Skocz do zawartości

[licznik rowerowy] regulacja 29 cali


m16iki

Rekomendowane odpowiedzi

Cały czas piszesz o promieniu, a nas interesuje obwód koła z oponą. Licznik to proste urządzenie. Ilość obrotów koła mnoży przez wpisany obwód. Nie mają tu znaczenia promienie ponieważ koło z oponą w ruchu nie jest kołem jako figura geometryczna.

 

Jeśli nie mam racji to ponownie proszę o podanie wartości jaką muszę wpisać w licznik gdy obwód koła rowerowego wynosi 2290mm?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie mam racji to ponownie proszę o podanie wartości jaką muszę wpisać w licznik gdy obwód koła rowerowego wynosi 2290mm?

Podaj odległość od osi koła do jezdni przy obciążonym rowerze, to podam ci obwód do wpisania w licznik(skoro nie chcesz użyć metody podanej przez @GTB).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mógłbyś napisać jakiego wzoru użyłeś do wyliczenia tej wartości?

Klasycznego: 2 x R x Pi.

Tyle, ze jako R musisz wstawić obwód pod obciążeniem, czyli uwzględniający ugięcie opony. Bo po takim okręgu toczy się koło

post-175405-0-95381700-1503929728_thumb.png

A ugięcie bywa spore:

http://cdn.mos.bikeradar.imdserve.com/images/news/2013/11/05/step-1-1472200019491-npbp3uzg5u9p-630-80.jpg

Jeśli u ciebie wychodzi, ze masz mniej niż 1mm, to albo masz opony nabite ma maksa, albo niedokładnie mierzysz, albo wcale nie mierzysz tylko

podzieliłeś 2290 przez 2Pi.

Co nie zmienia faktu, że błędy wskazań licznika i tak będą tylko rzędu kilku procent.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wzór 2pi x r jest wzorem na obwód koła. "Koło" ugięte już kołem nie jest.

Obwód koła nieobciążonego, a obwód "figury geometrycznej" powstałej po jego obciążeniu pozostaje ten sam.

Reasumując: nie interesuje nas promień figury powstałej po ugięciu koła, a wyłącznie jej obwód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reakcja dziecka któremu zabrano zabawkę - rzucę "chamstwem" i wystarczy...  Gdzieś się chamstwa doszukął ?

 

Kluczem jest zrozumienie, że NIEPRAWDĄ jest jakoby w ciągu jednego obrotu koło OBCIĄŻONE pokonywało dystans równy jego obwodowi w stanie nieobciążonym. I tyle. Z powodu uginania się pokonuje dystans MNIEJSZY - poszperaj w teorii ruchu koła ogumionego - i stąd się wzięło właśnie pojecie  teoretyczne, ale majace jak najbardziej praktyczne znaczenie, promienia tocznego.

 

Ale są tacy, których nic nie przekona  "że czarne jest czarne" - cytując "klasyka" :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwie strony tematu o metodologii pomiaru obwodu koła rowerowego :woot: Takie rozkminki to sobie na zimę lepiej zostawić, a w lecie jeździć na rowerze :)

 

1. Odczytujesz oznaczenia na oponie

2. Odszukujesz tutaj:

https://www.google.pl/search?biw=1920&bih=971&tbm=isch&sa=1&q=bike+tire+circumference&oq=bike+tire+circumference&gs_l=psy-ab.3...0.0.0.8772.0.0.0.0.0.0.0.0..0.0....0...1..64.psy-ab..0.0.0.SanlR9SNvFo

Coś w miarę podobnego.

3. Wklepujesz 4 cyferki do licznika

4. Idziesz na rower :thumbsup:

 

Liczniki w samochodach (!) przekłamują o kilka %, podejrzewam że stosując tą metodę nie będziesz miał większego błędu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Kluczem jest zrozumienie, że NIEPRAWDĄ jest jakoby w ciągu jednego obrotu koło OBCIĄŻONE pokonywało dystans równy jego obwodowi w stanie nieobciążonym.

 

Pokonany dystans nie jest równy obwodowi koła w przypadku poślizgu. Sam obwód koła (i figury powstałej po obciążeniu koła) jest niezmienny.

Zatem w licznik wpisujemy wartość obwodu zmierzonego sposobem jaki opisałem wyżej, bo sam poślizg koła jest wartością zmienną i nieprzewidywalną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...