Skocz do zawartości

[rower] Specialized S-works Enduro 27,5''


mathellfire

Rekomendowane odpowiedzi

Na sprzedaż z bólem serca idzie mój S-works Enduro na kołach 27,5''.

Rower składany od podstaw przeze mnie. Rama zakupiona od kolegi - 90% podzespołów nowa, zakupiona lato 2017.

 

 

 

 

Od czego zacząć..

 

Rama: Rocznik 2014 lecz.. zrobione jest customowe lakierowanie z nowszego rocznika. Lakierowanie profesjonalne, nie w szopie. Wszystkie łożyska i śruby wymienione na nowe w serwisie dealera Speca w Olsztynie. Zakupiony bolt kit + bearing kit. Stare śruby i łożyska dodaje, żeby nie było (defacto, z bolt-kita potrzebna była tylko jedna część więc reszta, nowa w zestawie). Lakierowanie lato 2017, od razu założone folie ochronne, rama wygląda jak nowa, technicznie jak nowa.

 

Damper: Cane Creek Double Barrel Inline - nowy, faktura lato 2017.

 

Amortyzator: X-Fusion Sweep 160mm - nowy, faktura lato 2017. Dlaczego nie Pike? Jeździłem i na tym i na tym, amortyzatory są tak do siebie podobne, że po prostu nie widziałem sensu dopłacania 50%. Zresztą wystarczy rzucić okiem na testy porównawcze - amorki dostają identyczne oceny.

 

Koła: Crank Brothers Iodine 3: nowe, faktura lato 2017. W komplecie dodatkowo dokupione bodajże 10 szprych i nypel (na wszelki wypadek bo ciężko dostać zastępcze w Polsce). UWAGA! Przednie koło ma dorobioną przejściówkę z 20mm na 15mm. Przy zakupie kół nie wybrałem poprawnej a potem było za późno (jedynie do sprowadzenia z USA). Przejściówka zrobiona w tokarni z bloku aluminium - gwarantuję poprawną pracę.

 

Mostek: Crank Brother Iodine 2: O niebo fajniejszy niż 3-jka. Nowy, faktura lato 2017.

 

Kierownica: Cloud Perform DH 31.8 mm 780 mm czarno-limonkowa - nowa, faktura bodajże maj czy czerwiec 2017

 

Hamulec przód: Magura MT8. Nowy, sierpień 2017.

 

Hamulec tył: Magura MT5. Hamulec jest nowy, jednak kupiony w promocji i okazał się być nowy/zdjęty z innego roweru i przewód jest trochę za krótki... Rachunek mam. Postaram się to jeszcze zrobić przed sprzedażą. Chciałem zaoszczędzić kilkadziesiąt złotych i mnie pokarało..

 

Przerzutka tył: Shimano XT M8000. Nowa, faktura lato 2017. Nie widzę sensu dopłacania do XTR dla kilkudziesięciu gram. Jak ktoś widzi, może wymienić.

 

Kaseta: SRAM xD 11rz (najlepsza konfiguracja czyli lekka kaseta Sram XD i reszta osprzętu od Shimano). Kasetę dostałem za darmo z roweru wystawowego, wypożyczanego klientom. Nie mam faktury, rachunku. Kaseta NIE JEST nowa.

 

Łańcuch: Shimano XTR. Faktura lato 2017.

 

Stery: FSA. Nowe, faktura lato 2017.

 

Korba: Dość egzotyczna E.13 TRS+. Korbę kupiłem jako używaną, mam skan rachunku listopad 2016. Korba wygląda niemal jak nowa, ryski pod lupą można szukać. Korba w rowerze zrobiona na napęd 1x11. Posiadam drugą zębatkę gdyby ktoś chciał zmienić na 2x11.

 

Suport: Race Face pod korby 30mm (jedyny pasujący oprócz HOPE). Nowy, rachunek lato 2017.

 

Napinacz: E13. Kupiony jako używany, wygląda praktycznie idealnie. Nie kupowałem nowego bo nie wiedziałem czy zdecyduję się na napinacz czy zębatkę narrow-wide i tak zostało.

 

Tarcze hamulcowe: Pływające ale niestety nie pamiętam modelu. Są nowe, na pewno mam jakieś potwierdzenie zakupu ale nie mogę się dogrzebać. Lato 2017.

 

Kapsel sterów: Dartmoor + podkładki karbonowe (UWAGA! Nie skracałem rury sterowej! Docelowo proponuję przystosować dla siebie wysokość i ją ewentualnie skrócić - stąd tyle podkładek)

 

Gripy: Dartmoor (generalnie słabe, nie polecam do roweru tej klasy i raczej bym je zmienił). Są nowe, kupione też lato 2017.

 

Sztyca regulowana: Crank Brothers Kronolog. Jedyna część naprawdę użytkowana, z mojego starszego roweru. Sztyca jest sprawna ale powinna otrzymać serwis (pozbawiona jest wady fabrycznej, opadania czy czegoś w tym rodzaju, po prostu stwierdzam, że trzeba by ją oddać np. do Wicha, zapłacić niecałą 100wkę i mieć to z głowy). Jeśli będę miał czas to postaram się to zrobić. Mogę dodać nową sztycę karbonową aczkolwiek uważam, że ten rower zasługuje na regulowaną.

 

Opony: Maxxis Miniony DHF. Nowe, rachunek lato 2017

 

Głupoty: Zacisk alu anodowany pod kolor, oś sztywna tył DT Swissa, siodełko Syncrosa, pancerze Jagwire (mam też kawałek tego pancerza do sztycy regulowanej pod kolor jeszcze nie wstawiony).

 

 

 

Do roweru dorzucam wszystkie faktury, rachunki itd. Niektóre rzeczy kupiłem za granicą (opiszę niżej). Pisząc lato 2017 mam na myśli okres czerwiec - sierpień 2017. Nie chce mi się przepisywać dokładnie dat. Wszystkie te podzespoły są nowe i mają najechane maksymalnie 100km. Mogę udzielić takiej pisemnej gwarancji przebiegu.

 

Kaseta, sztyca i korba były używane i to wyraźnie zaznaczam.

 

Rama posiada nieoryginalną naklejkę z numerem seryjnym wydrukowaną na profesjonalnej drukarce do folii. Oryginalne naklejki były do niczego po odklejeniu do lakierowania. Nie ma problemu z przesłaniem zdjęcia ramy przed lakierowaniem z fabrycznymi naklejkami - specjalnie zrobiłem zdjęcia żeby nie było. Dodatkowo na każdym etapie robiłem dokumentacje zdjęciową, posiadam zdjęcia wszystkich podzespołów, które zakupiłem (jeszcze w opakowaniach) przed zamontowaniem.

 

Rower sprzedaję bo aż trudno w to uwierzyć ale padły mi płuca. Z dnia na dzień operacje, szpitale i info, że mogę sobie wybić z głowy szaleństwa na rowerze (w życiu ani jednej fajki nie spaliłem - gdzie tu sprawiedliwość?!). Zostawiam sobie mój drugi rower czyli Specialized Epic do "turystycznej" jazdy.

 

Ile zapłaciłem:

- rama niecałe PLN7000

- damper €269

- Amor X-fusion €399

- koła Iodine 3 €449

- mostek Iodine 2 PLN159

- kierownica Cloud PLN130

- ham. przód Magura MT8 PLN940

- ham tył Magura MT5 PLN430

- przerzutka XT M8000 PLN299

- kaseta Sram xD dostałem za darmo (cena rynkowa z 500-600zł?)

- łańcuch XTR PLN 155

- stery PLN100

- korba €180

- suport PLN200

- napinacz PLN120

- tarcze - nie mogę znaleźć rachunku ale +- 150zł.

- opony PLN300

- sztyca PLN 850 (ale to było ze 3 lata temu - używana)

- kapsle, gripy, siodełko, podkładki, śrubki, głupoty ze 300zł

- bolt kit, bearing kit - PLN 800

 

Do tego masa wysyłek, z Polski, Europy i jakieś koszty, których nawet nie pamiętam. W sumie wychodzi niecałe 18 tysięcy.

 

Za rower chciałbym odzyskać 13.500zł. Wiem, że da się kupić Endurki od Speca taniej. Ale ani to nie będą S-Worksy, ani na pewno na nowych częściach tylko używane 2-3-4 latka. Do nowego ze sklepu nie porównuje bo po co, ceny każdy zna. Jeśli ktoś ma jakaś ofertę (tylko na Boga rozsądną a nie 5000zł) piszcie. Zdaje sobie sprawę, że będę miał problem ze sprzedażą tak specyficznej maszyny - robiłem dla siebie a nie dla kogoś.. Jeśli ktoś poszukuje, ma niezłą okazję, parę tysięcy taniej i gotowy rower a nie składanie przez kilka miesięcy.

 

Jedynymi rzeczami do zrobienia, które postaram się jeszcze zrobić jest serwis Kronologa (90zł u Wicha z tego co pamiętam), wymiana przewodu hydraulicznego hamulca tylnego na trochę dłuższy (nie wiem ile, ze 100zł?) oraz za mocno skułem łańcuch i jedno ogniwo jest trochę za sztywne (niby głupota ale w rowerze tej klasy jest to denerwujące). Trzeba wstawić spinkę za parę złotych i będzie ok - też się to postaram zrobić.

 

Opisuję wszystko uczciwie jak zapaleniec dla zapaleńca i jeśli ma być ktoś zainteresowany to mam nadzieję ktoś ogarnięty, komu rowerek posłuży a nie "kupuję pierwszy rower, jest za drogo, spuść Pan". Naprawdę dziękuję takim osobom.

 

Rower do obejrzenia, pojeżdżenia w Olsztynie. Możliwe, że o czymś zapomniałem - pytajcie. Ciężko było mi złapać kolor ramy - wychodził trochę wyblakły. Miejsca czarne wyglądają ładniej niż oryginał (struktura karbonu, matowy lakier) - starałem się to też pokazać. Zdjęcia części, ramy przed lakierowaniem oczywiście mogę podesłać.

 

1.jpg 2.jpg 3.jpg 4.jpg 5.jpg 6.jpg 7.jpg 8.jpg 9.jpg 10.jpg 11.jpg 12.jpg 13.jpg 14.jpg 15.jpg 16.jpg 17.jpg 18.jpg 19.jpg 20.jpg 21.jpg 22.jpg 23.jpg 24.jpg 1.jpg
 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...
  • Mod Team

Temat został usunięty.Prawdopodobna przyczyna usunięcia: - Przedmiot/y, których dotyczył temat został/y sprzedane/kupione - Autor tematu poprosił o zamknięcie tematuJeżeli masz jakieś wątpliwości dotyczące usunięcia tematu, skontaktuj się z moderatorem, którego nick widnieje przy tym poście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...