Skocz do zawartości

[2017] Czterotłoczkowy zacisk Deore XT M8020


durnykot

Rekomendowane odpowiedzi

Napinacz trzeba jak nie ma sprzęgła. ;)

Dodatkowo sprzęgło w takim NX jest mocniejsze od sprzęgła w XT 786(nie wiem jak ze sprzęgłem w M8000), SRAM zrobił bez 2-ch zdań krok do przodu, a Shimano się jakby budzi ze snu zimowego właśnie.

 

Nie zdziwiłbym się, jakby wyszła cała grupa XT M8020 jako "nowe" Zee. Hamulce i padały już mamy, jeszcze przerzutka, korba + ewentualna kaseta. ;)

Edytowane przez phoe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niektórzy pewnych rzeczy nie ogarną :).

 

Mnie tylko zastanawia co skłoniło Shimano do tego aby upchnąć takiego 4`tłoczka w grupie do XC.

Siadła im sprzedaż cieknącego dziadostwa z 2 tłoczkami i chcą podwoić możliwość awarii aby pobić legendę Elixirów ? 

 

Wytykasz innym a sam nie ogarniasz. Już podał przykład Toola na SLX. Mogliby teoretycznie wsadzić Zee ale to grupa czysto grawitacyjna więc jako taka moim zdaniem "gryzła" by się z pełnym XT. Więc postanowili dać ludziom 4 tłoczki do tego typu rowerów. Czas ku temu jest bo grupa XT czy nawet XTR już od dawana nie ma zupełnie nic wspólnego z xc w kontekście sprzętu jaki jest do dyspozycji. W tym "agresywne" HT. Pomijam, że xc jako takie nie wymaga ani hebli SLX ani XT. Jojczycie jak stare baby ale jak by w specyfikacji wielu rowerów pojawiło się Shimano z 4 tłokami to raczej był by zachwyt. 4 tłoki Shimano to nie to samo co Sramowska padlina. Ale nie tu jest jojczenie a jak wspomniałem temat na razie dotyczy nowych rowerów więc to porównywanie cen jest śmieszne. I jak jesteś uprzejmy podaj mi przykłady na wadliwe Zee czy Saint skoro to ma być ten sam mechanizm tylko z innym logo. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież to nie pierwszy taki manewr. Czym się różnił stary SLX od XT. Napisem i zawleczką miast śrubki.

 

Możliwością regulacji free stroke.

Biorąc pod uwagę, że taki Saint to sprawdzona kotwica, a klamka ma każdą potrzebną opcję regulacji - nie widzę niszy rynkowej dla XT z czterema tłoczkami. Co innego gdyby zastąpiły obecne, bardzo nieudane XT, zarówno dostępnością, jak i ceną...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwością regulacji free stroke.

Biorąc pod uwagę, że taki Saint to sprawdzona kotwica, a klamka ma każdą potrzebną opcję regulacji - nie widzę niszy rynkowej dla XT z czterema tłoczkami. Co innego gdyby zastąpiły obecne, bardzo nieudane XT, zarówno dostępnością, jak i ceną...

Ja pisałem, tylko o zacisku. Tu też mówimy tylko o zacisku czterotłoczkowym. Bo kłamka to jeszcze sreberko vs chrom :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Wytykasz innym a sam nie ogarniasz.

 

Fragment o "ogarnainiu" tyczył się fizyki hamowania a nie istoty 4`tłoczka w grupie XT ;).

 

To czy w "nowym" XT będziemy oglądali plamy zależy tylko i wyłącznie od tego jak mocno zaoszczędzili w stosunku do domniemanego pierwowzoru a na to potrzeba czasu :).

Jak na razie "jakość" Shimano jest do tego hebla przypisana w domyśle .

 

Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Że niby obecne XT nie są nieudane?

Szanowane zagraniczne portale w testach hampli podkreślają wyraźnie, że zarówno obecne XT, jak i XTRy mają "wandering bite point" - prawdopodobnie problem związany z nową konstrukcją klamek (tłoku), który sprawia, że nie masz pewności czy wciśnięcie klamki do danej pozycji uwolni taką samą moc hamowania, jak poprzednio. Coś takiego jest gorsze niż hamulec o skąpej modulacji, bo zamiast niemocy związanej z regulacją siły hamowania, zwyczajnie nie wiesz, w którym momencie hamulec w ogóle "chwyci".

Jarałem się gdy wchodziły na rynek obecne XT-ki, miałem okazję pośmigać na prawidłowo odpowietrzonym układzie i to jest porażka względem XT M785...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stare SLX i XT są spoko, jak na cenę i możliwości, nowe nie mam pojęcia, ale była pewne partia wadliwych M8000(klamki) i były one wymieniane, do Zee/Saint za bardzo nie ma się jak doczepić, tym bardziej do Zee gdzie za 900zł się otrzymuje kpl naprawdę mega hamulców.

Jęczymy głównie na tanie(315/395 i inne wynalazki), gdzie jak chodzi o konkurencje, też za dużego wyboru nie ma.

 

Te nowe XT pewnie będą spoko, ale trochę za drogie... tu jest główny problem. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@verul: T=fN. T - siła tarcia, N - siła nacisku, f - wsp tarcia. Tu nigdzie nie ma żadnej powierzchni (nie jest też ukryta we wsp tarcia).

To teraz policz prosze sile nacisku i zobaczysz ze jestes w bledzie.

We wspolczynniku tarcia masz iloczyn masy i przyspieszenia ziemskiego. Przy hamulcach trzeba zastapic przyspieszenie ziemskie sila jaka daje hamulec tarczowy. Sila rozklada sie na powierzchnie. Dlatego przy projektowaniu hamulcow nie robi sie jednego wielkiego klocka na jeden tloczek tylko daje sie wiecej tloczkow by przy zwiekszonej powierzchni  klocka uzyskac wystarczajaca sile nacisku. Dlatego na nartach nie zapadniesz sie w sypkim sniegu, a bez nart wpadniesz po pas.

Edytowane przez verul
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad personam jest typowe dla osob bez innych argumentow.

To jest subtelne, ze niby nie atakuje personalnie, ale jednak tak. Bardziej bys sie postaral. W Erystyce Schopenhauer opisal tyle fajnych sposobow manipulowania dyskusja, a ty siegasz po metode ktora stosuja nawet zule spod monopolowego.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...