Skocz do zawartości

[MTB] Merida Big Nine 300 vs Kross Level B5


exander

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

Nosze się z zamiarem zakupu roweru MTB 29er. Mam 188cm wzrostu oraz ważę ok. 90kg.

Rower ma mi służyć na różnego rodzaju wyjazdy rekreacyjne oraz na trening w lesie, a jak czas pozwoli również w górach. Chciałbym też w przyszłości spróbować amatorskich maratonów MTB.

W związku z tym szukam roweru, który pozwoliłby mi cieszyć się jazdą po okolicznych lasach i górkach oraz w przyszłości pozwolił amatorsko spróbować zabawy w maratonach MTB. Aktualnie zastanawiam się nad dwoma modelami wymienionymi w tytule. Pozwoliłem sobie na małe porównanie w którym zawarłem moje spostrzeżenia i wątpliwości:

 

1. Merida Big Nine 300 2017

 

-blokada amortyzatora na goleni

-pozycja wydaje mi się bardziej rekreacyjna w porównaniu do Krossa

+powietrzny amortyzator

+taperowana rama

+ladniejsza rama, trwalsza?

 

1. Kross Level B5 2017

 

-wydaje się być cięższym rowerem

-amortyzator na sprężynie

+bardziej sportowa pozycja. Mam wrażenie, że lepiej spisałby się na podjazdach i w przyszłości na maratonie/

+blokada amortyzatora z manetki

 

To są moje spostrzeżenia po krótkich jazdach próbnych. Teraz moje wątpliwości:

 

Blokada amortyzatora

W sklepie rowerowym dostałem sprzeczne informacje. Jeden sprzedawca twierdzi, że można powietrzny amortyzator blokować w trakcie jazdy natomiast w kolejnym sklepie zostałem poinformowany, że blokując amortyzator w trakcie jazdy można łatwo uszkodzić blokadę i raczej nie jest to zalecane. Więc jak to jest z tą blokadą powietrznego amortyzatora w Meridzie? Można go blokować w trakcie jazdy np. przed podjazdem należy zejść z roweru i wtedy zablokować?

 

Geometria.

Ciężko mi jednoznacznie stwierdzić po jednej rundce na rowerze, ale moje pierwsze spostrzeżenia są takie, że pozycja na Krossie jest bardziej sportowa i bardziej sprawdzałaby się w górach. Myślę jednak, że Meride również można by dostosować do "sportowej" jazdy w górach odwracając mostek i ewentualnie odsuwając troszeczkę siodło do tyłu. Jeśli ktoś miał styczność z którymś z rowerów bardzo proszę o odczucia z użytkowania, zarówno podczas dłuższej rekreacyjnej jazdy jaki podczas nieco bardziej sportowej jazdy w górach i w lesie.

 

Trwałość.

Merida daje 2 lata gwarancji, natomiast Kross daje 5 lat gwarancji. W zasadzie moja jedyna wątpliwość dotyczy trwałości ramy oraz brandowanych podzespołów. Jak to jest z trwałością ramy oraz podzespołów brandowanych przez Krossa czy Meride?

 

Na koniec cena, oba rowerki mogę nabyć w zbliżonej cenie ok 2600-2700 zł i w takich widełkach się poruszam. Najbardziej moją uwagę przykuły wyżej wymienione egzemplarze, ale jeśli możecie zaproponować coś lepszego w podobnej cenie to jestem otwarty na propozycje.

 

Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

kolejnym sklepie zostałem poinformowany, że blokując amortyzator w trakcie jazdy można łatwo uszkodzić blokadę i raczej nie jest to zalecane. Więc jak to jest z tą blokadą powietrznego amortyzatora w Meridzie? Można go blokować w trakcie jazdy np. przed podjazdem należy zejść z roweru i wtedy zablokować?

 

serio?...jaja sobie ktoś robi ze tak się wyrażę  :huh:    już to widzę jak te rzesze amatorów na zawodach zsiadają i blokują po czym wskakują i pędzą dalej....

to chyba pod cyclocross by podchodziło  :laugh:

 

a na poważnie to na początku można brak na kierownicy odczuwać potem już nie. Efekt psychologiczny :) Można się przyzwyczaić zwłaszcza jeśli teren masz płaski lub wyjeżdżasz w owe góry raz. dwa razy w roku. 

Amorek powietrzny jest o tyle dobry ze dostosowujesz go pod swoją wagę, zwykle jest też lżejszy.

Wg. mnie kiepskie korby Kross'a. Na plus koła pod bez-dętki. Kross też ma taper. 

Merida ma ogólnie fajne ramy, dobrze wykonane, kiedyś nazywano to shootgun taki ich patent na rozpraszanie drgań. (teraz to 66) 

W niej możesz na przyszłość wymienić korby na hallowtech 2 co da ci -- z wagi i plus do sztywności i wytrzymałości przy 'depnięciu' jesli myślisz o ściganiu. 

 

podobny pod Kross jest unibike evo, hamulce alivio inaczej biegi zestopniowane, xcr sprężyna

https://www.expertbike.pl/unibike-evo-29-grafitowoniebieski-2016-p-887.html

 

i mozesz poszukac czegoś u Cube z xcr spręzyna ale korby nowa grupa acery

https://www.######.pl/product-pol-51610-Rower-Cube-ANALOG-29-szaro-niebieski-2016-308.html?gclid=Cj0KCQjwierMBRCHARIsAHl9i4GQy6ffyl5UhRmN5pCONyGfs-0jFeLzFLk8G0rP1tilTwV0PGNOSOQaAslWEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

 

za to zwiększając trochę budżet (może jeszcze negocjacje) masz już fajny amorek i korby porządne no i piasty deorki 

https://www.sportpoint.pl/pl/mtb-29/26540-cube-attention-sl-29er-greynflashyellow-2017-803003.html?gclid=Cj0KCQjwierMBRCHARIsAHl9i4ERs9OmH50mBlddKaM1cIe5wXKG4zbUUwK21pizt42SzHNlH82zY-caAn8pEALw_wcB

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Z powodu braku czasu musiałem odłożyć zakup roweru, dzisiaj mając chwilę czasu wybrałem się do sklepu rowerowego i zaproponowano mi rower marki Haibike seet hardnine 5.0. Link do specyfikacji producenta poniżej:


https://www.haibike.com/en/AT/bikes/208/2017-seet-hard-nine-5-0?variant=4153222740


cena nieco wyższa niż rozważane wcześniej rowery (ok. 3000 zł). 


Miał ktoś z Was może jakieś doświadczenia z tą marką lub najlepiej z tym modelem? Czy warto dopłacić ok. 400 zł do Haibike w porównaniu do Meridy? Jak z jakością ram w Haibike?


W zasadzie po ponownej przymiarce i dokładniejszym ustawieniu na placu boju pozostaje wcześniej opisana Merida oraz w/w Haibike. Chyba, że uda mi się coś jeszcze namierzyć i przymierzyć w weekend :)


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się, że kellys jest wart rozważenia. Niestety obecnie nie mam możliwości przymierzenia się do Kellys'a, ponieważ w moim rozmiarze (M-L) nie mogę go nigdzie znależć, a chyba nie chciałbym zamawiać w ciemno, bez przymiarki. W związku z tym wszystkie rowery jakie poruszam w tym wątku to są te, które mam dostępne stacjonarnie i mam możliwość odbyć na nich jazdę próbną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz zrobić tak jak większość w tej sytuacji, czyli znalezc podobny gatunkowo rower o podobnej geometrii i przymierzyć się do niego. Swoje 29 zamawiałam własnie bez przymiarki bo to model niedostępny a jestem mega zadowolona wiec takie banie się nie zawsze jest uzasadnione. Jest na forum sporo osób ujeżdżających Kellysy wymienione myślę ze mogłyby sie posłużyć pomocą. 

Podałam dwa typy rowerów na róznych kołach ale sugeruję się wagą wspomnianą i wzrostem. Uważam ze odczujesz róznice w korbach na hallowtech II i sztywnych osiach, przy braniu zakrętów, wstawaniu z pedałów itd. Kąt podsiodłowy Kellysów preferuje raczej mocne depnięcie, dlatego przy twoich parametrach nie sądzę żebyś dobrze czuł się na kątach obrotowych, kadencyjnych. 

Haibike ma dziwny myk zrobiony który mi się np nie podoba, rama jest z taperem ale nie widelec. Poza tym jak dla mnie nietypowa rama. Merida to starszy typ przełozeń, 3tarcz, dzisiaj pomijając wagę masz tak dobierane blaty że są zamiennikiem tych sławetnych 3. No i sama korba. 

Mając w opcji Meridę zwróciłabym uwagę na focusa black foresta na 29 z innym widelcem (gold) przełozeniami (hallowtechII) i w rozmiarze L. 

jest też koło 27,5.(za 2800)  oba o przyjaznej ale sportowej geometrii. 

Oczywiście- bez sztywnej osi- ale chodzi mi o kontrkandydata cenowego, Merida ani Haibike nie mają w końcu sztywnych a i osprzetowo wypadają gorzej*

Z innych opcji w tym napędowych możesz się przymierzyć do

http://olimpiasport.pl/sklep/produkt/rower_kross_level_b7_2017_czarny___grafitowy___czerwony_matte/19056.704.1.1.pl.0.htm i poszukać cenowo 

rzucił mi się w oczy ostatnio b8 za 3300 (być moze jakiś nietypowy rozmiar?) ale niestety nie moge sobie przypomnieć gdzie. Ale warto pokopać w sklepach. 

 

a tu masz rozmiar b7 M, czyli 19tka, one są dość długie więc warto się przymierzyć. (w rozpisce Krossa wypada własnie 19 pod ciebie od 192 cm. sugerują 20tkę)

http://aventurasport.pl/pl/p/Rower-MTB-Kross-Level-B7-M-czarny-grafit-czerwony-mat-2017/18671?ceneo

 


a, Kross jest usportowiony, mostek od razu jest na - ale można go też odwrócić co mocno zmienia specyfikację ze ściganta na długodystansowca wycieczkowca jesli ktoś miałby wątpliwości co do pozycji.

 

edit

*porównując do Haibika 5 tki inne rowery masz najbardziej widoczne elementy korba- amortyzator. (slx i xcr) 

Edytowane przez lederfox34
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...