Skocz do zawartości

[2018] Kross


gtb

Rekomendowane odpowiedzi

IMHO Kross cierpi na jakieś rozdwojenie jaźni. W zeszłym roku mieli bardzo fajne, nowoczesne rowery. Było widać że marka się rozwija i ma aspiracje jak trek czy spec aby kreować rynek, edukować i kształcić sobie klientów. Być liderem, prawdziwym liderem na rynku. Ale nie, dup tam że inwestują w team KRT żeby pokazać jaką są super marką. I po co pytam skoro pokazują teraz rowery które są, hmm, dostosowane do klienta który "już jest" i któremu wydaje się że wie co chce. Kross, jak chcecie robić rowery które się sprzedają na kilogramy, to nie inwestujcie w team, bo to nie potrzebne. Obniżcie ceny i idzcie na ilość, tak jak kiedyś. Będziecie mieli worki forsy, ale aspiracje schowajcie do kieszeni. Wasze rowery niczym się nie wyróżniają, jesteście więc na dobrej drodze. Jestem zawiedziony, i mimo że wam kibicuje to nie widzę żadnego powodu aby rower Kross kupić...

 

Kross nie wykorzystuje potencjału, widzę że mają nową ramę dla kobiet, to czemu nie zrobią na niej porządnego roweru dla kobiet? Z powietrznym amortyzatorem! (Szok, w 2017 roku!). Od tego powinni zacząć. Jest słabo. Czy jest w Krossie ktoś kto pilnuje tego burdelu? Nie sądzę.

 

Moony, specyfikacje się rozjeżdzają, kolory zmieniacie w ostatniej chwili (na pokazach były inne). Widzę że "zdjęcia" na stronie to jakaś fotoszopka, kross ma rowery bardziej wirtualne niż Romet!

 

Stalówki, obtanili pure i smooth traila o 500 zł pozbawiając go reby na rzecz recona i gx zmienili na nx'a. Czuję większą marżę. Czy w ogóle te rowery się sprzedają? Nie sądzę. A teraz to już w ogóle nie sądze.

 

Szosy zostały trochę obtanione (więcej alu zamiast karbonu), ale kross nigdy nie był i raczej nie będzie marką szosową.

Jest nowy triathlon. Powiem tylko tyle: już gdzieś widziałem tą ramę...

 

Jest fajny nowy dzieciak, na kole 26". Szkoda że nie ma tam rockshoxa, i że napęd nie jest 2x (nie mówiąc o 1x).

 

Patrząc na grafikę i kolory w obecnej kolekcji, mam wrażenie że kross się cofa. Niektóre rowery wyglądają jak sprzed 10 lat. Serio?! Zapytajcie swoich kobiet czy im się nowa Lea podoba ;). Fakt, że niektóre trzymają poziom, i są ładne. Ale cała kolekcja tworzy wrażanie "pofragmentowanej". Chaos stylistyczny. Tu ładne, tam straszne. A to jedna marka.

Niby mają pomysły, ale nie. Nie wiem kto podejmuje tam decyzje, ale raczej jest to ktoś kto liczy marże, niż ktoś kto jeździ na jakimkolwiek rowerze (a już na pewno nie zastanawia się nad dobrem klienta).

 

Nie ma też żadnych "super" nowości w ofercie. Nawet żadnego gravela (a nawet romet ma), żadnych nowych elektryków. Jestem ciekaw co kross robi, bo nie ma ani nowych produktów, a te co są, to mam wrażenie że są niedopracowane już na etapie katalogu...

 

Marka kreuje się na lidera rynku, tymczasem dla mnie to wygląda jak skok na kasę klienta.

 

Wszystkie liczące się marki pokazały kolekcję nawet 2-3 miesiące temu. Wszyscy mniejsi pokazali się na Eurobike'u. A wygląda na to że kross nawet teraz nie ma wszystkich rowerów. 

 

Aby nie było że jestem hejterem: sam mam Krossa (drugiego, i ostatniego raczej). 

 

Quo vadis Kross?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Niby mają pomysły, ale nie. Nie wiem kto podejmuje tam decyzje, ale raczej jest to ktoś kto liczy marże, niż ktoś kto jeździ na jakimkolwiek rowerze (a już na pewno nie zastanawia się nad dobrem klienta).

Jak to kto? Człowiek :D A tak na serio wystarczy popatrzeć na ich oferty pracy:  oferta kross  Jak komuś nie chce się czytać: większość wymagań to korporacyjne bla bla, znajomość branży rowerowej na samym końcu. I to jeszcze jako atut, a nie wymaganie :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie oferta nie powala a ceny katalogowe szczególnie , pozostaje tylko liczyć na dobre rabaty przy ewentualnym zakupie lub czekać na wyprzedaże (te dla rocznika 2017 były całkiem sensowne , na modele 7 i 8 1k i więcej).

Edytowane przez gtb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Soil 2.0 EX - cena 1000 w górę, korba SLX zamiast XT, manetki SLX zamiast XT, opony Shwalbe 2,6 zamiast WTB 2,4. Na plus dali boost.

Aktualnie cena na stronie jest taka sama jak w zeszłym roku, ale według opisu koła zmieniły się na gorsze (M1700 z ratchet na M1900). Generalnie dobrze zrobiłeś kupując poprzedni model. ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktualnie cena na stronie jest taka sama jak w zeszłym roku, ale według opisu koła zmieniły się na gorsze (M1700 z ratchet na M1900). Generalnie dobrze zrobiłeś kupując poprzedni model. ;)

Rower mam prawie od roku (od końca listopada), więc nie miałem wyboru :)

Dali większe opony. W mojej wersji już jest bardzo mało miejsca na oponę 2,4. Musi być coś zmienione z konstrukcji samej ramy by zmieściło się to 2,6. No i dodany boost.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Parafianie drodzy, Level 8.0 29 to ta sama rama co B8 ubiegłoroczny? Bo mostek założyli odwrotnie, do tego podkładki - ale rama na oko ta sama, co?

 

To chyba będzie teraz lubiany i polecany rower, za 3375 będzie można go kupić po max rabacie o ile cena katalogowa jest prawidłowa. Kółka zostawić, jedynie można wyrównać poziom hamulców do reszty osprzętu i za 4 kafle równo wychodzi w sumie opłacalny i sensowny rower.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Katalogowo ten rower stoi za 4999, żeby uzyskać cenę 3375 musiałbyś dostać 32-33% rabatu. Nie wydaje mi się aby to było możliwe.

Też tak myślę. O ile uzyskanie 10-15% nie jest trudno, ok. 20%+ zwykle można bez problemu dostać przy wyprzedaży to 33% będzie raczej niemożliwe. No chyba że dla stałego klienta i jeśli liczymy zniżki na inne rzeczy kupowane razem z rowerem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybaczcie, spojrzałem na 8.0 27,5, myślałem, że cenę oba mają taką samą

 

https://www.kross.pl/pl/2018/mtb-xc/level-8-0-275

 

 

I tak, mam możliwość zakupu każdego Krossa z oferty z 25% rabatem. Dlatego jestem skazany na tego właśnie producenta bo tylko firmy Kross rabat dotyczy :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ennduro o tysiaka w górę a wyposażenie niestety w dół... na przykładzie Moon 2.0 tylna przerzutka zamiast xt (jak w 2017) dali slx, opony też tańsze no i tańszy reverb... WTF KROSS? Jedyny plus to rama w końcu na boost... nie ogarniam....

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...