Skocz do zawartości

[gąbki] RS Reba - gdzie kupić?


TheJW

Rekomendowane odpowiedzi

Nie chciałem zakładać nowego wątku, ale w tym o Rebie nikt mnie nie widzi, a potrzebuję pilnie informacji.:)

 

Gdzie dostanę uszczelki kurzowe + gąbki do Reby 2016/2017 (nie wiem dokładnie, który to rocznik, golenie i korona czarny mat, anoda też czarna)?

Chodzi mi oczywiście o oryginały w przystępnej cenie.

 

Najchętniej kupiłbym komplet kurzówek + 2-3 komplety gąbek na zapas.

A może kupić tylko gąbki, bo to będzie 3. "mały serwis", a uszczelki wymienić przy kolejnym, który będzie już całkowitym przeglądem? Uszczelki nie są uszkodzone, raczej profilaktyka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie gryzie, ale nigdzie nie ma podanej informacji, do jakich roczników pasuje. Dlatego pytam Was, bo na pewno się gdzieś zaopatrujecie. ;)

Poza tym, tak jak pisałem - priorytetem są gąbki, a te ciężko znaleźć (jest coś na alledrogo, ale bez informacji, do jakich modeli/roczników).

Dostałem namiar na sklep stacjonarny w okolicy, może tam będą mieli nadmiar na serwisie. ;)

Edytowane przez TheJW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co chcesz kupować uszczelki i gąbki do nowego amortyzatora? Fabryczne wytrzymają ze 2-3 sezony bez problemu. A zakupione na zapas będą się starzeć w szufladzie (guma, czas...). To już trochę nie te czasy kiedy to kupując malucha kupowało się dwa worki części na zapas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, ile wytrzymują, dlatego chciałem się zabezpieczyć. Ale skoro tyle, to potrzebuję jedynie gąbek. Moje niestety nie nadają się już do niczego po tych 150 godzinach.

To znaczy, że pełnego serwisu również nie powinienem robić, bo oringi i uszczelki wytrzymają 3 sezony (tzn. ograniczyć się jedynie do wymiany oleju)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pełny serwis to nie wymiana wszystkiego jak leci tylko inspekcja i ew. wymiana. Jeśli amortyzator nie tracił ciśnienia a blokada skuteczności to wyczyszczenie/umycie wszystkiego + dokładne obejrzenie oringów + ich poprawne nasmarowanie (w sprężynie) smarem PM600, wymycie gąbek i nasączenie ich olejem, zapodanie slick kicka albo sram butter pod uszczelki kurzowe, zalanie goleni i tłumika świeżym olejem. Po pierwszych 200h raczej nic wymieniać nie będziesz musiał. Założenie kompletu nowych oringów i uszczelek spowoduje tymczasowe pogorszenie pracy (musi się wszystko ułożyć/"dotrzeć"). Co zrobiłeś z gąbkami, że się już nie nadają?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Co zrobiłeś z gąbkami, że się już nie nadają?

Jeździłem...

Przy pierwszym serwisie były zabrudzone, ale udało się je wyczyścić przy użyciu izopropanolu. Prz drugim były tak niemiłosiernie brudne, że nawet płukanie w oleju i kilkukrotne "psikanie" IPA niewiele dały. Dodatkowo jedna trochę się rozciągnęła (z mojej winy, zbyt usilnie chciałem ją doczyścić). Część "brudu" to pewnie zabarwienie, ale muszę wymienić ze względu na to rozciągnięcie i zmianę kształtu. Człowiek uczy się na błędach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...