Skocz do zawartości

[Piasty] Aż tak ważne Maszynowe ze warto kupic Tania p. noname z ł. maszynowymi?


ioy

Rekomendowane odpowiedzi

 

 

z tej piasty biorę tylko korpus, pytanie czy swoje wytrzyma?

Jak do Poloneza  wsadzisz fotel z Mercedesa, to nie sprawi że Polonez stanie się Mercedesem.

 

 

 

Poza tym, chcę jeszcze centrownicę kupić i nauczyć się zaplatać samodzielnie.

Ze zdjęcia wynika że piasta nie jest symetryczna. Inaczej się zaplata nie symetryczne piasty, tu nie rozchodzi się o rodzaj splotu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedz, bo nie widać tego na fotkach: kołnierze ma SYMETRYCZNE?

Ale jak widzę, zwracają na siebie uwagę przede wszystkim WAGĄ, o te 100g mniej niż Novatec (ale duzo :) ). A poza wagą jakie mają przewagi ponad, powiedzmy, Novateka za 105 zł?

 

Może i najniższy model u DT, ale ma dobrą cenę no i szacun na dzielni w pakiecie masz, bo to w końcu DT. :D

Prawdopodobnie nieświadomie to robisz, ale to co piszesz to marketing w CZYSTEJ POSTACI :)

Powtarzem pytanie, tak technicznie: jakie mają przewagi oprócz wagi?

 

http://allegro.pl/dt-swiss-piasta-przednia-370-6otw-32h-bikestacja-i6648177199.html

Ale to BS i czasami wysyłają po 2-3tyg, ale jak ich zapytasz czy mają tą piastę i potwierdzą(nie kłamią bo sam ich pytałem parę razy czy znajomi) to wyślą w ciągu 1-2 dni.

Pewne jest to że 2-giej DT 370 w jej kolorze na tył pewnie nie kupisz.

Ach ten kolor ;)

Ale dzięki wielce wielkie, bo ta cena bardziej jest strawna (wraz z wysyłką o 20zł mniej niż ta Twoja poprzednia oferta).

A sklep w Warszawie z tymi Nowatekami po 105zł to mam prawie koło domu więc mam cenę bez wysyłki, i dlatego pytam czy warto rzeczywiście dopłacić 25zł do tego DT? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piasta przednia chyba akurat ma zawsze kołnierze symetryczne, poza jakimiś tam cudami szosowymi, ale tam są i tak różnice głownie w tylnej, po stronie napędowej np 14/16 szprych, a po 2-giej 7/8 + przy okazji inna długość czy mocowanie.

No DT 370 jest lżejszy głownie, go porównujesz do Novateca 771 jak chodzi o wagę itp.

 

Ale co nieświadomie, DT to DT, to jest bardzo uznana marka jak chodzi o koła czy piasty.

No i przy tym robią bardzo dobrze rzeczy, a niewołają za piasty jak CK po 2000zł za tylną. ;p No mają też w swojej ofercie drogie paisty czy koła, ale powiedzmy że cena DT 350 jest jeszcze w miarę znośna.

Ich obręcz 533d to jedna z lepszych jakie można kupić za 60-70zł, swoje waży, ale sporo wytrzymuje.

 

No i straightpull pięknie wygląda. :D tylko te co dałem to są na szprychy klasyczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Symetryczne. W sensie nie tym, że jest inna ilość szprych, a gdzie faktycznie wypada środek piasty. Oczywiście ilość szprych po każdej ze stron, decyduje o doborze grubości szprych dla danej strony.

Przód,ci co nie mają piasty pod hamulec rolkowy/tarczowy,mają piasty symetryczne.

Tył najczęściej jest nie symetryczny. Im więcej koronek tym większa różnica, oczywiście nie wszyscy producenci stosują asymetryczne trójkąty.

Szprychy od strony napędu są poprowadzone pod większym kątem  niż szprychy od drugiej strony.

 

Ładnie to jest tutaj opisane:

Kołowa równowaga z drutem w tle

 

idealne_kola_2.PNG

 

Dla większości miejskich MTB, dla których największą przeszkodą jest krawężnik nie ma to znaczenia, ale dla ciężkich rowerzystów >100kg i wyczynowców, ma to już znaczenie.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pożyteczny artykuł, dziękujemy, ale mówimy tu o przednim kole pod hamuce tarczowe.

 

Powtarzam proste pytanie: jak różnią się WYTRZYMAŁOŚCIĄ piasty:

- Novatek d041sb,

i

- DT Swiss 370

?

 

Ponieważ ich różnica wagi jest chyba jednak mało istotna (do 100g), jeszcze dla obręczy, dętki, opony, to tak ponieważ liczy się moment siły = m*R, ale te max 100g przy osi jake może mieć znaczenie dla typowego turysty rowerowego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ta waga DT Swiss 370 podana tam 192g to wraz z zaciskiem?

Ponieważ bez zacisku Novatec d041sb waży 218g,

a więc różnica wagi tych piast to 26g???

 

A jeżeli tak, przyjmijmy że wagę mają podobna, inne argumenty proszę n/t wyższości DT Swiss 370? ;)

 

Powie ktoś tutaj jak z WTRZYMAŁOŚCIĄ korpusu piasty i osi, stopu z którego są zrobione? Ponieważ łożyska wymienć można, taka właśnie zaleta maszynówek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JA pierdykam, jakbym mial kupic samochod za gotowke, to moze drazylbym tak temat, ale dla 120-150zl to juz przesada...

Masz takie dylematy jakbys startowal/a w zawodach klasy miedzynarodowej, albo wazyl/a 180kg.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jak do Poloneza wsadzisz fotel z Mercedesa, to nie sprawi że Polonez stanie się Mercedesem

 

 

A jeździłeś takim polonezem... ? Czujesz się jak w mercedesie... Przynajmniej twoje 4 litery ;)

Pomijam sens takiej zamiany bo fotele w poldkach miały swój urok i nawet do salonu znajomy sobie wstawił kilak bo tak wygodne były...

Dodatkowo wygoda w Poldku była o wiele większa niż w mercu... nie koniecznie piszę o jeździe a właśnie o zastosowaniu kanapowym ;)

Więc wszystko zależy jak leży...

 

@@ioy,   Przebrnałem temat bo będę robił remont staruszka na którym jeździ moja córka i myślę nad kołami. Wcale nie trywialne bo ma być dobrze i.... no oczywiście tanio.  A jeszcze wytrzymałe bo to do wszystkiego zabawka włącznie z wycieczkami i zimówką będzie.  Temat ciekawy przez pierwsze 3 strony... A potem?

A potem postanowiłeś udowodnić tezę. I ok ja uważam ze marka nie znaczy jakość Przynajmniej nie zawsze i nie każda.

NONAME czasem zaskakuje. Czasem to markowy produkt nawet.

Choćby chińskie namioty... Lekkie podobno dobre... I jeszcze rok temu tanie.

 

Tylko skoro sie chcesz czuć to jak uzyskałeś Wiadomości techniczne w łącznie z wątpliwością co do jakości to musisz zadziałać.

Wątpliwość na podstawie zdjęcia jest.... Cóż bajaniem jak to w sieci. Nikt nie wie co w tej piaście siedzi. Może jakiś szczur wraz z budą zielony? A może to lotnicze alu. A może to markowa piasta która nie przeszła kontroli pod kątem precyzji wykonania (a jakość ma ok)

Masz dwie opcje. Składasz i jeździsz... Albo idziesz na politechnikę szukasz na mechanicznym kogoś kto weźmie to na maszynki do badania wytrzymałości i rozerwie. Potem Ci powie że była do pupy albo że była perfekcyjna :D

 

W każdym razie nauka kosztuje. Jak chcesz się uczyć zaplatać koło to zapleć na tej piaście bo ją masz. Pojeździj zobacz co się dzieje.  Szkoda twojego i innych czasu na durne pytania.  

Zapleć wsiadaj na rower zdaj relację za tydzień za miesiąc po zimie... I za rok...

Naprawdę tania piasta może być strzałem w 10...

Ale dowiesz się tego jak strzeli albo nie....

 

Ja na przykład jeżdżę na bieżnikowanych oponach.. I sobie chwalę.  Ale to znowu wcale nie jest pochwała z mojej strony że niby tanie to dobre.

Wiesz co zyskujesz kupując markowy produkt? Zazwyczaj powtarzalność i kontrole jakości.

Mam pewna wiedzę na temat produkcji w chinach. Oni zrobią produkt każdej jakości. Problemem jest właśnie kontrola tej jakości.

Ta sama fabryka może wypuścić paszkwil i świetny produkt w odstępie kilku dni.

Lepsze marki inwestują w kontrole i GŁÓWNIE w kontrole.  I w zależności od ceny masz różny próg ilości wadliwych egz/100  produktów. Jedne firmy schodzą poniżej 1% i cała seria idzie w kosz inne zakładają 3% a niektóre i 15%....

Też rodzaj wad. Choćby jakość wykonania. Niektóre firmy to zlewają że np forma jest zużyta inne nie.

Ale możesz też kupić produkt materiałowo dobry ale wyprodukowany na maszynach które fabryka dla marki premium wywaliła bo straciły dokładność. Czy to będzie produkt zły?  Nie. Ale nie będzie tak dobry tak pewny i powtarzalny.

 

A niemiecki rower... :D

Gro niemieckich rowerów służy do turlania sie po asfaltowych ścieżkach niezłej jakości.

Cudów nie trzeba. 

Zapleć koło jedź i sprawdzaj. Jak pęknie będzie pęknięta.  Tylko sobie ją obserwuj. Powinno być widać zanim pęknie  jeśli jest z budy burka zrobiona.

 

Co do Twoich dalszych dylematów to znowu musisz sprawdzić. I to co gorsza na większej próbce czyli zajeździć kilka szt.

Czemu? Bo w najlepszym produkcie może być wada materiałowa. Nikt nie prześwietla każdej piasty rowerowej a nawet to nie da gwarancji braku wady...

 

A swoją droga co ty na tym rowerze zamierzasz robić? Jeździć czy w kosmos lecieć?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

inforobert, dnia 24 Wrze 2017 - 1:04 PM, napisał: Jak do Poloneza wsadzisz fotel z Mercedesa, to nie sprawi że Polonez stanie się Mercedesem     A jeździłeś takim polonezem... ? Czujesz się jak w mercedesie... Przynajmniej twoje 4 litery Pomijam sens takiej zamiany bo fotele w poldkach miały swój urok i nawet do salonu znajomy sobie wstawił kilak bo tak wygodne były... Dodatkowo wygoda w Poldku była o wiele większa niż w mercu... nie koniecznie piszę o jeździe a właśnie o zastosowaniu kanapowym Więc wszystko zależy jak leży...

 

 

 

Chyba nie zrozumiałeś analogii.

Najsłabsze ogniwo decyduje czy łańcuch jest mocny.

To czy ta piasta za 20zł będzie z łożyskami z Chin czy, z łożyskami SKF W 6001 nierdzewnymi , to i tak będzie gówno lit.

No i ten super hiper smar :D

 

 

A swoją droga co ty na tym rowerze zamierzasz robić? Jeździć czy w kosmos lecieć?

 

 

Chyba szukać dziury "w całym", bo zaczęło się od piasty za 20zł i na początku nie było z tym problemu :D

 

 

ale mówimy tu o przednim kole pod hamuce tarczowe.

 

Toteż podałem źródło wiedzy,skoro chcesz się uczyć. 

Jak na zdjęciu widać jest asymetryczna i ma kołnierze o dwóch różnych średnicach.

Kalkulator niezbędny,trzeba wyliczyć długość na lewą i prawą stronę.

https://www.rowerystylowe.pl/kalkulator-dlugosci-szprych  lub http://www.prowheelbuilder.com/spokelengthcalculator

 

I kopalnia wiedzy https://www.sheldonbrown.com/spoke-length.html

 

 

Ale ta waga DT Swiss 370 podana tam 192g to wraz z zaciskiem? Ponieważ bez zacisku Novatec d041sb waży 218g, a więc różnica wagi tych piast to 26g??? A jeżeli tak, przyjmijmy że wagę mają podobna, inne argumenty proszę n/t wyższości DT Swiss 370?

 

 

Dla amatora waga jest drugorzędna. Telefon bez obudowy jest jeszcze lżejszy. Jeździsz bez obudowy aby zaoszczędzić kilka gram ?

Wybór  zależy czy lubisz czytać nazwy w pionie czy poziomie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te wagi są podawane +/- parę gram i każdy producent podaje jak mu się podobno, trza by było zważyć obie, ale zejście powiedzmy 30 gram za dopłatą 30zł to dla niektórych jest nic, a inni schodzą na sztycy 30g i płaca za to 1000zł. :D

 

Novatec D041SB, czy 771, tak samo jak DT 370 czy 350, każda z tych piast wytrzyma tobie 5 lat jak nie więcej, pomijając wadę fabryczną itp.

Przy tylnej jeszcze można analizować, który producent ma trwalsze bębenki lub tańsze w wymianie, ale w przedniej to masz 2 łożyska i to jest można powiedzieć cała piasta. :D

W teorii łożyska w DT fabryczne powinny być lepsze niż w Novatecu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@inforobert, Zrozmiałem ;)  Za to nie wyłapałeś takiego lekkiego sarkazmu.

 

Poldka się kupowało jak się chciało popie..... w albo z nim a najczęściej jedno i drugie.

Właściwościowi jezdne tego auta były.... :D

No cóż był tani i wygodniejszy od malucha. :D

Choć z silnikiem rowevera...  Nawet kilka z znajomymi pod rajdy przygotowaliśmy i to całkiem zacnie jeździło... Z tym że głównie to zabawa polegała na wkurzaniu się i piciu piwa podczas próby zrobienia z furmanki rajdówki.  Człowiek się dużo nauczył dobrze bawił i świetnie spędzał czas...  I czasem nawet coś fajnego z tego wyszło.  Bo nie zawsze się udawało osiągnąć cel zamierzony :D

 

Podobnie jak z tą piastą. Do nauki super... Do jazdy pewnie się nada. Do bardziej ambitnej.... A to już tylko wróżka może odpowiedzieć czy da radę i jak długo...   Ale jak z poldka sie robiło zestaw mebli, straszaka na mistrzów kierownicy albo używało do celów "rozrywkowych" jeśli chciał się choć turlać tak z piasty można jak sie podda zrobić sobie designerski detal do mieszkania... ot np świecznik ;)

 

Ale luz... kolega już poszedł w walkę o wagę... Skończy z zawodniczą piastą za grubą kasę odchudzoną do granic możliwości i za jakiś czas wróci z nowiną że super pasta nie była super bo ją rozwalił jak "skoczył w góry"...

I że ta jego za 20zł  dała radę więc jest lepsiejsza i się myliliśmy... :D  

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...