Skocz do zawartości

[Częste przebijanie opon] Opona z dętką czy bez


DavEeX

Rekomendowane odpowiedzi

Siema mam taki problem, że często łapie gume, mam od ponad miesiąca rower Haibike z oponami Schwalbe Rapid Rob, dętka pompowana fabrycznie na 2.5 bara (chyba dobrze napisałem jednostkę) i od chyba krawężnika przecięło mi dętkę z dwóch stron, następnie była pompowana do 3 i najpierw wbiło mi się szkło,

a potem mały kamyk więc 3 razy przebiłem dętkę ( często jeżdżę po lasach a czasem ulicą po mieście ) koła są bardzo miękkie jeżdżę miesiąc a są dosyć mocno starte ( nie hamuje ostro jak by co ) strach gdzieś daleko jechać 

chciałem wymienić opony na Maxxis Crossmark II, ale zastanawiam się czy nie wyjdzie taniej jak zrobie opone bezdętkową ( oglądałem już poradniki ), chciałbym wiedzieć czy z opon  Schwalbe Rapid Rob można zrobić system bezdentkowy czy muszą to być specjalne opony ( się zastanawiam też czy te mleczko co przykrywa dziury nie przepuszcza powietrza, że dziennie będę musiał pompować oponę) i czy te opony  Maxxis Crossmark II są warte 120 zł. Jak by ktoś miał jakieś uwagi to śmiało pisać, z góry dzięki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Em... Powiem tak. Ja także miałem problem z przebijaniem  dętki, zazwyczaj łapałem snejki na schodach  mimo napompowania do nawet aż do 3 bar.  Zmieniłem kapcie na szerokość z 2.0 na 2.4 i problem rozwiązałem...Lecąc nawet na 2.6 bara nie zniszczyłem puki co ani jednej dętki. Dla porównania na wcześniejszych gumach wynik wynosił 8. Tak 8 dętek w ciągu 7 dni. Bez dętka to kosztowna zabawa i mniej praktyczna od dętek. Jak już strasznie chcesz uszczelnić to są specjalne uszczelniacze do dętek które podobno działają. Musze przetestować kiedyś. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ogladałem jak uszczelniac ale właśnie nie umiem dojść do tego co jest lepsze, zastanawiałem się na początku nad kupnem opony Maxxis Crossmark I lub Maxxis Crossmark II, w necie nie widziałem żadnych pomocnych opinii, chciałem opone by była dobra w terenie ale tez odporna, bo moje schwable rapid rob jest strasznie cienka i zdaje mi sie ze jest to słaby materiał, bo te 'kolce' szybko sie starły a między kolcami jest taka cienka i miekka guma ze mi sie maly kamyczek wbil przez wlokno i dentke przebilo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Crossmark możesz kupić na miasto/las 50%, dla tubelessa snejki czy kolce są niegroźne, powietrza nie ubywa jakoś więcej niż przy dętkach.

Tylko że jak przywalisz solidnie w krawężnik możesz oponę(a bardziej jej oplot) czy obręcz uszkodzić, na to już nie ma mocnych. ;)

 

Tu masz fotki co jest w stanie uszczelniacz załatać:
https://www.forumrowerowe.org/topic/220653-uszczelniaczjuice-tyre-juice-szklo/?do=findComment&comment=2005375

Ale to też zależy trochę od szczęścia, przy większych dziurach to loteria, ale kolców to masz 10 i nie wiesz że je masz. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 a ok a lepsze beda crossmarki II (120zl) czy te zwykle ( 80zł) tez beda dobre ( chodzi by byly 'wytrwalsze' na przebicia ) widzialem ze sa takie z ochrona EXO ale drogie sa od 160 zł widzialem, tez myslalem ze moze zostawic w przednim kole te schwalbe a do tyłu kupic jakas drozsza 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na tym foru spytalem tez o same opony i ktos mi napisal ze przez 3 lata uzywa Shwalbe Marathon Plus MTB i ani razu nie przebil zas inna osoba napisala ze te opony nie nadaja sie do mtb i lepiej miec bezdetkowy system ale za drogo chyba to wyniesie i problem potem bedzie ze powietrze bedzie schodzic, nie chce by crossmarki 2 byly tak samo slabe jak mam teraz schwalbe rapid rob

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marathon plus są na asfalt bardziej, no te MTB są uniwersalne, ale to opona do Crossa, a nie MTB...  i fakt ich nie przebijesz od tak sobie, bo mają wkładkę antyprzebiciową, ale ta opona przez to waży tyle co 2 inne. ;)

 

Smart Samy masz w wersji Double Defense - je jak już.

I kto Ci powiedział że przy tubelessie schodzi powietrze? Trzeba co 2-3 tyg dopompować i tyle, przy dętkach jest przecież podobnie.

A koszt nie jest wysoki, zawory z 50zł, 20-30zł taśma i mleko z 50zł, ale mleko to dajesz zamiast dętki, a dętki też wymieniasz, łatasz itp. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 to juz chyba bym zrobil tego tubelessa, to te crossmarki 2 maja ochrone antyprzebiciową ? ( nie umiem nigdzie znalezc )

Jeśli Maxxis Crossmark 2 ma ta ochrone antyprzebiciową to się jeszcze zastanowię czy je wziać albo zrobic ten system  tubeless, bo nie wiem czy dam radę, kupię wszystko a się okaże że powietrze ucieka i nie da się dobrze opony ulozyc 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mleko Firmy Trezado jest bardzo dobre. Dobrze uszczelnia, polski produkt i sensowna cena. Jest tutaj forumowe mleczko od Leo które bardzo sobie użytkownicy chwalą. Ja odkąd jeżdżę na mleku skończyły się moje problemy z przebiciami, których potrafiłem łapać po kilka na jednej wycieczce.

I w żadnym wypadku nie jest to drogie rozwiązanie. A zdecydowanie mniej kłopotliwe niż przebijające się dętki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Używałem wcześniej WTB, teraz mam Juice - Tyre Juice - obu przypadkach brak zastrzeżeń co do skuteczności, ten 2-gi przetestowałem przy większej dziurze, WTB nie miał takiej okazji. ;)

Co do taśmy to wąską Gorille -> http://www.pastore.pl/pl/tasmy/580-czarna-gorilla.html

 

Zawory najlepiej z okrągła główką, czyli coś takiego:
https://rowerowy.com/sklep/czesci/detki/wentyle/prod/wtb-valve
https://rowerowy.com/sklep/czesci/detki/wentyle/prod/sunringle-valve

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odniosę się to pierwszego postu inicjującego. Ilość dziur zależy od szczęścia i masy rowerzysty. Schwalbe produkuje opony active performance i evo. Wyzsze modele mają kewlarowe wstawki antyprzebiciowe i bajery. Nie chronią w 100% ale ciut zabezpieczają.   

Jak masz dość to oczywiście możesz zawsze wlać mleczko. Ale mozesz napotkać problemy. 

 

Nie wszystkie opony przyjmą mleczko ponieważ są z natury dziurawe. Jeżeli masz wersję ACTIVE możesz mieć problemy. Druga sprawa to felga może mieć zbyt mały rant dla przeróbki szczególnie gdy był to rower do 1500pln. Skutkuje to spadaniem opony podczas uderzenia bocznego. Zawór jak kolega napisał z okrągłym uszczelnieniem bo możesz mieć zbyt duży otwór na wentyl, a wtedy kwadratowe to klops. Więc abyś nie był zaskoczony miej to na względzie     

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Siema mam taki problem, że często łapie gume, mam od ponad miesiąca rower Haibike z oponami Schwalbe Rapid Rob, dętka pompowana fabrycznie na 2.5 bara (chyba dobrze napisałem jednostkę) i od chyba krawężnika przecięło mi dętkę z dwóch stron, następnie była pompowana do 3 i najpierw wbiło mi się szkło,

a potem mały kamyk więc 3 razy przebiłem dętkę ( często jeżdżę po lasach a czasem ulicą po mieście ) koła są bardzo miękkie jeżdżę miesiąc a są dosyć mocno starte ( nie hamuje ostro jak by co ) strach gdzieś daleko jechać 

chciałem wymienić opony na Maxxis Crossmark II, ale zastanawiam się czy nie wyjdzie taniej jak zrobie opone bezdętkową ( oglądałem już poradniki ), chciałbym wiedzieć czy z opon  Schwalbe Rapid Rob można zrobić system bezdentkowy czy muszą to być specjalne opony ( się zastanawiam też czy te mleczko co przykrywa dziury nie przepuszcza powietrza, że dziennie będę musiał pompować oponę) i czy te opony  Maxxis Crossmark II są warte 120 zł. Jak by ktoś miał jakieś uwagi to śmiało pisać, z góry dzięki. 

Cześć. Niedawno uszczelniłem druciane Rapid Roby. Robiłem to pierwszy raz, zajęło mi to ok. 0,5h. Obręcz owinąłem zwykła taśmą elektryczną izolacyjną - jest z 15 razy tańsza niż specjalne tubeless a działa tak samo. Obejrzałem kilka instruktaży na youtube. Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...