Skocz do zawartości

[Buty] szosa


wujmer

Rekomendowane odpowiedzi

Odchodząc od meritum postu, o co chodzi z tym "pedała"? To jakiś regionalizm? To już chyba 3 post w tym miesiącu gdzie ktoś potrzebuje "buty i pedała rowerowe" czy jakoś tak .

 

A wracając, za 1000zł to już możesz wybierać i przebierać. Nie wiem czy musisz na początek aż tak dużo na raz wydawać. Pedały pewnie R540 starczą (~150zł), może zaszaleć i kupić PD-5800 z linii 105 (350zł). Wyżej chyba nie ma sensu. 

Buty to już inna para kaloszy. Masz zamiar się ścigać czy tak tylko pokręcić się po okolicy? Im mniej ciśniesz tym tańszy zestaw potrzebujesz. Buty muszą być dość sztywne a dla wymagających kompletnie sztywne (podeszwa z karbonu). Do tego warto by miały sztywne zapięcie, więc klamerka lub boa, a same rzepy odpadają.

 

Każdy but trzeba przymierzyć bo nic się nie rozciągnie lub dopasuje. Rozmiarówka nigdy nie zgadza się z rzeczywistością. Odpada kupowanie na ślepo przez internet. W zasadzie warto się przejść po okolicznych sklepach i buty pomacać, spróbować zgiąć, założyć i sprawdzić czy nie za wąskie lub luźne. To też ogranicza wybór.

 

W butach szosowych nie da się chodzić więc zapomnij o wyjazdach na wycieczki ze spacerowaniem. Są jakieś nakładki ale to tylko do zastosowań awaryjnych. Opcją jest jeszcze kupienie systemu SPD dla rowerów górskich i jakieś sztywniejsze buty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pedały proponowałbym albo właśnie 105 albo polecane time xpresso 4. Ja jeżdżę na 540, ale jak masz budżet to moim zdaniem dobrze go wykorzystać. Co do butów, jak się nie ścigasz weź coś z podstawowych modeli. Kupiłem mavici aksium, czyli podstawowy model i na moje potrzeby są wystarczające, a wątpię żebym odczuł dużą różnicę w sztywności.
Co do kupowania: swoje mavici kupiłem na wyprzedaży, a odnosiłem się do długości wkładki. Tylko jeden problem: jak je pierwszy raz założyłem, miałem od razu odsyłać. Jednak stanąłem na nich całym ciężarem i pięta poszła delikatnie w dół, ale dalej były delikatnie za ciasne. Zaryzykowałem i wziąłem na pierwszy przejazd - okazały się byc dobre, a nawet powiedziałbym że mogłyby być trochę bardziej przylegające, bo przy wypinaniu czuję że stopa przesuwa się we wnętrzu buta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konstrukcja buta szosowego jest taka, że blok nie jest niczym osłonięty więc na nim stoisz. Brak obcasu powoduje że do tego stopa jest zdarta do góry. Możesz sobie zbudować symulator, podkładając pod zwykłego buta drewniany bloczek i próbować w tym chodzić. Chodzi się w tym tyle ile trzeba i nie dalej. Do tego niszczy to bloki. Buty MTB mają obcas a blok jest schowany na tyle że nie stajesz na nim. Czasem słychać jak pasek czy mamy kamień zachrzęści. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie da się dużo chodzić w butach szosowych, dlaczego wyjaśnił @@huskarl,  ja jeżdżę w pedałach Look Keo 2 Max carbon, a ponieważ na każdą jazdę muszę znieść i wnieść rower z 4 piętra, to używam nakładek na bloki, nakładki chronią bloki podczas chodzenia i nie ślizgają się na posadzce tak jak nie osłonięte bloki. Mocno wydłużają żywotność bloków, a nie zajmują dużo miejsca, po przejściu w nich można je schować do kieszonki koszulki:

Look Keo cover cleats - nakładki na bloki - Cyklomania

 

 

Przy okazji, lekkie omówienie bloków szosowych.

 

Bloki Look Keo są produkowane w trzech kolorach:

- czarne - 0o​ luzu roboczego,

- szare - 4,5o​ luzu roboczego,

- czerwone - 9o​ luzu roboczego,

dla amatora, bez wad postawy i bez wcześniejszych poważnych kontuzji kolan i ścięgien najwłaściwsze będą szare.

 

Dodatkowo, każde w/w bloki są w wersjach:

- podstawowa - bardzo śliskie, kiedy trzeba trochę przejść, np. po schodach lub kamiennej posadzce:

Look bloki Keo szare 4,5st - Cyklomania

 

- wersja Grip, posiadająca gumowe wstawki, minimalnie poprawiające chodzenie:

Look bloki Keo GRIP szare 4,5st - Cyklomania

 

 

Bloki Shimano teżsą produkowane w trzech kolorach:

- czerwone - 0o​ luzu roboczego,

- niebieskie - 2o​ luzu roboczego,

- żółte - 6o​ luzu roboczego,

nie jeździłem w pedałach szosowych Shimano, więc się nie wypowiem z jakim luzem wybierać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...