Skocz do zawartości

[Nowy napęd 2x10] Propozycja moja i Wasze.


kamar59

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, posiadam Unibike Flite z 2008 pełna specyfikacja roweru tu http://wwww.katalogrowerowy.pl/produkt.php?id_produktu=931

 

1.jpg

 

Wymieniłem w nim amortyzator na Manitou R7 i hamulce na SLX i pedały platformowe Flat50 Kellys, teraz przyszedł czas na napęd. Chcę przejść na 2x10  Aktualnie mam 3x8 jeszcze nic nie przeskakuje, ale jest nie nieuniknione w najblizszym czasie wymienić części na nowsze. 

 

Jeżdżę po terenach las, szuter itp tereny kujawsko-pomorskie. Najlepiej jeździ mi się korbie tarczy 32, kaseta 3,4,5,6 od najmniejszej 11T licząc. Noga średnio mocna, ale lubię kadencje szybszą ciut.

Zaproponuje swoje zestawienie i powiedzcie czy będzie to współgrało bez problemow i niespodzianek.

 

Korba

Shimano Deore FC-M6000 2x10 34/24T lub 36/26T 175mm https://www.sbike.pl/czesci-mtb-trekkingowe-przerzutki-tylne-przerzutka-tylna-shimano-deore-rd-m6000-shadow+-gs-10-sp-o_l_190_9552.html

 

Suport Hollowtech II

http://allegro.pl/lekki-suport-aerozine-mtb-lozyska-shimano-czarny-i6598744043.html

http://allegro.pl/accent-bb-ex1-lozyska-suportu-shimano-zewnetrzne-i6742388355.html

 

Kaseta

Shimano Deore CS-HG62  lub  SLX CS-HG81  (różnica w wadze) 10-speed 11-34T lub 11-36 https://www.sbike.pl/czesci-mtb-trekkingowe-kasety-10-biegowe-kaseta-shimano-deore-cs-hg62-10-speed-o_l_259_839.html

 

Przerzutka tylna

Shimano Deore RD-M6000 Shadow+ GS 10-sp średni wózek https://www.sbike.pl/czesci-mtb-trekkingowe-przerzutki-tylne-przerzutka-tylna-shimano-deore-rd-m6000-shadow+-gs-10-sp-o_l_190_9552.html

 

Przerzutka przednia

Shimano Deore FD-M6020 2x10 Top Swing DP  https://www.sbike.pl/czesci-mtb-trekkingowe-przerzutki-przednie-przerzutka-przednia-shimano-deore-fd-m6020-2x10-top-swing-dp-o_l_189_9561.html

 

Łańcuch

KMC X10.93 10-speed  https://www.sbike.pl/czesci-mtb-trekkingowe-ancuchy-ancuch-kmc-x10.93-10-speed-o_l_168_1529.html

 

Manetki

Shimano Deore XT SL-M780 2/3x10 komplet  https://www.sbike.pl/czesci-mtb-trekkingowe-manetki-manetki-shimano-deore-xt-sl-m780-23x10-komplet-o_l_169_908.html

 

Narzędzia potrzebne których nie mam fizycznie

Klucz TL FC32  https://www.sbike.pl/shimano-klucz-shimano-tl-fc32-do-lozysk-suportu-o_l_1179.html

Klucz Shimano TL-FC16 do regulacji luzu Hollowtech II https://www.sbike.pl/narzedzie-konserwacja-narzedzia-serwisowe-klucz-shimano-tl-fc16-do-regulacji-luzu-hollowtech-ii-o_l_217_1131.html

Klucz bacik do kaset https://www.centrumrowerowe.pl/narzedzia-i-smary/narzedzia-rowerowe/do-kaset-i-wolnobiegow/p,klucz-bacik-do-kaset-yc-501a-bike-hand,240.html

Klucz do kaset https://www.sbike.pl/narzedzie-konserwacja-narzedzia-serwisowe-klucz-do-kaset-hartowany-srebrny-o_l_217_8526.html

 

Coś jeszcze z narzędzi?

Proszę o komentarz i inne zestawienia. Mi się zdaje że jest w miare sensowne w cenie i jakości.

 

Jeszcze myślałem na wymianą kół. Aktualnie mam koła 26, kulkowe piasty Quando, obręcze Rodi Row Edge z  oponami Schwalbe Nobby Nic

 

Takie koła mi się spodobały oceńcie, na maszynowych piastach.

 

MAVIC KOŁA 26 CROSSRIDE DISC 6 ŚRUB QR 15/12mm

http://allegro.pl/mavic-kola-26-crossride-disc-6-srub-qr-15-12mm-cr-i6851014307.html

 

Myślę że są przyszłościowe bo mają adapter i w przyszłości można przejść na oś przelotowa 12mm i 15mm.

Nie wiem jak tam z piastami są jeszcze inne marki DT Swiss NOVATEC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tatanka

 

To mnie pocieszyłeś teraz. Podliczyłem wszystkie części które podałem wyszło 1190 zł. 

W ten rower to co rama nie pasuje? W ramę karbon takie części się instaluje?

Te części co podałem to są w rowerach po 5 tys +?

To np: ten amortyzator R7 co kupiłem w 2014 r za 990 zł i wymieniłem za XCM "atrapę amortyzatora" to nie było sensu wymiany inwestycji?


Ja zacząłbym od kół bo za niedługi czas dobrych 26" może w ogóle już nie być , a napędy 2x .... raczej będą .

 

Też prawda. A te co podałem są sensowne w tej cenie? Czy dać sobie spokój i jeździć do śmierci tego roweru?

Najlepiej to na 29" przejść ale to wymiana ramy, amorka jest potrzebna to już inna konstrukcja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawda jest taka że ( słusznie czy nie ) rowery na kołach 26" nie są teraz modne . Może dlatego , że nie produkuje się już dobrych rowerów 26" .

Wymieniając amor i hamulce już sporo zainwestowałeś . Czy warto to ciągnąć sam musisz sobie odpowiedzieć . Fakt że ta rama raczej mistrzostwem świata nie jest ale jeśli dobrze ci się na niej jeździ i nie masz parcia na duże koła to czemu nie . Napęd i tak kiedyś będziesz musiał wymienić i ja bym do tego ,,kiedyś " czekał . Zmieniając na 2x10 będziesz miał prawdopodobnie mniejszy zakres przełożeń albo/i gorsze stopniowanie więc moim zdaniem nie  ma sensu wymiana dla samej wymiany . Z kołami to inna bajka . Na lżejszych ( a chyba maviki będą lżejsze ) łatwiej się jedzie . Czytałem o crossridach dobre opinie ale nigdy nie jeździłem . Cena - kilka lat temu kosztowały ok 700 zł ale cóż ....

Aha , sam jeżdżę na kołach 26" i napędzie 3x9 . Nie zamierzam tego zmieniać dopóki mogę kupić sensowne części .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kamar, popełniłeś jeden błąd, A wiesz gdzie? Wymieniłeś amortyzator na 26". Już w tamtym czasie trzeba było przejść na 27,5 lub 29" skoro chcesz wymienić 75% roweru. A dzisiaj będziesz inwestował i inwestował, ale nadal pozostaniesz przy umierających 26 calach. W konsekwencji za 2 lata sprzedasz ten rower i kupisz nowy.

 

Co proponuję, sprzedawaj go i kup/złóż nowy na dużym kole. Napęd i tak chcesz kupić, chcesz kupić koła, za sprzedany rower kupisz nowy amor 29", pozostanie ci tylko kupno ramy (Accent Peak to ok. 600/700zł).

 

A odnośnie pytania, zastanów się, czy na swoje Bydgoskie szutry i lasy potrzebujesz górskiej kasety 11-36? Moim zdaniem 11-32 by ci w zupełności wystarczyła, a jak się boisz, to przekonstruuj korbę z 36/26 na 36/24. Co ci to da? Da dokładniejsze stopniowanie na tych płaskich drogach, ja to bym się nawet zastanowił nad kasetą 11-28 z korbą 36/22.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ten Accent Peak to dobre ramy że polecasz? 29" jest przyszłościowe, a 27,5 nie wiadomo jak? Mieć nową ramę to już osie przelotowe większe niż 9mm tył ciekawe jaki jest większa sztywność. Jak iść to już w nowsze technologie.

A za rower ciekawe ile bym wyciągnął realnie. Teraz mam kasetę 11-32 i wszędzie podjadę nawet na środkowej tarczy 32. A co na tej kasecie 11-36 gorzej wchodzą biegi łańcuch? Jest lepsze stopniowanie na 11-28? Jak to wygląda rzeczywistości? Są korby 34-24T starczą Deore 6000.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O Peaku jest cały elaborat na pińcet stron, poczytaj. Przykładowo ja mam i jestem zadowolony. To był zresztą przykład, bo nie chciałem proponować ram za 5tyś. Możesz kupić równie dobrze za 1500zł karbonowego chińczyka od Flyxii, też będziesz zadowolony.

A no właśnie, teraz wszędzie podjedziesz na 32:32, a zbudujesz korbę z dodatkową zębatką i w dodatku dasz koronkę na kasecie 36z, po co?
Tak, chodzi o lepsze stopniowanie kaset szczególnie 11-28 ale i 11-32. Zakresu biegów ci nie zabraknie, a będziesz mógł fajniej dobierać kadencję do jazdy po swoich płaskich terenach.
No, i jak teraz czytam, to pozostań przy korbie 36/26 + 11-28, będziesz miał ideał pod swój teren, a nic nie stoi na przeszkodzie by zmienić kasetę na 11-36 jakbyś w góry jechał.

 

Kasety 11-28, 11-32 czy 11-46 niczym się nie różnią jeśli chodzi o jakość zmiany biegów, różnica sprowadza się tylko do zakresu i stopniowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Modyfikacja roweru to pierwsze pytanie na które trzeba sobie odpowiedzieć; czy warto? A drugie co dalej?

Na pierwsze bym odpowiedział nie warto, ale jak uważasz że jednak sentymentalnie warto  

Drugie Co zrobię z tym osprzętem jak już dojrzeję do wymiany roweru 

 

Wszystko co ma Model M6000 nie inwestowałbym lepiej dodać 30% do ceny i mieć XT. 

 

Przerzutka tylna kółka na łożyskach, a nie ślizgach - używasz i zapominasz że masz. Choć uważam że M785 nie powinno się kupowąć tylko od razu 786 ze sprzęgłem cena ta sama a kto wie czy nie zaczniesz go wykorzystywać 

 

Korba albo XT za 450pln albo Geore 625 627 615 itd + Zębatka XT 200pln Oszczędzisz na łańcuchach 3x. Problem że ramę masz zaprojektowaną do 3 tarcz a kupujesz 2 więc podkładki będą nieodzowne aby linię łańcucha znaleźć 

 

Łańcuch KMX X10.93 = HG95 wypas tylko czy wykorzystasz cenę 2x w stosunku do .73 czy HG54 . Jak dla amatora wystarczy

 

Manetki to wypas XT czy warto za 50% ceny kupisz komplet Geore M/P610 i nic im nie brakuje

 

I odnośnie ramy. Rama na sztywną oś 12mm to nie takie łatwe aby znaleźć najtańsza to carbon chiński za 2800pln aluminiowe producentów będą w podobnych cenach. PEAK jeszcze nie produkuje ramy pod oś sztywną aluminiowej  

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jak już zmieniać ramę to na taką żeby miała już 12 i 15 osie. Piszesz że lepiej inwestować w XT ale manetki już nie jakieś George nie znam, nic im nie brakuje itp. To w tym rowerze dam sobie spokój z drastyczny zmianami części.

 

Lepiej iść w nowe zupełnie i coś sobie zbudować. Zimą można coś kupować taniej i składać po woli sobie w zaciszu.

 

Rama karbonowa nie che, wole iść w alu. Lepsza rama alu sprawdzona, niż tańszy karbon różnie bywa.

 

Jak już to będę szukał nowych kół 29" to pod osie 12 czy 15 jak są.

 

Arni220 kaseta 11-28 to nie szosowe? Korbę mogę wybrać 34-24 a kasetę 11-32 34 i będzie też malina.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem że ramę masz zaprojektowaną do 3 tarcz a kupujesz 2 więc podkładki będą nieodzowne aby linię łańcucha znaleźć 

Że co? Co za różnica gdy mamy mufę 68 czy 73mm? W pierwszym przypadku idą 3 podkładki, w drugim jedna. W obu przypadka pozycjonuje to korby niezależnie od rzędowości w tym samym miejscu. Nic nie trzeba kombinować itd.

 

 

 

To jak już zmieniać ramę to na taką żeby miała już 12 i 15 osie.
 

To tak sobie zrobisz. Po prostu w dzisiejszych czasach takie poważne inwestycje jakie chcesz zrobić, nie maja sensu. Jedyny błąd popełniłeś wymieniając amora, gdybyś się wstrzymał lub kupił taki pod duże koło, pozostała by ci do dokupienia tylko rama (+ te podzespoły o które teraz pytasz). Ale generalnie trzeba zacząć od ramy i pod nią dobierać komponenty (piasty, amora, mocowanie przedniej przerzutki itp). Przemyśl sobie wszystko raz jeszcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Lepiej iść w nowe zupełnie i coś sobie zbudować. Zimą można coś kupować taniej i składać po woli sobie w zaciszu.

Składanie roweru z części od podstaw jest raczej mało opłacalne.Szanse na złożenie taniej niż gotowy rower są niewielkie.Trzeba naprawdę długo polować na okazje,wyprzedaże,ewentualnie ktoś sprzedaje nowe części bo wymienia na inne w nowym rowerze.Plusem jest to,że składasz rower dokładnie taki jak chcesz,bez żadnych kompromisów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też jest po części prawda że te koła 27.5 czy 29 to tez wymyślili żeby coś usprawnić. Ale w dużej mierze żeby coś zarobić na rowerach ale czy każda wprowadzona nowa technologia jest potrzeba i sprawdza się. To jedynie wyciągnięcie od ludzi pieniędzy. Rzebyinteres się kręcił.

Też jest po części prawda że te koła 27.5 czy 29 to tez wymyślili żeby coś usprawnić. Ale w dużej mierze żeby coś zarobić na rowerach ale czy każda wprowadzona nowa technologia jest potrzeba i sprawdza się. To jedynie wyciągnięcie od ludzi pieniędzy. Rzebyinteres się kręcił.

Też jest po części prawda że te koła 27.5 czy 29 to też wymyślili żeby coś usprawnić. Ale w dużej mierze żeby coś zarobić na rowerach ale czy każda wprowadzona nowa technologia jest potrzeba i sprawdza się. To jedynie wyciągnięcie od ludzi pieniędzy. Żeby interes się kręcił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...