Skocz do zawartości

[Pierwsza szosa] Do 3000zł lub...


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

 

Obecnie jeżdżę na Lazaro Integral V3, ale w związku z tym, iż chciałbym pośmigać sobie również po lasach i polnych drogach, a dłuższe trasy po asfalcie na nim są dla mnie dosyć meczące (plecy i ogólna pozycja na rowerze), rozglądam się za szosą. To moje pierwsze miesiące z jakimś lepszym rowerem, bo wcześniej jeździłem na dosyć starym klekocie. Obecnie trasy po 30km nie sprawiają mi problemu i doszły jeszcze dłuższe dystanse typu 50-100km, kiedy rok temu przejechanie 30km to był wyczyn. Nie powiem, że jeździ mi się jakoś ciężko, najlepszy okres dla mnie to czerwiec i lipiec, bo w samym sierpniu rozpoczynają się mocniejsze wiatry i np. dzisiaj nie spotkałem kogoś na rowerze, na stravie również nie było nikogo w okolicach kilku kilometrów. średnie prędkości, jakie na nim osiągam, to jakieś 30km/h. W ciągu roku zaliczyłem, moim zdaniem, spory progres. Zrzuciłem zbędne kilogramy i mocno wciągnąłem się w jeżdżenie. 

 

Czy warto kupować szosę do 3000zł? A może te ciut droższe będą bardziej przyszłościowe? Czy jest jakaś diametralna różnica pomiędzy szosą za 3 koła, a taką za 5? Jestem dosyć wysoki, bo mierzę 194cm. Jeszcze nie przymierzałem szos.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do 3tys złotych kupisz solidną szosę na początek, nawet najbardziej renomowanych producentów(chociaż tutaj raczej najniższe modele z ich ofert). To na co warto zwrócić uwagę przy zakupie takiego roweru, to aby miał:

 

- Możliwie jednolitą grupę osprzętu, przynajmniej shimano Claris

- Karbonowy widelec

 

Na plus będą - waga poniżej 9.5kg, wytrzymałe koła i ewentualnie jakaś rozszerzona gwarancja. Niektórzy producenci oferują dożywotnią gwarancję na ramę dla pierwszego właściciela.

 

Masz upatrzone jakieś modele? Coś wpadło Ci w oko?

 

Czy jest diametralna różnica pomiędzy szosą za 3k, a za 5? Zależy czy w sensie osiągów czy komfortu/kultury pracy. Diametralna na pewno nie, w tym sensie, że odczuwalnie szybciej jeździć nie będzie jeśli chodzi o średnie prędkości. Będzie nieco lżejsza, trochę wygodniejsza(karbonowa sztyca, a może nawet rama), mieć lepszy osprzęt(Tiagra/105). Mam dwie szosy, jedną właśnie za około 3k(Trek 1.1) i drugą powiedzmy z góry średniej półki cenowej(karbon+105+ hydrauliczne hamulce tarczowe). Pomimo sporej różnicy w cenie, frajda z jazdy na obu rowerach jest podobna ;) Droższy po prostu nieco lepiej się prowadzi(nie wiem jak to określić, ale jest jakoś bardziej stabilnie), jest troszkę wygodniejszy, dzięki tarczom super hamuje no i Shimano 105 pracuje cichutko i zmienia przełożenia bardzo płynnie. Prędkości średnie/przyspieszenie - bardzo zbliżone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dorzuć tak z 600-800 i przejdź się po sklepach, są wyprzedaże więc możesz kupić coś fajnego, zwłaszcza pod twój wzrost. Jak dla mnie to kupuj przynajmniej z tiagrą 4700 - 10 z tyłu, fajna kultura pracy. Niżej raczej nie ma co schodzić, jeśli możesz trochę dołożyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie szosa to temat na przyszły sezon.

 

Celować w koła 28 czy przy szosach jest trochę inaczej niż na crossach?

 

Na razie nie sprawdzałem żadnych szos i nie chodziłem po sklepach. Mam niedaleko Decathlon, lecz nie wiem, czy przymierzanie szosy X będzie miarodajnę, kiedy kupię szosę Y przez internet. Poczytałem trochę i te pozycje na nich mocno się różnią. 

 

Czy może warto jednak skubnąć używkę? Widze, że Treki Madone są w karbonie i Ultegrze zaczynają się od około 2500zł, co mnie trochę dziwi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy warto kupować szosę do 3000zł?

Warto. Jest to najrozsądniejszy budżet na pierwszy, nowy rower szosowy z przeznaczeniem do regularnych treningów.

 

Za tą kwotę można dostać nowy rower szosowy który ma:

  • klamkomanetki
  • karbonowy widelec
  • korbę ze zintegrowaną osią, typu two-piece crankset. U shimano zaczyna się ona od osprzętu Sora

 

Jak się dobrze pogrzebie w internecie to można nawet trafić na takie oferty

Wszystkie w/w rowery mają karbonowy widelec ( widelec - przeważnie aluminiowa rura sterowa, może któryś nawet full karbon, nie jestem pewny). Wszystkie mają korbę two-piece crankset. Osprzęt sora, haibike tiagra. Cube i Spec mają największą renomę, pozostałym rowerkom też nic nie brakuję i każdy jest dobry. W sumie to głównie rzecz gustu, geometrii i ceny przy wyborze. Taki sprzęt już nadaję się w zupełności do treningów w grupie :thumbsup: .

 

 

Czy jest jakaś diametralna różnica pomiędzy szosą za 3 koła, a taką za 5?

Nie ma diametralnej różnicy. Droższy będzie lżejszy i z lepszym osprzętem. Wg mnie rower na osprzęcie sora w zupełności wystarczy do regularnych treningów.

 

 

A może te ciut droższe będą bardziej przyszłościowe?

Przyszłościowa byłaby karbonowa rama. Najlepiej od razu z 11rz napędem. 

 

Osobiście nie widzę ekonomicznego sensu w przechodzeniu np. z napędu 9rz czy 10rz na 11rz. Bardziej opłacalne jest po prostu dbanie o aktualny rowerek. Jak się człowiek mocno wkręci w kolarstwo - wtedy sprzedać aktualny i kupić nowy, lepszy. Kolarz będzie wtedy bardziej doświadczony. Będzie miał wtedy szerszy pogląd na to czego dokładnie potrzebuję. Wybór kolejnego rowerku będzie bardziej świadomy. Bardziej doceni się sprzęt z wysokiej półki i poczuje różnicę jak najpierw się pośmiga na czymś ze średniej półki. Nie warto od razu skakać na głęboką wodę!

Za to jest sens w wymianie hamulców - jakby się często śmigało po górkach i odczuwałoby się taką potrzebę (np. na dual-pivot). Można pomyśleć też o wymianie linek i ewentualnie pancerzy na jakiejś bdb jakości. Potrafi to znacząco poprawić kulturę działania napędu/ hamulców. Karbonowa sztyca też ma sens. Ucina się wagę i podnosi komfort. Super sprawa. Mam w obu rowerach i polecam :thumbsup:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakieś tam Mavici.. :) Triban 540 jest nie do pobicia w kategorii power/economo. Wady to: opony ślizgające się nawet w trenażerze i tyle. A zalet wiele: koła treningowe super, z nowymi kapciami (u mnie Michelin Pro4 Endurance 28c) super wygodne, kierownica naprawdę ekstra chwyt górny i agresywny drop, siodełko jest wygodne (zamontowałem je do Tribana 100 i ujeżdżam). Waga OK, wygląd też.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Mylisz się. Niektórzy producenci dla bardzo małych rozmiarów ram dają koła 650.

No trochę za bardzo skróciłem wypowiedź. Jednak szosę na 650 widziałem tylko w ofercie decathlonu, a i to tylko na obrazku. Dla autora tematu zostaje 28 - a nie jak w mtb, gdzie są w zasadzie 3 rozmiary do wyboru, a raczej 2. 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem dosyć wysoki i mam do wyboru i tak tylko jedno koło, największe :D.

 

Czy jeśli zdecydowałbym się na zakup używki i od razu pojechał do serwisu to ile czekałbym na ekspertyzę? Dzień, dwa? Na allegro mogę teoretycznie zwrócić w ciągu 2 tygodni. Czy podczas takiego przeglądu serwisant wyłapie, że coś jest nie tak z daną częścią np. ramą carbonową?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Czy jeśli zdecydowałbym się na zakup używki i od razu pojechał do serwisu to ile czekałbym na ekspertyzę? Dzień, dwa? Na allegro mogę teoretycznie zwrócić w ciągu 2 tygodni. Czy podczas takiego przeglądu serwisant wyłapie, że coś jest nie tak z daną częścią np. ramą carbonową?

Zastrzeliłeś mnie tym pytaniem :D A tak na serio: zadzwoń do serwisu i zapytaj, zależy to od aktualnego obłożenia i samego serwisu. Oczywiście o ile się podejmą, bo mogą nie chcieć brać odpowiedzialności. Ramy nikt nie wyłapie jeśli nie wydaje żadnych odgłosów, resztę mogą wyłapać. 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytałam w kilku miejscach o 'diagnozy' ram karbonowych, niestety wszystkie odpowiedzi w salonach- serwisach rowerowych są takie same- prześwietlenie. Nie jesteśmy w stanie wyłapać uszkodzeń chyba ze będzie to widoczne mechaniczne zewnętrzne. 

Smutne, dlatego wykluczam na przyszłość szukanie jakiejkolwiek ramy karbonowej używanej.. (chyba ze znajomy zaufany itd... jak się takich ma i zna ich styl jazdy) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam ponownie.

 

Jest gdzieś rozpiska osprzętu Shimano, od najlepszego do najsłabszego?

 

Co powiecie o rowerach Fuji? Obecnie, model ######f 2.3 na allegro za 2150zł, w sklepach widzę, że stoi od 2300zł, a nawet 2800 xD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://www.forumrowerowe.org/topic/41726-grupy-osprzetu/

i coś 'nowszego' nijako

https://roweroweporady.pl/grupy-osprzetu-rowerowego-shimano/


http://naszosie.pl/rowery-szosowe/grupy-osprzetu/

alternatywa dla forum


jesli widziałeś ten

http://allegro.pl/fuji-######f-2-3-52cm-2017-rower-szosowy-w-wa-30-i6946536644.html

to bardzo przecietny osprzęt/ miszmasz claris sora ovali fsa i ciezki ogólnie. 

taki wybor jak ktoś nie chce mieć napisu np. Triban 520 z jednorodną sorą.

Wg. mnie dziwnie ustawiony napęd. Jak na Alpy prawie. 


w tej cenie (2114) możesz mieć Unibika Neon z 2016 na pełnym Claris i kompakt z 11x34 z taperowaną główką. (ewentualnie lekka dopłata 200zł? za 2017rocznik) 

tak samo osprzetowo i taperowo Kellys'a arc 10. z 2017. (2370 zł co jest dobrą ceną jak na 8biegówkę)

Huragan 2 na mieszance starszej Sory z 2017 ( 9 biegów)

No i Meridka Race 80- ta chyba najbardziej w sport uderzy 52x36 na 12x25. Na Clarisie ale z taperem. 

za 2800 stoi też sportowy Cayo od Fuji 9 biegówka z 2017roku na nowej Sorze. (i to warte uwagi)

Wybór całkiem spory z towarzystwa. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że Eries Eveo za 2600zł na Tiagrze. Ultegra chyba poza moim budżetem, bo najtańsze od czwórki.

 

Myślisz, że używka z carbonowym widelcem byłaby jakimś rozwiązaniem?

 

Tak w ogóle, czemu tak tanio? http://allegro.pl/trek-oclv-120-r-56-full-carbon-ultegra-ladny-i6956955775.html

 

 

Kurde, nie mogę się doczekać sezonu... Jak przesiadka ze zwyzcajnego roweru na Alivio dała mi takiego kopa i to był dla mnie olbrzymi przeskok. Gdzie maksymalnie jeździłem po 20-30km, tak teraz po 70+, średnia prędkość na 25-30km/h. Najbardziej ciekawi mnie opcja właśnie jeszcze wyższego osprzętu i przede wszystkim aerodynamicznej pozycji na rowerze. Z ciekawości lekko kładłem się na crossie ( :D ) i z 30km/h momentalnie przechodziłem do 45km/h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra.

Przymierzyłem 58 i wydaje mi się, że jest za mały. Nie mam odpowiedniej sylwetki na rowerze.

 

Sprawdzam 59/60 i na allegro łącznie 24 sztuki nowe...

 

Myślicie, że warto zastanowić się tutaj nad przełajem? 

 

Trochę dziwne, że 58 są za małe, bo często producenci deklarują, że to rower dla 180-195  :icon_confused:

nie mogę edytować

 

takie wyniki mi wyszły po zmierzeniu na bike fit calculator

 

COMPETITIVE FIT

 

Top Tube Length
55.3 - 55.7 Cm
Seat Tube Range CC
57.6 - 58.2 Cm
Seat Tube Range CT
59.4 - 59.9 Cm
Stem Length
11.2 - 11.8 Cm
BB Saddle Position
83.1 - 85.1 Cm
Saddle Handlebar
53.8 - 54.4 Cm
Saddle Setback
5.5 - 5.9 Cm

 

 

 

 

EDDY FIT

 

Top Tube Length
55.3 - 55.7 Cm
Seat Tube Range CC
58.8 - 59.4 Cm
Seat Tube Range CT
60.6 - 61.1 Cm
Stem Length
10.1 - 10.7 Cm
BB Saddle Position
82.3 - 84.3 Cm
Saddle Handlebar
54.6 - 55.2 Cm
Saddle Setback
6.7 - 7.1 Cm

 

 
 
 
 
 
 
 

 

 

FRENCH FIT

 

Top Tube Length
56.5 - 56.9 Cm
Seat Tube Range CC
60.6 - 61.1 Cm
Seat Tube Range CT
62.3 - 62.8 Cm
Stem Length
10.3 - 10.9 Cm
BB Saddle Position
80.6 - 82.6 Cm
Saddle Handlebar
56.3 - 56.9 Cm
Saddle Setback
6.2 - 6.6 Cm

 

 

 

 

2797c13947fbad2db332c2a2d366.jpg

 

który rozmiar powinienem wziąć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...