Skocz do zawartości

[układ napędowy] FSA alpha drive- gdzie kupić nowe tarcze?


kurt_hectic

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

 

Posiadam:

 

1) rozciągnięty łańcuch

 

2) starą korbę FSA alpha drive, w której, jak mi się wydaję tylko największa zębatka jest OK, a średnia i mała do wymiany:

 

http://www.ebay.com/itm/New-FSA-Alpha-Drive-ISIS-MTB-triple-Crankset-with-bb-and-bolts-44-32-22t-175mm-/282389983111?hash=item41bfc12f87:m:m9lUNRNzyPL8LjE5gyVSzOw

http://www.fullspeedahead.com/sites/default/files/special_edition_product/CK-%20Serviceable%20Parts%20for%20Alpha%20Drive%20%28DM%29%20Cranks%20for%20SBC%20CK-758GST_DM%20%28Specialized%29.PDF

 

Fcr24cP.jpg

 

Rewmvqg.jpg

 

 

3) I chyba dobrą kasetę (mega9):

 

zvMuaLg.jpg

 

 

Pytanie: gdzie kupić nowe zębatki, które będą kompatybilne; korba jest stara i w sklepach...nic nie ma... Nie chce kupować całej nowej korby tylko dlatego, że zębatki się zużyły ;/ Będę wdzięczny za rady.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ:

 

1) łańcuch jest mocno rozciągnięty, także zakładam możliwość, że zrobił swoje

2) średnia zębatka ma niesymetryczne wcięcia; w każdym filmie na YT podają to jako symptom, jedna strona jest wyrobiona od łańcucha

3) najmniejsza podobnie + końcówki są zjechane, jakby ktoś je kamieniem szorował

4) ludzie mówią o zadziorach, że są złe ;p no ja tam widzę kilkadziesiąt takowych

5) podczas jazdy, przy mocnym naciskaniu na pedały słyszę dwa rodzaje metalicznego chrobotania; być może trzeba mocno przeczyścić łańcuch, a być może to właśnie korba

 

Tak czy siak; kupiłem już dobrej klasy łańcuch, zakładam, że kaseta jest OK, także muszę się zająć tylko korbą, wtedy będę mieć komplet. Nie chcę zakładać łańcucha za 100zł to zużytego zestawu, wszyscy wiemy czym to się kończy...

Nie chcę też kupować nowej korby :( Po cholerę robią system zmiany zębatek, skoro nie można ich dokupić? 

 

 

EDIT:

 

Tutaj są jakieś: https://www.bikeonlineshop.pl/fsa/fsa-zebatki-do-roweru-gorskiego

 

Ale... oglądałem szajbajka, który miał 3 zębatki Shimano, w tym samym rozmiarze...i żadna nie pasowała do jego korby, też Shimano, wtf. To jakim cudem, ja, mały żuczek mam sobie poradzić i coś dokupić? Serio producenci lecą  w chu....i nic do siebie nie pasuje? Przecież ta korba ma z 10 lat, także nie znajdę zębatek z jej serii...


Damn....jak się okazuje nowe zębatki też potrafią być asymetryczne! WTF! Obejrzałem 5 filmów o tej tematyce, polskich i zagranicznych i wszystkie wprowadzały w błąd!!! Teraz to już nie wiem co mam robić...

 

0Fyb0otgSn6ZaCwqrThN7Q.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

1) łańcuch jest mocno rozciągnięty, także zakładam możliwość, że zrobił swoje

Może zrobił,a może nie.Przy wymianie łańcucha nie ma obowiązku wymiany blatów jeśli wszystko bezproblemowo chodzi.Lekkie zużycie nie jest równoznaczne z wymianą na nowe.Ale jeśli chcesz,to proszę:

http://allegro.pl/tarcza-zebatka-shimano-alivio-fc-m430-32z-czarna-i6838876915.html

http://allegro.pl/shimano-tarcza-korby-alivio-fc-m430-22z-czarna-i6792337214.html

Ewentualnie ma w kolorze srebrnym.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktualizacja. Dzięki waszym linkom (dzięki wielkie! przyda się na przyszły sezon) rano zabrałem się za odkręcanie blatów (poszło łatwo) i korby...i tutaj zadziałał rowerowy anioł struż. Przez godzinę nie byłem w stanie odkręcić ani jednego ani drugiego ramienia korby, także, w zaistniałej sytuacji wyczyściłem mocno całość, założyłem nowy łańcuch i pomyślałem, że spróbuję, w końcu kaseta jest ok, a to najważniejsze. Łańcuch założony i testuję na sucho....przeskakuje ;/ obracanie do tyłu też padaka, tak 6/10 bym powiedział...no ale nic, wyjechałem przed dom, zrobiłem kilometr i wszystko działa. Także wróciłem, spakowałem się i przez resztę dnia zrobiłem z 30km, nic nie przeskakuje. Większość trzasków i zgrzytów też zniknęła, widocznie był to piach w starym łańcuchu. Został jedynie cichy, metaliczny cyk, cyk cyk, jakby od ocierania, ale to nie to, jest to naprawdę subtelne, także zostaje z tym, zadziory albo coś.

Jedynie przerzutki do regulacji. Także jeżdżę, a nowe blaty pewnie kupię po następnym sezonie (po ~5k km). I jeszcze raz dzięki za pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...