Skocz do zawartości

[Gravel/Przełaj/Szosa?] Disc, duży prześwit, napęd 2x11, sztywne osie, 7k


Blue

Rekomendowane odpowiedzi

Czołem. Chodzi za mną coś bardziej uniwersalnego niż szosa, ale z nią związanego(mtb mam, prawie nie korzystam).

 

Prześwit przynajmniej pod oponki 38c, więc raczej typowe szosówki odpadają, choć może któreś endurance dałyby radę? Kto wie. Waga ok 9kg, rozmiar ~52(noga 79, wzrost 170). Nie pali mi się, jest koniec sezonu, może jakieś wyprze się trafią, ale chciałbym namierzyć coś do celowania. Zakup najlepiej w naszym rodzimym kraju. Hample tarczówki+sztywne osie. 

 

Teren górski, z napędem celuję w 2x11. Niby te sramy 1x mają fajny zakres przełożeń, ale jednak skoki pomiędzy są konkretne, nie jestem przekonany czy to byłby dobry ruch, szczególnie jak przerzucam się z szosówki i chcę rower, który ją w praktyce zastąpi.

 

Rozglądałem się, ale coś nie mogę nic znaleźć sensownego. Jest giant anyroad, ale mam wrażenie że on jest przesadnie zrelaksowany, jeździłem na nim w za dużym rozmiarze i było nadal bardziej w pozycji zrelaksowanej niż na mojej szosie... Jest Ronin za mniejszą kasę(tiagrę z 2x10 bym przeżył), ale 12kg i brak sztywnych osi, co mnie średnio przekonuje przy tarczówkach, jest accent furious, który nie wiadomo kiedy w końcu będzie dostępny, ale nawet jakby był to napęd 1x i no też ponad 10 kg, spec sequoia elite drogi i cieżki, rondo ruut alu 10 kg i napęd 1x ... nie wiem może z tym 1x i 10 kg trzeba się pogodzić? A może macie jakiś pomysł i  podrzucicie? ;) Budżet do 7tys. zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może taki Cube

http://allegro.pl/cube-cross-race-pro-53-2017-okazja-i6940683025.html

 

Ale ten Fuji z tej własnie aukcji to wg mnie mega okazja. Jakby był 56cm to sam bym chyba wyciułał 7k na niego. To jest full karbon z systemem tłumienia drgań. Koleś daje pedały zatrzaskowe 105 w tej cenie. No i ten rower ma przebieg 300km. Czyli żodyn przebieg :P.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TT 536mm. Ja mam dość długie nogi i krótki tułów. Teraz mam szosę 54 TT skróconą przez mostek 80mm(ze sporym wzniosem, co jeszcze go w praktyce skraca), nie wiem może by dłuższy też dał radę, ale tak mi jest wygodnie i nic nie doskwiera. Dlatego raczej celuję w rozmiary 52 może nawet mniej, niż więcej z uwagi na to, że różnie to podają. Raczej producenci zalecają pod mój wzrost ramy 50-52.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ważę 75, ale mam średnie doswiadczenia z tarczami 180mm i juicy 5+reba team i marcok mxc, choć fakt na tyle na 160mm bb5 problemów nie było nigdy, podobnie w bb5 i rebie z przodu w rowerze żony ;). Zreszta wyglada na to, że to będzie standard, więc głupio sie pchać w stare rozwiązania w rowerze na lata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tam waze powyzej 90kg, w przelaju mam tarcze 160mm jeżdże nim jak dzik, i nie widzę potrzeby posiadania sztywnych. moze jakbym robił więcej dziczyzny poza asfaltem... jezdzil po drzewach to by sie przydal ;-) te osie takie teraz modne ;-P że może i w następnym rowrze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakbym chciał obręczowe hample to bym olał sztywne osie, ale tak to nie chce bez ;).

 

 

 

EDIT: Dobra, sztywne zostają, ale chyba dam sobie spokój z 2x i pójdę w 1x. Patrząc na sramowego apexa/rivala 1 z 40T z przodu i 10-42 z tyłu będę miał bardzo podobne stopniowanie jak mam obecnie na kompakcie+8rzędowym 11-30, tylko będzie lżejsze przełożenie w gratisie i zostanę w zasadzie bez 50x11, a z czymś niewiele twardszym od 50x13... da się przeżyć spokojnie i tak z 50x11 mało korzystam. Choć chciałem iść w lepsze zestopniowanie, a wyjdzie na to, że zostanę praktycznie przy tym co mam. Rondo mają być taniej na rynku PL, więc pewnie wersja AL. Tylko trochę ciężki wychodzi, 10 kg. No ale cóż, chyba nie można mieć wszystkiego ;). No i jeszcze może się okazać, że nici z tego patrząc na wymiar TT w S, może nawet ten rozmiar być za duży. Chociaż reach jest ok, jestem dobrej myśli. Może furiousa jednak wpuszczą do sklepów, to będzie tańsza alternatywa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może furiousa jednak wpuszczą do sklepów, to będzie tańsza alternatywa.

Accent Furious nie ma sztywnych osi.

 

Z graveli i przełajów sztywne osie mają Cube (był już wspomniany) oraz Fuji Cross (na zdjęciu tego dobrze nie widać, bo ma wymienne haki): http://www.cyklomania.pl/fuji-rower-cross-1-7-2017,id7923.html. Nie wiem, czy coś jeszcze. Atrakcyjna cenowo jest Merida Cyclocross 500: http://www.bikeatelier.pl/rowery/rowery-przelajowe/rower-merida-cyclo-cross-500-2017 (podobno można ją dostać już za 4000 PLN), ale nie ma sztywnej osi z tyłu. Możesz też poczekać na gravela Meridy (przypuszczalnie pojawią się w okolicach grudnia): https://www.forumrowerowe.org/topic/220755-2018-merida-silex-gravel/.

 

// poprawiłem odnośniki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam nawet widzę 2130g (po kliknięciu w ikonkę "i" obok kół), więc na wymianie kół można zyskać np. 0.5 kg: http://wojczal-bike.pl/index.php?route=product/product&path=20_61_109&product_id=653. Piszą, że tamte koła są przystosowane również do V-brake - trochę dziwne. Poza tym opony pewnie są ciężkie, bo drutowe.

 

Fajnie, że ma mocowanie na bagażnik. Tylko co na dole? Trzeba kupić jakąś dłuższą oś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koniec wrzesnia będzie Polska premiera Meridy silex. Ciekawa geometria i sztywne osie. Jednak z tym budżetem to w większości kola bliżej 2 kg niż 1,5. Ja swojego Tytanowego pickenflicka wyjąłem za 999 £ zmieniłem kola i opony za 2kzl i mam poniżej 9 kg z napędem apex 1x11. Jak kola same w sobie są sztywne to w lekkim terenie sztywna oś nie potrzebna. A przy zmianie na nowe kola zastosuj zacisk RWS thru bolt zamiast qr i wtedy masz sztywność ponad potrzebę. A i zacisku hamulca nie trzeba każdorazowo po zdjęciu koła ustawiać. Czyli praktycznie wszystko co dają sztywne osie.

 

 

Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz geometrie przełajową to za 6k (po rabatach pewnie za 5) jest Giant TCX SLR 2 i ma wszystko sztywne osie, hamulce hydrauliczne(nie w klamkach tylko w takim systemie https://www.giant-bicycles.com/gb/conduct-hydraulic-disc-brake-upgrade-kit-flat-mount-version), oraz naped 105. Jedynie jeżeli chodzi o miejsce na koła, to trzeba kogoś się spytać kto ma tą rame.

   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koniec wrzesnia będzie Polska premiera Meridy silex. Ciekawa geometria i sztywne osie. Jednak z tym budżetem to w większości kola bliżej 2 kg niż 1,5. Ja swojego Tytanowego pickenflicka wyjąłem za 999 £ zmieniłem kola i opony za 2kzl i mam poniżej 9 kg z napędem apex 1x11. Jak kola same w sobie są sztywne to w lekkim terenie sztywna oś nie potrzebna. A przy zmianie na nowe kola zastosuj zacisk RWS thru bolt zamiast qr i wtedy masz sztywność ponad potrzebę. A i zacisku hamulca nie trzeba każdorazowo po zdjęciu koła ustawiać. Czyli praktycznie wszystko co dają sztywne osie.

Dobra cena za pickenflicka. Chyba wezme te zaciski, założę do górala i zobaczę czy faktycznie coś zmieniają. Dzięki. Zastanawiam się jeszcze nad pomiarem mocy w piaście, a wtedy przy tym na co patrzyłem sztywna oś na tyle odpada.

 

@dankams2

W silexie mi geo nie pasi, tak samo jak w giancie anyroad, poszli w ekstremum. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...