Skocz do zawartości

[Hamulce] Ocieranie Hamulców tarczowych hydraulicznych(Przedni)


CannodaleRider

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

3 miesiące temu zamontowałem komplet hamulców hydraulicznych w rowerze CANNONDALE F500 2007.

Od początku było coś nie tak.

Hamulec przedni od czasu do czasu ocierał,lecz po mocnym lub kilkunastokrotnym zacisnięciu klamki problem znikał.

Postanowiłem ,że się za to wkońcu zabiorę,

Czytałem ,że trzeba poluzować zacisk i np srubokrętem schować tłoczki, zacisnąć klamkę i przykrecić.

Niestety jeszcze bardziej pogorszyłem sprawę, teraz jeszcze bardziej ociera i zaciśniecię klamki nic nie daje...

Jestem obeznany w rowerach w miarę dobrze, i nie jestem aż tak "zielony".

 

 

Jeśli ktoś coś zrozumiał i chciałby mi w jakiś sposób udzielić pomocy to byłbym bardzo wdzięczny.

 

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie zawsze tak prosto działa. Ja ustawiam "pod światło" czyli ustawiam rower tak aby patrząc na zacisk światło przenikało i pokazywało odległość klocków od tarczy. Trzeba dużo ruszać zaciskiem wykonując delikatne ruchy aż do uzyskania perfekcji. Zajmuje to trochę czasu ale potem koło kręci się i kręci. Często np. lekko dokręcam górę jak już ustawię i delikatnie poruszam dół. Niestety często przesunie się całość i od nowa. Bez piwa nie zaczynaj nawet :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może na razie dam wam zdjęcia, może coś dadzą....

https://imgur.com/gallery/qSzwX

Deore BR-615

TARCZE SHIMANO RT-66 180mm

Nie wiem o co biega...

Robie wszystko co piszecie, ale zawsze Albo hamulec ociera jak na początku albo jeszcze gorzej, przed chwilą myslałem ,że mi się udało ale nieee. Po mocnym zacisnieciu klamki znoeu obciera....

Może zdjęcia coś dadzą....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielu rzeczy przy rowerze niestety nie umiem zrobić ale to mi akurat zawsze wychodziło od ręki.