viscaelbarca89 Napisano 27 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2017 Witam, posiadam aktualnie w miarę dobry rower górski Kreidler shuffle 3.0 na osprzęcie Deore XT. Jest bardzo lekki jak na rower górski, waga 10.8kg . Aktualnie przeprowadzam się do dużego miasta gdzie nie będę miał dostępu do fajnych górskich tras jak aktualnie i pytanie moje brzmi, czy mogę chociaż w małym stopniu jakoś zmodyfikować aktualny rower żeby była jakaś większa przyjemność jazdy po prostym asfalcie? Kupno szosy na pewno nastąpi ale za jakiś czas. Dane techniczne roweru: https://www.fahrradgigant.de/fahrraeder/kreidler-shuffle3-0-he-26-mtb-30g-sw.html Fotka roweru: https://zapodaj.net/images/8aeb8bb4a0828.jpg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 27 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2017 Zależy czego oczekujesz od "większej przyjemności z jazdy"? 1. Najprościej - możesz wymienić opony na jakieś węższe semislick, 2. możesz też wymienić mostek na regulowany i podnieść kierownicę, 3. możesz wymienić kierownicę, 4. możesz założyć błotniki, bagażnik, torby, sakwy itd., Jak to mówią z "g. bata ie ukręcisz" ale ja też jeżdżę MTB po asfalcie i do centrum miasta, bo to jedyny rower jaki mam (no poza zimowym ale to inna bajka). Nie dostosowuję go do jazdy miejskiej bo i po co. Ok. założyłem błotniki, oświetlenie, lusterko, dzwonek, odblaski, ale to co powinien mieć każdy rower w mieście. I tyle wystarczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeSkywalker Napisano 27 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2017 Zmień opony na slicki 26x1.5, różnica będzie odczuwalna, ale zmiana na koło 28" będzie odczuwalna dużo mocniej. I przyjemniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 28 Sierpnia 2017 Mod Team Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2017 Łyse opony owszem ale dlaczego wąskie. Nie ciśnie wyniku a straci na komforcie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
viscaelbarca89 Napisano 28 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2017 Dzięki za odpowiedzi, jak pisałem o komforcie to po prostu chodzi mi samą jazdę (bez gadżetów typu lusterka, torby itp). Oczywiście tak czy siak nie jeździ się źle po mieście bo tak też jeżdżę ale wolałbym zmienić to co można żeby nawet z ciekawości sprawdzić jaka będzie różnica. I w sumie mam dwie wątpliwości bo jeśli chodzi o zmiany sprzętu to średnią wiedzę mam: - Czy można do takiego roweru wsadzić koła 28 ? - Czy ewentualnie zostając przy kołach 26 będę mógł wsadzić tak wąską oponę jak np 1.5-1.7 (ewentualnie czy coś można kupić w miarę taniego sensownego) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 28 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2017 Zostań przy kole 26". Tak, można coś sensownego kupić. Nie podam przykładów ale za 50 - 60 zł. spokojnie dostaniesz komplet opon. Jazda po mieście to nie sport wyczynowy, więc opony nie muszą być najdroższe, z najwyższej półki. Z drugiej strony węższa opona to zazwyczaj większe ciśnienie i jak pisze @michuuu mniejszy komfort. A w polskich miastach nawierzchnia czasem taka jak w górach Co do gadżetów, one też wpływają na komfort i przy okazji na bezpieczeństwo. Lusterko jest pod tym względem nie do przecenienia. I to właśnie w mieście. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PanzerMamba Napisano 28 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2017 Wszystko da się zrobić. On też kiedyś był corssem: W sumie to dalej jest, tylko troszkę lepiej się śmiga po długich prostych, zjazdach itd Ale corssa łatwiej ogarnąć na szosę/gravel niż takie prawdziwe MTB Czy wejdą koła 28? Ciężko stwierdzić. Mój brat miał ramę S MTB Bianchi i bez problemu weszły koła 28 od crossa mojej dziewczyny Śmiesznie to wyglądało, ale działało. Z resztą zrobione dla jaj Przymierzyłem do innych MTB w domu koła 28 i o ile z przodu w sumie pasowały, to z tyłu już przeszkadzała ta górna poprzeczka w widelcu tylnym. Także zależy od roweru. Może wejdą 27,5 od mtb? Nie stracisz charakteru mtb, dasz weższe i szybsze oponki, a jak przyjdzie pora to kupisz szosę. Nie rezygnuj z MTB i nie przerabiaj całkowicie na szosę. Baranek bym sobie odpuścił na pewno. W mieście nie jest, aż tak przydatny. A nawet jak bardzo pragniesz to lepiej kupić najtańszą szosę niż walczyć z MTB. Jeżeli jednak musisz na jakiś czas dostosować ten MTB do miasta i dróg asfaltowych, szutrowych to ograniczyłbym się do: -zmiany kierownicy na węższą -zmiany opon na gładsze i węższe -ewentualnie do zmiany widelca przedniego na sztywny, carbonowy. Widelec to musisz rozważyć sam. Na Aliexpress kupisz za śmieszne pieniądze dobry widelec (przetestowałem już 3 rowerach), stracisz na masie przynajmniej 1kg i nie będziesz pompował w amortyzator A amortyzacje potrzebną na mieście zapewnią ci odpowiednie opony. Bo na te felgi i tak nie założysz opon 22mm, tylko pewnie 35mm minimum. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
viscaelbarca89 Napisano 28 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2017 Właśnie szkoda mi go przerabiać na ,,szosę,, całkowicie bo jako MTB jest naprawdę spoko, dlatego wydaję mi się zostanę przy zmianie opony na wąską a za mniej więcej 2 miesiące kupię szosę. Tak jak kolega pisał wyżej to po mieście będę tylko dla zabawy i podjechania do sklepu jeździł Dopiero przy prawdziwej szosie chcę coś więcej km pokręcić. Kwestia tylko została taka, jaka opona w granicach ~50zł/sztuka będzie sensowna. Opony tak czy siak muszę zmieniać bo tył w aktualnej schwalbe już przetarty trochę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bimmer Napisano 28 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2017 a jak wygląda współpraca szosowych klamkomanetek z przerzutkami i heblami mtb? M315 i np Acerę idzie sparować z szosowym kokpitem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeSkywalker Napisano 28 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2017 Jeśli masz na myśli zaciski tarczowe mechaniczne to potrzeba z szosowym ciągiem. I nie są to zaciski MTB. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
viscaelbarca89 Napisano 28 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2017 To tak zapytam jeszcze raz , taka oponka może być do tego mojego rowerku: http://allegro.pl/schwalbe-spicer-kg-sbc-ls-opona-reflex-26x1-50-i6815164738.html czy może coś tańszego: http://allegro.pl/opona-kenda-26-x-1-50-k1029-kwick-roller-30tpi-i5994216365.html i czy takie opony wejdą bez problemu na moje koło czy jakieś inne przeciwwskazania mogą być ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bimmer Napisano 28 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2017 @Mike, M315 są hydrauliczne. Domyślam się, że z hydraulicznymi klamkami będą współpracować. Ale co z przerzutkami? Plug&play? a opony powinny pasować do tego kreidlera Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.