Karol1994czx Napisano 17 Września 2017 Udostępnij Napisano 17 Września 2017 Witam, przymierzam się do wymiany napędu w rowerze trekkingowym. Chciałbym kupić jak najlepsze komponenty za jak najmniejsze pieniądze. Rower używany w 100% tylko na nawierzchniach asfaltowych, w sezonie jeżdżę 150-200km tygodniowo, nie jestem żadnym wyczynowcem, czysta rekreacja i pragmatyczne wykorzystanie roweru. Jeśli to ma znaczenie przy doborze napędu, to moja waga to 70 kg. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lichak Napisano 17 Września 2017 Udostępnij Napisano 17 Września 2017 Ale jaki napęd? Jaka kaseta, ile biegów, ile zębów? Jaka korba, ile biegów, ile zębów? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gtb Napisano 17 Września 2017 Udostępnij Napisano 17 Września 2017 Podaj jaki masz na to budżet , na co chciałbyś wymienić , co aktualnie posiadasz (być może coś z tego jeszcze się da wykorzystać). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Karol1994czx Napisano 17 Września 2017 Autor Udostępnij Napisano 17 Września 2017 Korba 42-32-22 alivio fc m410/411, kaseta 8 rzędów, 11-36. Dysponuje 200 zł budżetem. Wstawiam zdjęcia napędu: https://i.imgur.com/8JqCT9N.jpg https://i.imgur.com/Je9ygMT.jpg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Witboj Napisano 17 Września 2017 Udostępnij Napisano 17 Września 2017 Ten obecny napęd to bardziej MTB niż trekingowy... Jak rozumiem nowy na być typowo trekingowy? Może zapytam tak - większe zużycie widzę na środkowej zębatce niż na największej. Podobnie nie widzę, żeby najmniejsza zębatka kasety była mocno zużyta. Zmierzam do tego, że jak padną propozycje typowo trekingowych korb przednich to przednia przerzutka do wymiany będzie na 100%, a może i tylna (nie podałeś modelu i długości wózka więc nie wiem, czy starczy pojemności). Pytanie brzmi - czy potrzebujesz napędu bardziej szosowego, tzn. z większą korba z przodu 48-38-28 i wtedy raczej z mniejszym zakresem z tyłu? Bo mam wątpliwości patrząc na zużycie zębatek. Elementy napędu to nie tylko zębatki, to także suport , manetki, przerzutka przednia i tylna oraz łańcuch. Zmiana korby może pociągnąć za sobą zmianę suportu. W jakim on jest stanie? Czy przerzutki i manetki są OK czy zjechane i też do wymiany? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Karol1994czx Napisano 18 Września 2017 Autor Udostępnij Napisano 18 Września 2017 Manetka tył i przód deore lx SL m569, przerzutka przód deore lx: fd M567, tył :deore xt rd m739. Do suportu próbowałem się dostać, ale nie udało mi się, jakaś dziwna a nakładka na mufie jest, której niczym nie da się zdjąć - https://i.imgur.com/ObdlX18.jpg. Manetki przerzutem w moim odczuciu działają bardzo dobrze, nie miałem z nimi jeszcze żadnych kłopotów. Myślę, że skoro nie wykorzystuję najmniejszych zębatek, to można by się ich bez nich obejść. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
borsooq Napisano 19 Września 2017 Udostępnij Napisano 19 Września 2017 Przednia przerzutka jest pod korby o największej koronce 42T i pojemności 20T. Zatem korba o koronkach 42/32/22 albo 42/34/24, jaka ci pasuje. Jeśli miałbyś szczęście i dużo chęci, to można by zaryzykować korbę o największej koronce 44T, ale to jest eksperyment i nie na pewno się uda. koronka 48T nie będzie działać, więc korbę bardzie trekkingową możesz sobie odpuścić, jeśli przerzutki przedniej wymieniać nie chcesz. To z kolei też pociągnęłoby za sobią zmienijszenie pojemnosci kasety, bo napęd by się zrobił zapewne nie do ogarnięcia dla tylnej przerzutki. Przerzutka tylna, o ile nie jest to średni wózek, obsługuje oficjalnie kasety 11-32, a jej maksymalna pojemność, to 39T. Już w tej chwili pojemność twojego napędu to 45T. Jeśli to działa dobrze, to super, chociaż oficjalnie nie jest to wspierane. Z tego, co widze, to twój napęd jest jeszcze spokojnie do jeżdżenia. Nie jest specjalnie zużyty. Pragmatycznie - odczyścić, nasmarować, zakonserwować i jeździć. Bez zmiany przedniej przerzutki i zapewne kasety nie uzyskasz twardszego przełożenia, bo jak rozumiem, życzyłbyś sobie, aby rower był bardziej trekkingowy. Obecnie przełożenie jest typu MTB, czyli miękkie, ale i wolniejsze. Co chcesz osiągnąć po zmianie? O której najmniejszej zębatkce mówisz, że nie wykorzystujesz? Przeedniej, czy tylnej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Karol1994czx Napisano 19 Września 2017 Autor Udostępnij Napisano 19 Września 2017 Najmniejszej zębatki z tyłu w zasadzie nie używam (tylko wtedy kiedy chce osiągnąć Max prędkość na stromym zjeździe). Najmniejszy blat zawsze używam na stromych podjazdach. Co chce uzyskać? na pewno sprawnie działający napęd, który de facto póki co działa, ale jest jedno ale, a mianowicie z moich pomiarów wynika, że mam wyciagnięty łańcuch. Wpływ pracy wyciągniętego łańcucha jest mi znany- niszczy koronki blatów i kasetę. Najbardziej zależy mi na blatach, gdyż ceny łańcuchów są niższe niż ceny korb/blatów. Jeśli w złym kierunku myślę i źle kalkuluję proszę mnie nakierować. Nie chcę za bardzo iść w koszty, chce mieć sprawnie działający rower na weekendowe przejażdżki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
borsooq Napisano 19 Września 2017 Udostępnij Napisano 19 Września 2017 Zatem, zmień łańcuch. Kasetę masz o sporej rozpiętości. Możesz wymienić na zakres... 12-36, ale czy to ma sens? W sumie masz dobry napęd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.