Skocz do zawartości

[Rower] Na poczatek


Kamala86

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Po wielu wielu latach zdecydowalam sie znow wsiasc na rower w ramach cwiczen aerobowych. Mysle o przyjemnych wypadach do parku, na jakies krotkie godzinne trasy rowerowe i na dojazdy do pracy. Wiec mysle o hybrydzie. I tu mam trzy rowery nad ktorymi sie zastanawiam. Mam 164cm wzrostu.

http://www.halfords.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductMobileDisplay?catalogId=10151&categoryId=165534&langId=-1&productId=1173783&storeId=10001

 

Lub

 

http://www.halfords.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductMobileDisplay?catalogId=10151&categoryId=165534&langId=-1&productId=1173743&storeId=10001

 

Lub

 

http://www.halfords.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductMobileDisplay?catalogId=10151&langId=-1&categoryId=165534&productId=1296565&storeId=10001

 

 

Dziekuje za pomoc. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli cyferki w nazwie użytkownika oznaczają Twój rocznik, to sformułowanie: po wielu latach brzmi trochę śmiesznie - przynajmniej dla mnie :D.

Nie bardzo dajesz sobie pomóc. Podałaś linki do stron zagranicznych i niewiele z tego rozumiem.

Czy hybryda - oznacza rower ze wspomaganiem elektrycznym? Jeśli tak - to na tym się nie znam.

Nie podałaś lokalizacji, a to - moim zdaniem - ważne. Jeśli to teren w miarę równinny, a rower ma służyć do jazdy rekreacyjnej i codziennych dojazdów tu i ówdzie, to zastanów się, czy potrzebny Ci jest taki wypas: kilkanaście biegów, tarczowe hamulce itp. Mnie do jazdy po Mazowszu i na pograniczu świętokrzyskiego - w zupełności wystarcza single-speed. Tani, prosty, bezawaryjny. Zresztą i w singlu jest możliwość zastosowania dwóch biegów (przez odwracanie koła), a docelowo - bardzo szeroki zakres. Zębatki tylne do singla są od 13 do 25T.

Przy tym wzroście - zwróć uwagę na rozmiar ramy. To jest ważniejsze niż wszystko inne. Jestem o 10 cm wyższy i jeżdżę na ramie 53 cm. Dla Ciebie - myślę że nie więcej niż 50. Rowery o takim rozmiarze widziałem kiedyś na portalu ogłoszeniowym w dziale dziecięce :D, ale sprzedający po prostu nie miał pojęcia czym handluje. Małe - jest piękne :). Nie ma sensu męczyć się na wielkiej, ciężkiej i rozlazłej krowie, na której nie da się ustawić prawidłowej pozycji.

Jeśli podasz więcej konkretów - spróbuję coś podpowiedzieć, ale nie obiecuję, że natychmiast, bo mam ograniczony dostęp do internetu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję się po prostu przymierzyć, jak się da to choćby 30 metrów przejechać. W tym roku kupowałem rower i wyszedłem ze sklepu z takim którego zupełnie nie brałem pod uwagę.. Po przejażdżce okazało się, że był wygodniejszy, bardziej zwrotny, ładniejszy..

 

Wysłane z mojego Redmi 3S przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Hybryda to nazywaja rower do wszystkiego.
 

Jeśli coś jest do wszystkiego, to zazwyczaj jest do niczego ;)

Rowery, które widziałem na obrazkach - skrajnie się różnią. Ten pierwszy, to coś podobne do krosa, ostatni - typowo miejski, tylko trochę za mocno wybajerzony. W dalszym ciągu więc nie wiem, czego od swojego rumaka oczekujesz?

 

Proponuję się po prostu przymierzyć, jak się da to choćby 30 metrów przejechać.

Nawet 300 m - to zdecydowanie za mało, żeby stwierdzić, czy będzie odpowiedni. Może lepiej przejechać się na rowerze znajomego co najmniej 3 km i wyrobić sobie opinię, co w nim Ci odpowiada, a co nie. Zarówno pod względem geometrii, rozmiaru, jak i osprzętu.

Z #1 nie wynika, że masz jakieś szczególne, sportowe ambicje, więc może by pójść w kierunku tego ostatniego? Tylko zastanów się, czy potrzebny jest Ci amor, tarczowe hamulce i napęd 3xn (na obrazku nie widzę ile ma z tyłu koronek).

Niedawno widziałem panią - gdzieś tak może w Twoim wieku na rowerze typu holender (3-5 biegów w piaście, sztywne widły, hamulec przedni - szczękowy, tylny - w torpedzie), dodatkowo wiozła w foteliku kilkuletnie dziecko i miała nie mniej niż 3 dyszki na budziku. A więc można? - można :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hybryda to nazywaja rower do wszystkiego.

Hybryda to inaczej fitness. Rower jak szosowy ale o bardziej relaksacyjnej geometrii i z prostą kierownicą.  Bez amortyzatora. Wg wielu - idealny rower uniersalny.

 

W żadnym wypadku nie myśl o single-speed - chyba, że masz idealnie płaski teren. To rower bez przerzutek - jak auto z jednym biegiem.

Zastanów się, czy:

- chcesz amortyzator (przydatny na krawężnikach, górkach-dołkach itd ... ). Jeżeli nie chcesz - bierz rower z karbonowym widelcem, na aluminiowym zniszczysz sobie nadgarstki.

- chcesz bagażnik - przydatny do wożenia drobiazgów do pracy (z koszyka na kierownicy lubią wylatywać).

- chcesz pełne błotniki i osłonę łańcucha - ten zestaw się bardzo przydaje jeżeli w pracy po dojeździe nie chcesz się przebierać, zwykle jednak rowery tak wyposażone sa ciężkie, toporne i wyglądasz na nich jak własna ciotka ; )

 

Moim zdaniem: 

- pierwszy odpada bo aluminiowy widelec. Przez godzinę można się umęczyć : ) No i może z czasem wypady będą dłuższe ...

- trzeci - no taki komfortoy mieszczuch dla starszej pani albo po bułki do sklepu.

- drugi - rower crossowy, najbardziej uniwersalny. 

Z tych trzech które podałaś szedłbym w drugi gdybym musiał.

Ale musiałbym być strasznie przymuszany te rowery wyglądają na tak atrakcyjne jak strona która je prezentuje ; ((

 

Moja propozycja: wybierz między fitnessem (ale z karbonowym widelcem) a crossem, Jak wybierzesz to zadaj pytanie o optymalny wybór w danej cenie - po przeszukaniu googlem tego i innych forów oczywiście.

Jak wybierzesz crossa, to dokkup sobie jakiś tani bagażnik i błotniki.

 

Albo: Jesteś fit i chcesz być trendy - bierz hybrydę, chcesz rower uniwersalny który nigdzie nie będzie najlepszy (miasto, las, droga dla rowerów, dojazdy do pracy) ale wszędzie da sobie radę - bierz crossa i dokup bagażnik i błotniki, chcesz powoli i z godnością ale czysta dotoczyć się do pracy - bierz mieszczucha z łabędzią szyją. Ale przemyśl, czy chcesz to badziewie które wrzuciłaś. Hint - z tyłu ma mieć co najmniej 8 biegów.

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...