonuje malowanie i łączenie tych rurek w tribanach tej serii, dla mnie ważniejsza jest rama i pozycja, ta na b'twinie jest zbyt prosta (dla mnie), dlatego pewnie Kross by zwyciężył gdybym miała realnie taki wybór. Ale w tej cenie do 3299 jest do wzięcia z lekką negocjacją Vento 4 na Triagrze nowej i pełnym karbonie w widelcu, więc wybór byłby już bardziej ciekawy. A jak zwrócisz uwagę na różnice cenowe to bedzie to też bardzo opłacalne (cała grupa w górę- 2900 i 3200/3300)

http://www.arkus.sklep.pl/rower-kross-vento-40-2017-p-9949.html (tylko S bo nie wiem jak z rozmiarem u ciebie:) )

 

jesli rozważasz jeszcze coś poniżej tego budzetu a rywala Vento to możesz popatrzeć 

http://www.arkus.sklep.pl/rower-giant-contend-1-2017-p-10575.html?utm_source=skapiec.pl&utm_medium=referral

geometria zbliżona do 540... aczkolwiek inny pomysł na ramę, skład, ich patent.

Od siebie powiem ze sam stop 6061 jest bardzo twardy. Fajnie mieć albo dobre koła- opony plus sztyca. Kross ma ten stop ale innej technologii, czy jest taki super? no, inaczej się jechało na Vento 4, bardziej 'miękko' na dziurach, nie jak na trzepaku. Druga rzecz to faktycznie potrzeba ilości przełożeń, są dyskusje że na płaskie o 9 tka starcza, są tacy co wolą też 105 bo zawsze o 1 ząbek więcej :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

osobiście bym cię posadziła na M ce  :)

u Krossa odpowiada 19tce, a jesteś na pograniczu. Jeśli nie będzie ok (pamiętaj o tym ze jest offset na sztycy co zmiania trochę kąt podsiodłowy- bodajże od 1, do 1,5stopnia) możesz posadzić się na L. 

(odnosze to do 175cm i 81noga przy swoich przymiarkach)

 

Albo inaczej, sprawdz jak usiadziesz na rurze podsiodłowej '56cm. (tu już masz czysty kalkulator)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokonałem jeszcze pomiarów. Takie mi wyszły wynik o ile dobrze dokonałem pomiarów bo musiałem radzić sobie sam (co nie pomaga mi podjąć decyzji). Co w takim wypadku? Nadal M czy L? :<

adokz5.jpg

 

A moje wymiary to:

 
Actual Inseam85 Cm
Trunk63 Cm
Forearm36 Cm
Arm66 Cm
Thigh59 Cm
Lower Leg57 Cm
Sternal Notch150 Cm
Total Height180 Cm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...