Skocz do zawartości

[kompatybilność] Klamka Saint, zacisk XT


karol24041998

Rekomendowane odpowiedzi

Internet mówi, że nie. W tym wątku http://singletrackworld.com/forum/topic/saint-leverxt-caliper-compatibility koleś wysłał maila do shimano i mu odpowiedzieli, ze nie, bo ta klamka jest skonstruowana by przeciskać ilość oleju potrzebną by uruchomić 4 cylinderki zacisku Saint, a XT ma tylko dwa cylinderki, przez co skok klamki będzie za mały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko się da połączyć bo łączymy element przepychający olej z elementem który ten olej ma przejąć, więc jeśli olej jest ten sam i przewody są szczelne to wszystko ze wszystkim będzie jakoś się sprawować. Chodzi o kompatybilność. Jeśli klamka przeciska za mało płynu by wypełnić cylindry zacisku, to klocki nie docisną do tarczy. Może być tez tak, że na początku będzie działać super, ale gdy klocki się lekko zetrą, tarcza się podszlifuje, to wymagany skok tłoka będzie tak duży, że zabraknie oleju w klamce by je docisnąć i nie zahamujecie. W drugą stronę, jeśli klamka ma duży tłok a zaciski są małe, to jej skok będzie bardzo krótki, bo powiedzmy 1/3 oleju z niej wystarczy by zablokować koło. Często ruch tłoczka w klamce jest modulowany przez jakąś krzywkę, by początek docisku (powiedzmy 1cm ruchu klamki) przesuwał klocki daleko (by skasować szczelinę klocki<->tarcza) a kolejny centymetry ruchu klamki przesuwają cylindry już mniej, dla modulacji siły zacisku. Jeśli klamka nie została zaprojektowana do pracy z danym zaciskiem to te punkty są w innych miejscach i może być niewygodnie lub dziwnie. Będzie jakoś chodzić i może to będzie przeszkadzać, może nie. Nie wiem czy warto kombinować. Klamki Zee są droższe i nie zaprojektowane do współpracy z XT, więc czemu nie kupić takie pasujące?

 

W samochodach jeśli zmienia się zaciski na większe to zmienia się też pompę (wyjątek: agrotuning). Tam co prawda hamulce są wspomagane więc odczucie na pedale się nie zmienia.

Edytowane przez huskarl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinno grać, dlaczego?

 

Zee(640) ma klamki z SLX(675).

 

Saint(820) ma praktycznie ten sam zacisk co Zee(640), a hamulce XT(785) to tylko inna klamka, a zacisk jest SLX(675).

 

Inna rzecz, fani lekkości do Saint'a wkładają klamki XTR żeby było lżej. :D

 

Jaki sens jest takiego mieszania to nie wiem, ale działać będzie.

Edytowane przez phoe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

podobno żylety

Słuchaj, duże tłoki zacisku magury + mniejszy tłok w klamce shimano = kilkukrotnie większa siła hamująca. Jak komuś np nie przeszkadza że szpara jest mikroskopijna i mu ociera tarcza a zależy na łamaniu goleni i wyrywaniu nypli to to jest dobry pomysł :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...