Skocz do zawartości

[Amortyzator/Damper] trzaski itp niepokojące dźwięki.


_GoGoL_

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

Posiadam ten rower

http://www.gtbicycles.pl/rowery/2016-amortyzowane-gorskie/xc/helion-expert

Damper to: OX PERFORMANCE ELITE 36 FLOAT, 6.5"x1.5" Air Shock, w/ Rebound Adjust & Remote Lockout

 

Jestem jego drugim właścicielem.

 

Dziś byłem z rowerem w serwisie w celu zlokalizowania i usunięcia trzasków dobiegających z okolić dampera/suportu, które najbardziej się nasycają przy podjazdach jak mocno amor pracuje i pedałuję.

Wszystkie połączenia śrubowe zostały sprawdzone, oczyszczone, nasmarowane, wkład suportu również - działa jakl nowy.

Nigdzie nie ma luzów.

Serwis rozłożył ręce, nie wie co jest przyczyną trzasków.

Spotkaliście sie kiedys z czymś takim ?

 

Na 100% nie wiem, czy to kwestia dampera, ale wydaje mi się, że tak, a na pewno coś w "okolicy"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu nawet najlepszy serwis nie pomoże. Wystarczy jakaś drobinka piasku i będzie trzeszczeć, taki urok ram z pełnym zawieszeniem. Oczywiście, można spróbować rozebrać wszelkie połączenia w ramie - tulejki, łożyska, wyczyścić, przesmarować, poskładać ale nie gwarantuje to że problem zniknie, albo że zniknie na długo. Pytałem o to w serwisie bo mam podobny problem i odpowiedź jest jak wyżej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznij może od błachych spraw. Zaciski kół, sztyca, siodło, hak przerzutki, zębatki korby. Dźwięki po ramie tak się rozchodzą, że trudno odgadnąć. Sam od kilku tyg poszukuję trzasków i co jazdę zorbieram, czyszczę i sprawdzam kolejny element układanki.

 

P.S. Kiedyś miałem ziarnko piasku między hakiem ramy, a osią tylnej piasty. Strzelało jakby rama miała się zaraz połamać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Nie ma sensu z tym do serwisu iść. Jak koledzy wyżej pisali trzeba sprawdzać wiele możliwości, a jedyny pewny sposób to full serwis, czyli rozebranie wszystkiego na części, dokładne wyczyszczenie, nasmarowanie i złożenie. W serwisie zapłacisz za to ok. 100pln, a można sobie samemu ogarnąć powoli za free.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do serwisu jadę z czym innym, a z tym trzaskaniem przy okazji.

Mam dwie lewe ręce do rowerów, więc wątpie abym sobie poradził.

Pomijając dobrę chęci nawet nie mam odpowiedniego klucza (torxa) żeby wykręcić te tuleje.

Gdybym jednak od kogoś np pożycyzł to czym smarować ? Mam tylko wd40 i rohloffa do łańcucha. Brunoxa kupiłem wczoraj, ale jeszcze przesyłka nie dotarła. Czy brunox deo,. który jest poniekąd przeznaczony do goleni amortyzatorów nada się również do smarowania elementów łączących zawieszenie dampera (tuleje) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Zanim kupisz to się zastanów co chcesz smarować. 

 

 

Mam dwie lewe ręce do rowerów, więc wątpie abym sobie poradził.

Naprawdę nie jesteś w stanie wyjąć sztycy i zdjąć zacisku koła?

Bardzo często skrzypi sztyca  w rurze podsiodłowej, mocowanie siodełka i pręty siodełka . Wystarczy odrobin brudu ,które się tam dostanie z tylnego koła. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...