Skocz do zawartości

[Piasty] Aż tak ważne Maszynowe ze warto kupic Tania p. noname z ł. maszynowymi?


ioy

Rekomendowane odpowiedzi

A różnie, ale ekstremalnie to jednak sporadycznie ;)

 

A kupisz piastę Speca za 30zł?

Ale używkę, aby przerobić, normalnie nowa kosztuje dużo więcej?

A dlaczego pytasz?

Ale ta piasta ma taki opis: "Disc, alloy, double-sealed, loose ball, steel axle, QR", pytanie czy ona ma łożyska maszynowe w ogóle??

Ponieważ co znaczy "loose ball"?

EDIT:

Eee, loose ball bearings to znaczy, że piasta jest "kulkowa":

A więc LIPA!

Poszukam dalej "materiału wyjściowego" lepszego niż ta piasta noname za 25zł, ale w cenie okazyjnej aby kalkulowało się przerabiać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiesz że w ogóle nie ma czegoś takiego jak "łożyska maszynowe"? To są po prostu łożyska :)

 

A dokładniej łożyska toczne. A jeszcze dokładniej łożyska toczne kulkowe. A jeszcze dokładniej łożyska toczne kulkowe jednorzędowe jakieś tam itp itd, nie znam się za bardzo. Ale nie maszynowe :icon_exclaim:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiem, że jest istny bałagan w nazewnictwie, i standardowe łożyska kulkowe kiedy znajdą się w piaście to zaczynają nazywać się "łożyskami MASZYNOWYMI" :)

Ale jak piasta ma luźne kulki powciskane tam do wytoczonej bieżni to wtedy nazywa się, że "jest na łożyskach kulkowych" ;)

Problem, że już zaczynają mylić się sprzedawcy pisząc w swoich ofertach bzdury i trzeba ich pomęczyć aby z nich wycisnąć w wielkich bólach co właściwie ma się kupić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytam czytam i czytam i... nadal nie widzę sensu w ładowaniu do piasty (ogólnie) jakichkolwiek droższych łożysk.

W warunkach suchych każde łożysko będzie się kręcić tysiące kilometrów.

W warunkach mokrych tak czy inaczej najsensowniejszym sposobem przedłużenia życia bebechów piasty jest jej regularny serwis.

Zamiast w łożyska to zainwestuj w narzędzia do montażu łożysk. Przy wprawie serwisowej wymianę 4 łożysk z czyszczeniem i smarowaniem piasty zrobisz w 10 minut. Sprawdzone w warunkach bojowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ciekawe co powiecie o tej ofercie:

piasta-przednia-do-tarczy-hamulcowej-quando ?

Piszą w ofercie jakoby piasta miała łożyska maszynowe.

Ale ktoś mi powiedział, że jak ma nakrętki kontrujące przy stożkach to nie może mieć łożysk maszynowych:

"nakrętki kontrują stożki, na łożyska maszynowe jest ośka bez gwintu ponieważ nie ma potrzeby docisku i regulacji łozysk maszynowych, przede wszystkim regulacji."

 

Potwierdzicie to?

 

EDIT: Po moim mejlu poprawili chyba opis, ale pytanie o nakrętki aktualne, więc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odejmij od tych 42000 czterdzieści i tyle trzeba wydać na zestaw Park Tool'a. W Twoim przypadku to nie ma sensu, rzadko który serwis go posiada. A żeby było profesjonalnie do tego trzeba dokupić zestaw wybijaków ;-)

W domowych warunkach możesz sama zrobić sobie prasę (było o tym na forum) lub skorzystać z narzędzi typu Bitul.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ktoś mi powiedział, że jak ma nakrętki kontrujące przy stożkach to nie może mieć łożysk maszynowych:

"nakrętki kontrują stożki, na łożyska maszynowe jest ośka bez gwintu ponieważ nie ma potrzeby docisku i regulacji łozysk maszynowych, przede wszystkim regulacji."

 

Potwierdzicie to?

 

EDIT: Po moim mejlu poprawili chyba opis, ale pytanie o nakrętki aktualne, więc?

Są rzeczy, które filozofom się nie śniły:

http://sklep.rojax.pl/img/medium/27229/piasta-przod-mtb-alu-lozyska-maszynowe-qs-405-36-o.jpg

https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1JBE4PFXXXXctXFXXq6xXFXXXY/Fajne-cena-magazynie-ograniczona-Wydajność-bmx-rower-piasty-czarny-14mm-bmx-uszczelniane-łożyska-piasty-piasta-przednia.jpg

http://fil-bike.com/allegroimg/AE56FB5E-5BB1-4D8C-A02A-7BA4F617BFF0.JPEG

Jak widać łożyska maszynowe są dokręcone nakrętkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odejmij od tych 42000 czterdzieści i tyle trzeba wydać na zestaw Park Tool'a. W Twoim przypadku to nie ma sensu, rzadko który serwis go posiada. A żeby było profesjonalnie do tego trzeba dokupić zestaw wybijaków ;-)

W domowych warunkach możesz sama zrobić sobie prasę (było o tym na forum) lub skorzystać z narzędzi typu Bitul.

Oglądałem filmy instruktazowe serwisu piast Hope. Narzędzia do montażu łożysk, ichnie firmowe, nie były prasą. Podobnie nabijaki DT były takie same.

Skoro obie firmy mają takie narzędzia to prawdopodobnie bardziej wyrafinowane nie są konieczne do wykonania takiej czynności skutecznie i prawidłowo. Ani Hope ani Dt niewiedzy wytknąć nie można.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale co, mam zakupić cały zestaw Duzy-zestaw-narzedzi-rowerowych-Park-Tool-MK-257/7725 za 42000zł aby móc wymieniać łożyska? :)

 

Proszę powiedzieć które klucze są do tego właściwie potrzebne?

Pytałaś jakie narzędzia, więc odpowiadam, tych firm, gdyż są to poważane narzędzia w świecie kolarskiego serwisu. Co do konkretnych, nie pomogę, ale spokojnie można coś znaleźć w sieci na ten temat, nawet tutaj na forum, tematy były już takie. Jeżeli chcesz wiedzieć jak zabrać się za serwis piasty to polecam obejrzeć Dominika z onthebike.com, ma tam film instruktażowy wraz z obszernym wyjaśnieniem całej czynności wraz z narzędziami. Naprawdę, czasami się zastanawiam czy ludzie są tak tępi, żeby pytać o takie rzeczy? Nawet biorąc na zwykła logikę, po co taki zestaw do zwykłych łożysk. Mogłaś oszczędzić sobie takich postów, serio.

 

 

Na wszystko chyba znajdzie się odstępstwo od reguły w takim razie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oglądałem filmy instruktazowe serwisu piast Hope. Narzędzia do montażu łożysk, ichnie firmowe, nie były prasą. Podobnie nabijaki DT były takie same.

Skoro obie firmy mają takie narzędzia to prawdopodobnie bardziej wyrafinowane nie są konieczne do wykonania takiej czynności skutecznie i prawidłowo. Ani Hope ani Dt niewiedzy wytknąć nie można.

 

Zarówno Hope jak i DT to super firmy i nie śmiałbym wytknąć im niewiedzy, ale nie są to ani topowe marki ani najbardziej wyrafinowane podobnie jak i nie stricte "narzędziowe" więc wg mnie nie powinny być wykładnią. Jeśli spojrzymy na firmy produkujące najlepsze narzędzia, vide Park Tool, Var, Abbey, Enduro, etc. to w ich ofercie nie najdziemy nabijaków do łożysk, a właśnie prasy. Powiem z własnego doświadczenia: mam oryginalne nabijaki DT Swiss oraz Tune. Odkąd używam prasy Park Tool HBP-1 na nabijaki nawet nie spojrzałem - leżą i się kurzą. Praca z prasą jest wygodniejsza, łożyska za każdym razem udaje się osadzić bezproblemowo, centrycznie (z racji konstrukcji prasy nie da się ich osadzić pod kątem) i z właściwą siłą (dokładnie czuć, kiedy dochodzi do końca). 

 

W przypadku wbijania nie jest już tak różowo bo nie dość, że korpus przejmuje uderzenia to jeszcze i samo łożysko, co nie jest dla niego dobre. Wiesz Tobo, wg mnie z Hope czy DT jest tak, jak z Rock Shox-em. Do tej pory produkowali swoje narzędzia, które w wielu przypadkach nie były zbyt dobre i sam wolałem korzystać z innych. A w tym roku nawiązali współpracę z Abbey Bike Tools, którzy daleko lepiej znają się na rzeczy i można wreszcie kupić dobre klucze. Dlatego ja wolę, żeby jedni produkowali piasty, a inni narzędzia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedzcie plz: ta piasta da radę przy nieco mocniejszym jeżdżeniu?

Piszecie że materiał wygląda na jakis miękki i że zacznie "pływać" (odkształcać się plastycznie).

 

Poza tym jaka jest tego opłacalność?

Ponieważ podliczając:

łożyska (2*11zl+8zl wysylka = 30zl),

uszczelki (2*15+10=40), i

smar mobilith shc 460 (50zl z wysylka)

 

Albo taniej można wziąć:

mobilgrease-xhp-222 za 20zl:

http://tinyurl.com/y8n8w2dp

i wtedy razem przeróbką zakosztuje

30+40+20=90zl

 

czy lepiej kupić Nowateka za 105zl? :)

A Novatec novotiutki:

http://tinyurl.com/yc8t3lt9

 

I jak lepiej? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Novateca i masz spokój z łożyskami, smarami itp. na rok lub dwa.

 

Tylko to zostało powiedziane z 5 stron temu, a jak Ci łożyska padną to możesz kupić jakieś SFK.

 

Masz jeszcze coś takiego:

http://allegro.pl/dt-swiss-370-nowa-i6959218453.html

Może i najniższy model u DT, ale ma dobrą cenę no i szacun na dzielni w pakiecie masz, bo to w końcu DT. :D

 

http://allegro.pl/dt-swiss-piasta-przednia-370-6otw-32h-bikestacja-i6648177199.html

Ale to BS i czasami wysyłają po 2-3tyg, ale jak ich zapytasz czy mają tą piastę i potwierdzą(nie kłamią bo sam ich pytałem parę razy czy znajomi) to wyślą w ciągu 1-2 dni.

Pewne jest to że 2-giej DT 370 w jej kolorze na tył pewnie nie kupisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedzcie plz: ta piasta da radę przy nieco mocniejszym jeżdżeniu?

Piszecie że materiał wygląda na jakis miękki i że zacznie "pływać" (odkształcać się plastycznie).

 

Poza tym jaka jest tego opłacalność?

Ponieważ podliczając:

łożyska (2*11zl+8zl wysylka = 30zl),

uszczelki (2*15+10=40), i

smar mobilith shc 460 (50zl z wysylka)

 

Albo taniej można wziąć:

mobilgrease-xhp-222 za 20zl:

http://tinyurl.com/y8n8w2dp

i wtedy razem przeróbką zakosztuje

30+40+20=90zl

 

czy lepiej kupić Nowateka za 105zl? :)

A Novatec novotiutki:

http://tinyurl.com/yc8t3lt9

 

I jak lepiej? :)

 

 

Najlepiej to jak napiszesz co to jest "mocniejsze jeżdżenie. I ile ważysz. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tent temat ciągnie się jak krew z nosa, a już dawno uzyskane były odpowiedzi co do piasty i ewentualnych możliwości zmian. Ioy, bierz tego novateka, którego ktoś już polecał wyżej bo to naprawdę solidna piasta. Chyba, że chcesz eksperymentować do tą drugą pozycję zaproponowaną przez siebie i opisz wrażenia. Bo na zastanawianiu się zejdzie Ci całą zimę.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doczytałem do 5 strony włącznie i mi się odechciało.

 

1. Łożyska jak i ośki nigdy się nie wybija. Od tego jest prasa śrubowa lub imadło. Hydrauliczna nie ma zastosowania w rowerze, zbyt delikatny środek transportu.

 

2. Łożyska nierdzewne mają oznaczenia, w przypadku SKF jest to łożysko W 6001-2RS1 oraz W 6001-2RS1/VP311, to drugie może mieć nawet kontakt z żywnością.

 

3. Piasta w temacie wygląda jak z gówno litu, wygląda już jak utlenione aluminium. O elektropolerze to można pomarzyć :D

 

4. Piasta za 20zł a zaplatanie 50zł, wnioski nasuwają się same.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

. Piasta za 20zł a zaplatanie 50zł, wnioski nasuwają się same.

Ale przecież piszę, jak wezmę nową parę łozysk, dobry smar i parę uszczelek kupionych w sklepie, to zrobi się 90zl plus te 25zł, a więc drożej niż nowy Novatec (z tej piasty biorę tylko korpus, pytanie czy swoje wytrzyma?)

 

Poza tym, chcę jeszcze centrownicę kupić i nauczyć się zaplatać samodzielnie. Ponieważ koło z dobrą piastą w rowerze już mam i mam na czym jeździć, to tutaj to zabawa a jak wyjdzie z niej jeszcze lepsze kolo to tym lepiej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...