Skocz do zawartości
  • 0

Gravel do 3000 zł


Gość Jakub

Pytanie

Witam. Jak w opisie szukam roweru typu gravel do dłuższych i bliższych wycieczek [20 / 100 km] w max. cenie 3000 zł.Nie interesują mnie przełajówki ani szosy. W gre wchodzi samodzielne składanie roweru oraz aukcje takie jak allegro lub OLX. Czekam na propozycje i pozdrawiam, Jakub.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

https://www.forumrowerowe.org/topic/201242-rower-gravel-za-okolo-3000-zl-pomoc-w-wyborze/

aktualizacja strony 

http://marinbike.pl/marin-2017/gravel.html

lub używka/ zwiększenie budżetu. Składanie prawdopodobnie w tym budżecie może się nie opłacać. Żeby kupić używkę w dobrym stanie musisz trochę wiedzieć już gdzie patrzeć żeby później nie bolało.

Poszukaj linków pod twój wzrost itd. to obyci w temacie się wypowiedzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej. Do gustu przypadł mi ten marin: http://allegro.pl/marin-lombard-540-gray-urban-drop-bar-gravel-sora-i6900363349.html

Idealnie mieście się w budżecie. Szkoda tylko że jest na sorze, bo z tego co pamiętam to niska belka od Shimano, a za tą kasę, można by tam wsadzić coś lepszego, ale niestety gravel'e są trochę podbite przez marketing i nic się na to nie poradzi. Zainteresowałbym się nawet fajną przełajówką, albo szosówką endurance, ale zależy mi na wygodniejszej pozycji niż leżenie na rowerze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

albo szosówką endurance,

to raczej nic nie pobije tribanów. 520 i 540 w budżecie. Opony już jak pod gravel wejdą, pozycja serio serio- wyprostowana, mierzyłam ze wszystkimi podkładkami pod mostkiem. 

Nie ma co utyskiwac na Sorę :) jesli ktoś się nie ściga to poważnie nie odczuje różnicy na działaniu czy wadze. I jest tańsza w serwisie :)

W tym budzecie masz już klasycznego gravela Marina i 520- w Tribanie dojdzie komplet szerszych opon. Ale ciągle ponizej budżetu.

540 jest powyżej ciut ciut ale masz już bardzo fajną tą 105, fajne koła. 

Marin jak i Tribany nie mają taperowanej główki, ale zasadniczo na minus w Marinie to aluminiowy widelec. W Tribanach masz karbon z aluminiową rurą sterową. 

O Tribanach masz milion artykułów ;)

za to mozesz poczytać o Marinach i ich komponentach.

https://portal.bikeworld.pl/artykul/testy_i_nowosci/testy_rowerow/15077/test_marin_gestalt_vs_lombard_gravel

http://allegro.pl/rower-fuji-tread-1-5-58-cm-z-3700-zl-i6940544116.html?reco_id=d2de9d29-9221-11e7-b3a4-246e96104f98&ars_rule_id=201

na Claris 8biegów ale już inne przełożenia niż Triban i Marin no i karbon na widelcu. (plus poszukaj sobie u niego jeszcze na Tiagrze Focusa Maresa comm) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tribanów. 520 i 540

Wyglądają na fajne. Niestety w mojej okolicy nie mogę ich przetestować, bo chętnie bym sprawdził jak się na nich jeździ. Zastanawiam się tylko jak wygląda dozbrojenie tego roweru? Czy da się tam dołożyć bagażnik, bidony, błotniki itd. Wyjątkowo zależy mi na tym, by rower był uniwersalny do bólu. Tak by w tygodniu był lekki i pozwalał na fajne, szybkie przejażdżki, bez targania sprzętu, a w weekend stawał się małym potworem na kółkach, który zabierze mnie i mój sprzęt 100 km od domu.

 

 

 

Marinie to aluminiowy widelec

No i tak naprawdę tylko to mnie uprzedza w Marinie. Słyszałem że te aluminiowe ostro dają popalić na jakichś dziurach albo szutrze, a ja często się poruszam takimi drogami. W końcu mieszkamy w Polsce...

 

Fuji super ale potrzebuję ramę 54cm a tam są tylko 56 cm. Przez co budżet strasznie idzie do góry :\

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tribanie najbardziej przeszkadza mi jego kolor. Jakoś tak gryzie w oczy ten jego czarno/biały. O wiele bardziej przemawia do mnie Marin pod względem kolorystycznym, lecz ten znowu przegrywa trochę biorąc pod uwagę wyposażenie/cena.
 

Mój max to jednak 3 tyś. Zdecyduje się więc chyba na tribana 520 + szersze koła jakiejś dobrej klasy + osprzęt. Powinno wyjść ok. 3000 tyś. zł, no chyba że znajdę w podobnej cenie jakąś pewną 540.
Na zakup i tak mam jeszcze czas, bo sezon się tak naprawdę kończy, a jeżdżenie kiedy jest zimno i pada to nie moja domena, więc zapewne odłożę ostateczną decyzję na luty/marzec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

W tribanie najbardziej przeszkadza mi jego kolor. Jakoś tak gryzie w oczy ten jego czarno/biały. O wiele bardziej przemawia do mnie Marin pod względem kolorystycznym, lecz ten znowu przegrywa trochę biorąc pod uwagę wyposażenie/cena.   Mój max to jednak 3 tyś. Zdecyduje się więc chyba na tribana 520 + szersze koła jakiejś dobrej klasy + osprzęt. Powinno wyjść ok. 3000 tyś.

ten kolor jak dla mnie i tak jest bardziej optymalny niż 'flagowe' barwy b'twinów pod Ultra :)

ale- mozesz przy tak 'stonowanej' kolorystyce założyc za to owijkę w fajnym kolorze plus koszyki i bedzie bardzo oryginalnie. Właściwie możesz wziać od Deca Aksiumy i zamknąć budzet pod gardło.

A co to jest osprzęt wg ciebie?


zauważyłam już od jakiegoś miesiaca ze na olx jest wysyp własnie 500 i 520 Tribanów. Czyżby ludzie przesiadali się na 'wyższą klasę'? czy jednak te 3 blaty z przodu nie bardzo im podchodzą ostatecznie. 

Z dobrą i zadbaną 540 może być trudno. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mic_guest

Podczepię się do tematu. Czy warto brać GT Grade Claris w wersji flat bar (używka za 2000 zł + przesyłka) i samodzielnie ewentualnie jeśli zajdzie potrzeba dokupić klamkomanetki, barana (raczej baran w wersji szosowej a nie przełajowej), owijkę itp. czy raczej brać od razu z barankiem? Nie ukrywam, że chciałem z baranem, ale jeśli miałbym dorzucać ponad 1000 zł (katalogowo kosztuje 3200 zł) to chyba taniej wyjdzie taka operacja. 

 

Accent CX-One z Kujaw sprzedawany przez znajomego, który raczej roweru nie katował. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobre klamki (nie używane oczywiście) to wydatek rzędu 500/600 zł + kierownica (100/150) + (owijka 50zł) + linki są chyba inne itd.
Tak więc pewnie też wyjdzie ok. 1000 zł. Tylko że tam już masz wszystko na gotowo zmontowane i zazwyczaj wyregulowane (przerzutki, hamulce), a w tej wersji będziesz musiał to zrobić sam. Jeśli Ci to nie przeszkadza, to możesz się bawić sam. Koniec końców ważne jest to jakie ceny trafisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mic_guest

Dzięki za odpowiedź. W sobotę kopsnąłem się do rowerowego i dowiedziałem się, że Romet wypuszcza model gravelowy - Boreas. Wersja podstawowa, 1x11, wideł carbonowy ma kosztować w granicach 2800 zł i odpuściłem temat używanego i przekładki. Trzeba tylko poczekać, bo w sklepie czekają na dostawę i na chwilę obecną nie mieli do przymiarki. 

 

Ja chciałem klamkomanetki claris (bo w grade jest claris), więc wyszłoby max. ze wszystkim 600-700 zł, ale już wolę nowy, bo jest alternatywa i to nawet lepsza. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mic_guest

@Gość_mic_guest

Romet Boreas 1x11, daj znać gdzie można to kupić za 2899zł ;)

 

Byłem w sklepie rowerowym i sprzedawca mówił, że mają dostać Romety Boreasy na wystawkę. Podawał, że będą 2 modele. Tańszy i droższy. Ten tańszy ~2800 zł i droższy coś koło 4000 zł. Może mnie pomyliły się wersje i droższa ma 1x11, a tańsza karbonowy widelec? Dla mnie to bez znaczenia, bo i tak wystarczyłby mi claris. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Boreas 1 wg. katalogu 1x11; na 10biegowym Apexie, (32x11/32) z taperem i karbonowym widelcem(rura sterowa?) BB5, na Alexrimsach at550 i piastach Rometa, oponki Schwalbiak 38mm 

rozmiary 54 i 56 aczkolwiek w katalogu dołożyli rozpis na 58

waga nie wiem pod który;10,3kg

 

podejrzewam że cena może niekoniecznie jego dotyczyć, jest jeszcze na Clarisie 9 biegowym, model Gravela Aspre

hamulce Br-r 317 46x34 na 11x32 opony jak powyżej widelec też te same obręcze inne piasty od Rometa waga;10,2kg 

rozmiarówka od 52 do 58 i podejrzewam że cena moze tego modelu dotyczyć.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Pozwolę sobie odkopać temat, z racji końca sezonu i wypuszczania już nowych modeli czołowych firm. Czy ktoś obeznany w temacie wie coś może nt. budżetowych graveli? A może stare modele potaniały i weszły przez to do puli cenowej? Jestem ciekaw odpowiedzi. Pozdrawiam ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest ciekawy GT Grade GT Grade Claris 2017 M - 53 gravel + gratisy (7000958613) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Marin -10% Rower Marin GESTALT 1 2017 r.54 cm (6768874154) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Author ( trochę ponad budżet 3 tysięcy) AUTHOR AURA XR 2017 + eBON 250zł - Sklep rowerowy Go Ride Można zajrzeć na wyspy Kona,która wprawdzie podpada pod CX ,ale jest w ciekawej cenie. Kona Jake 2017 Bike : Winstanleys Bikes

Wszystko fajnie, tyle że jedynie używany GT wchodzi w budżet 3 tyś. reszta, to już raczej podchodzi pod 4 tyś. Więc średnio trochę :\

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Leaderfox dzięki za poprawkę i dopowiedzenie, bo faktycznie dużo mi umknęło. Sprzedawcy widocznie chodziło o Rometa Aspre, a ja wszystko pokręciłem.

 

Gravele to drogi temat, niestety.

 

Na Olx-ie GT Grade do 3000 zł:

https://www.olx.pl/oferty/q-gt-grade/

 

Ja sobie ostrzyłem zęby na GT Grade w wersji Flat Bar (~2000 zł), ale jednak poczekam na Rometa. Konwersja na baranek wyszłaby mniej więcej tyle samo, czy drożej więc szkoda kasy. Znowu nabrałem chęci na szosę, więc już w końcu nie wiem. Gravel jest lepszy, bo uniwersalny, ale trzeba więcej inwestować, używek w zasadzie brak. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aspre faktycznie wygląda na schludny kawałek aluminium. Akcesoria w miarę dobre - Claris dla początkującego to aż nadto. Zastanawiam się tylko jak z miejscem na mocowania - kolejno błotników i bagażnika, ale jeśli przejdzie przez moją siatkę wymagań to zdecydowanie go biorę. Cena akurat, firma też niczego sobie, no i kolorystyka - ktoś w końcu pomyślał o rowerze dla mnie :)
Pytanie tylko brzmi - kiedy możemy go oczekiwać .. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...