Skocz do zawartości

[gravel] Co kupić, czy złożyć, jak żyć.


Specfanz

Rekomendowane odpowiedzi

Powitać, 

dylemat jest następujący. Od kiedy pamiętam jeżdzę na sztywnych "góralach" :) Ale od jakiegoś czasu spać mi nie daje myśl o jakimś gravelu lub gravelopodobnym wynalazku. Dojazd do pracy to głównie asfalt lub lekki teren, a w okolicy również wiele ubitych ścieżek, gdzie opony 2.1 to i tak za dużo :) Chciało by się powiedzieć: "To sprzedaj i kup gravela :)" Ale zdarza mi się tez zabrać rowerek gdzieś gdzie wykorzystuje go w nieco więcej niż 25 procentach :)

Użyczyłem od kolegi typową szosę i trochę  ją przegoniłem. Jazda z barankiem SUPER, pozycja nawet OK,ale te delikatne koła i przełożenie na nadgarstki każdego najechanego kamyczka. Wciągająca jest dynamika takiego roweru tylko ten strach przed zjechaniem z asfaltu, żeby się "oczko temu misiu nie urwało".

Wybór kupnego byłby prosty bo albo Spec Diverge, albo Giant Anyroad  no tylko te min.2,5k w złotówkach hamuje zapał.

Z drugiej strony nowy budżetowy Btwin Triban 100 za tysiąc i oddają ci złotówkę. Ale toporny osprzęt i małe możliwości upgreadu.

Więc może coś trzeba poskładać żeby za ok.1500-2000 mieć coś rozsądnego.

Zastanawiałem się nad Specem Sirrusem + baranek i jakieś oponki 35C + widelec z węgla tylko nie wiem czy z barankiem pozycja będzie do wytrzymania.

Fajnym rozwiązaniem jest też chyba rama Accenta Furious, no ale to golas i cały osprzęt mógłby zeżreć sporo środków.

 

Zbliża się jesień/zima i można posiedzieć,poszukać, poskładać...tylko z czego   :) Jakieś propozycje?

 

P.S.

Liczę na wskazówki co do ramy/roweru który można w miarę rozsądnej cenie kupić, zmieścić "komfortowe" opony, ubrać w baranka i mieć pozycję nieco mniej agresywną niż na szosie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O! To jest genialny temat :). Mam ten sam problem, przejrzałem już trochę tanich ram (zazwyczaj crossowych np. accent shannon lub z wyprzedaży od CUBE) ale wszystkie są stosunkowo długie ;/. U mnie problem polega na tym że chciałbym założyć hamulce tarczowe mechaniczne a w tribanie z tym kiepsko ;/. Może coś chińskiego? zna ktoś coś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisząc własnie o możliwościach apgrejdu :) Tribana miałem na myśli brak możliwości zamontowania zacisków pod tarcze. Idealne byłoby takie dobranie ramy/roweru, gdzie powolutku krok po kroczku w przypływie gotówki można sobie  po kawałeczku ulepszać. Tak robiłem w przypadku swojego #1 i sprawdza się to dobrze ... jest progres, żona się nie czepia, ja zadowolony, frajda jest :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Frameset spoko .. w stali ... byłoby coś w stylu Speca Sequoia z mniejsza ilością otworów montażowych :) Ale obawiam się, że uzbrojenie tego mogłoby przekroczyć łączny budżet 2000 skoro na początek mamy już 1500 mniej :|

A co z geometrią np. takiego czegoś przy zastosowaniu "baranka" ?

https://www.specialized.com/us/en/men/bikes/fitness/fitness/sirrus-disc/118422

Oczywiście nie biorę pod uwagę kupna nowego ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Mam ten sam problem, przejrzałem już trochę tanich ram (zazwyczaj crossowych np. accent shannon lub z wyprzedaży od CUBE) ale wszystkie są stosunkowo długie

Mam Nordkappa z barankiem i wcale nie jest za długi,a długość ramy jest taka sama jak w Shanonnie.W tej chwili z mostkiem 90mm,ale myślę nad 100mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrząc po cenach osprzętu do sensownego uzbrojenia setu ramy wychodzi że najrozsądniejsze jest kupno jakiejś sensownej używki i wymiana już na spokojnie najbardziej newralgicznych elementów.

Gdzieś znalazłem, że  TRIBAN 500 i 100 jest na tej samej ramie , więc ... skoro w TRIBANA 100 można włożyć oponę do 42C , to w 500 też się powinno dać ? Nowa kosztuje 1699 i jest znośnie wyposażona + ma karbonowy widelec ... ale czy można rozumieć, że  po wymianie opon  będę miał gravelówke lepszą od TRIBAN 100 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też gdzieś czytałem że to to samo, tyle że właśnie to mnie odpycha bo nie ma możliwości tarcz. Po drugie nie jestem pewien czy microshift jest kompatybilne z shimano co przy wymianie jakiś elementów może przysporzyć problemów. A co do opon to czytałem że wchodzi 38c a nie 42.

A tak poza tym accenta fourius`a można kupić już za 680zł więc ja chyba się skuszę i będę zbierał części po kolei.

PS. teraz też zauważyłem Triban nie ma wymiennego haka przerzutki co akurat w gravelu by się przydało. Choć z drugiej strony może to być argument do wcześniejszej wymiany ramy ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...