Skocz do zawartości

[Wymiana szosy] Merida Scultura 200 Disc - na co "wymienić"


qriozum

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Czytam forum, ale jestem początkującym, pierwszy rowerek kupiłem 1,5 miesiąca temu.

Jest to Scultura 200 Disc w bardzo mi leżącym malowaniu "Team-Replica" - http://www.rowerymerida.pl/produkt1289/scultura-disc-200-rower-merida.html

Nie jestem profesjonalistą, rozpocząłem przygodę z "szosą" dla zdrowia, swojej kondycji, po prostu jako to co mi się spodobało pod kątem małego sportu (lata siedziałem w pracy za biurkiem)

Mój wzrost: 166cm

in seam: 74,4cm

rama w "Scultura 200 Disc":  XS (47cm),

 

 

Ale do sedna.

Pozwalam sobie na zadanie pytania i podpowiedzi od doświadczonych użytkowników/rowerzystów/kolarzy ;)

Mam możliwość "wymiany" mojej Scultury 200 Disc na inny rower w porównywalnej cenie lub droższej z dopłatą.

 

Kłopot w moim przypadku polega na tym, że jakoś spodobały mi się "tarcze" a nadto malowanie (T-Replica).

Więc siłą rzeczy patrzę na modele:

- Reacto 400 - http://www.rowerymerida.pl/produkt1295/reacto-400-rower-merida.html - malowanie T-Replica, ale bez tarcz, za to na 105,

- Reacto 500 - http://www.rowerymerida.pl/produkt1294/reacto-500-rower-merida.html - malowanie "BGW", akceptowalne, ale także bez tarcz, ale za to na Ultegrze,

- Scultura 500 - http://www.rowerymerida.pl/produkt1276/scultura-500-rower-merida.html - malowanie "BG", akceptowalne, ale także bez tarcz, za to na Ultegrze

- Scultura 500 Disc - http://www.rowerymerida.pl/produkt1286/scultura-disc-500-rower-merida.html - malowanie "BG", akceptowalne, posiada tarcze, jest na Ultegrze (prawdopodobnie została wycofana ze sprzedaży :(

 

Wiele rozmawiam ze znajomymi którzy "deptają" po kilkanaście/dziesiąt lat na tematy związane z kolarstwem, podpytuję ich, dopytuję, podglądam techniki jakie stosują. Znam zasadę, że "peleton nie stosuje tarcz bo są dla nich niebezpieczne".