Skocz do zawartości

[Stery] Siła dokręcania kapsa sterów maszynowych


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie.

 

Posiadam w rowerze stery FSA Orbit Extreme (z roku ~2001). Są to stery maszynowe. Ostatnio słyszałem lekkie trzeszczenie z okolicy sterów. Zdjąłem mostek i kierownice, przeczyścilem z piasku. Skręciłem całość, nie mam jednak pewności czy z odpowiednia siłą. Czy kapsel od sterów maszynowych powinienem przykręcić używając takiej samej siły jak przy sterach kulkowych ? Konstrukcja jest nieco inna stąd moje pytanie.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, tylko czy jak np. przykręce mocniej to nie zaszkodzi to sterom ? Budowa jednak inna niż tradycyjne łożysko kulkowe. Swego czasu skręcałem właśnie kulkowe (akurat miałem dostępny klucz dyna.) i wystarczyła b. mała siła. Czy tutaj użyć takiej mniej samej ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam.

Podobne się pod temat, ponieważ też mam od nie dawna problem ze sterami.

Mianowicie chodzi o to ze po jakimś czasie z okolic sterów zaczęły dochodzić dziwne dźwięki. Strzelanie, skrzypienie coś jakby pękało. 

Oddalem rower do zrobienia i na jakiś czas był spokój. Cicho i fajnie. Nie wiem co zrobił gość w sklepie rowerowym ale bylo ok do pewnego czasu. Stuki,troche cichsze, ale znów się pojawiły. Postanowiłem ze zajmę się tym sam. Dodam tez że jest wyczuwalny luz kiedymam wciśniety hamulec przedni i ruszam rowerem.

Rozebrałem mostek i wyjąłęm widelec. Dokładnie wszystko wyczyściłem i na nowo nasmarowałem i złozylem do kupy. Niestety nie przyniosło to oczekiwanych rezultatów. Dalej jest luz ktorego nie mozna skasowac nawet troche mocniejszym dokreceniem kapsla i od czasu do czasu pojawiaja sie stukania.

Rower w jakim dzieją się te rzeczy to Northtec Cayon AL z 2017r.

Co powinienem z tym zrobić?? Wymienić komplet sterów na nowe???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez brałem to pod uwage ze moze to byc luz na na amorach lub klockach.

To jeszcze jest do zniesienia ale najgorsze te stuki.

A i mam jeszcze jedn problem.

Śruby ktore macuja zacisk tarczy hamulcowej. Jedna z nich mi sie przekręciła:( Moge ja bez problemu odkręcic i znow przykręcic ale bardzo lekko bo tylko o troche dalej przekręce a sruba juz sie obraca. Oczywiscie wkrecana jest w aluminium stad tez pewnie dlatego tak sie stalo. macie jakies sposoby zeby to naprawic??

\klej do gwintow to raczej odpada bo przeciez raz na jakis czas musze ja odrecic wiec moze jakis teflon na gwint śruby????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luz na sterach może być jeszcze spowodowany zbyt małą wysokością podkładek+mostka (kapsel przy dokręcaniu opiera się na rurze sterowej). Mało prawdopodobne, ale nie zaszkodzi dorzucić jednej cienkiej podkładki na próbę.

 

No i upewnij się, że to stery. Skręć kierownicę o 90 stopni, zaciśnij hamulec i poruszaj rowerem przód-tył, trzymając rękę na granicy sterów i korony widelca.

Jeśli w tym położeniu luzu nie będzie, to włóż palec między goleń amortyzatora i podkowę i znów poruszaj rowerem na zaciśniętym hamulcu, żeby zweryfikować ślizgi amora.

Hamulec (niedokręcona tarcza, luźne klocki w zacisku) najłatwiej ocenić na oko*, najlepiej poprosić o pomoc drugą osobę.

 

*tylko ostrożnie, bo na oko to chłop w szpitalu umarł.

 

[video=youtube]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...