Skocz do zawartości

[napęd elektryczny] Jaki tani napęd elektryczny?


Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio myślę nad założeniem silnika elektrycznego do roweru. Chcę zrobić jak najtaniej się da. Rower będzie służył na dojazdy do szkoły i na jakieś przejażdżki. Myślałem nad czymś takim: http://allegro.pl/silnik-elektryczny-24v-450w-zestaw-napedowy-dc-i6911724171.html#thumb/1

silnik na 24v 450w myślę że by starczył. Do tego 2 akumulatory żelowe 12v 20ah połączone równolegle co dało by 24v 20ah. Ile taki rower mógł by się rozpędzić z moją pomocą, na kołach 26/28 cali? Czy ktoś z forum montował sobie taki silnik? Może lepiej kupić coś innego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tego 2 akumulatory żelowe 12v 20ah połączone równolegle co dało by 24v 20ah

Takie połączenie da ci 12V 40Ah. Ty musisz podłączyć szeregowo, żeby mieć 24V 20Ah

Ta propozycja z alledrogo jest maksymalnie uproszczona. W porządnych instalacjach moc silnika jest automatycznie dobierana do chwilowego obciążenia, obrotów korby. Nie kręcisz-silnik nie działa. jak jedziesz i przestajesz kręcić-silnik ląduje akumulatory.

W tym rozwiązaniu z linka silnikiem sterujesz tylko manetką. jak hamujesz, musisz pamiętać o puszczeniu manetki. Jak stoisz na np. światłach i niechcący obrócisz manetkę-ruszysz na czerwonym.

Natomiast "opis" ze strony producenta powala z nóg:

Cyt: "Należy zamontować zębatkę na piaście tylnego koła z lewej strony.

Nie jest to czynność łatwa do wykonania z uwagi na to, że wymaga specjalistycznego sprzętu i sporych umiejętności.

Ponad to nie na każdej piaście da się zamontować zębatkę. Można to zrobić na dwa sposoby.

Pierwszy sposób polega na wykonaniu gwintu na brzegu piasty i zakręceniu zębatki na piaście.

Drugi sposób polega na przyspawaniu zębatki do piasty. Czynność tę należy wykonać na tyle precyzyjnie i fachowo aby nie uszkodzić zębatki wskutek wysokiej temperatury"

Nacinanie gwintu na piaście faktycznie nie jest łatwe. Tym bardziej, ze gwint musi być lewy. Bo inaczej pierwsze odkręcenie manetki odkręci nam zębatkę pasty.Ciekawe, gdzie można kupić zębatkę rowerową z lewym gwintem.

Propozycji spawania zębatki do piasty z litości nie skomentuję.

Edytowane przez Garlock
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak masz rację z tym połączeniem szeregowym. Co do zębatki to widziałem jakiś zagraniczny film że gościu obszlifował pilnikiem trochę piastę i nabił zębatkę przez klucz płaski.

Dokładnie chodzi mi o ten film: https://www.google.pl/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://m.youtube.com/watch%3Fv%3DI4Y3jTesAvY&ved=0ahUKEwib0_rax9zVAhWFKVAKHU_wDZEQwqsBCCEwAQ&usg=AFQjCNHLDEOPAxjdgncDOEPOL9d4rPMJlA zakładanie zębatki na piastę od 0:35 minuty. Jestem ciekaw czy ta zębatka się nie urwie czy coś. Może ktoś się orientuje jaki mógłbym uzyskać zasięg na tych 2 akumulatorach żelowych 20ah?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze to ta zębatka ma chyba ponad 45 zębów. Nie wiem jaką zębatkę ma założony ten silnik, ale może okazać się, że pedałując jedziesz szybciej niż ten silnik jest w stanie kręcić kołem. czyli napędzasz silnik (ładujesz akumulatory) a nie korzystasz ze wspomagania.

Po drugie, szprycha to taki element który pracuje tylko na rozciąganie. Przykręcając do szprych zębatki zginasz je podczas jazdy. Jakiś czas będzie to działać, ale szybko przekonasz się, ze napęd powygina szprychy. Kolo będzie wymagało centrowania a w najgorszym przypadku pozrywasz szprychy lub wyrwiesz nyple z obręczy.

To już lepiej kup kompletne koło z silnikiem w piaście przystosowane do napędu roweru np:

https://www.aliexpress.com/item/Passion-Ebike-48V-1500W-Bicicleta-Electric-Bicycle-Bike-conversion-kit-Rear-wheel-motor-kit/32476876343.html?spm=2114.search0104.3.9.iT0LZU&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_2_10152_10065_10151_10068_5430020_5410020_10304_10307_10301_10137_10060_10155_10154_5370011_10056_10055_10054_10059_5380011_100031_10099_5400020_10103_10102_10052_10053_10142_10107_10050_10051_10171_10084_10083_10080_10082_10081_10110_10111_5420020_10112_5390011_10113_10114_10312_10313_10314_10315_10078_10079_10073,searchweb201603_1,ppcSwitch_2&btsid=2d1fecfd-a921-4e5a-996d-d59d3c9878a9&algo_expid=ef0e043d-3bad-42d3-b1ad-c33e8f2ed55e-1&algo_pvid=ef0e043d-3bad-42d3-b1ad-c33e8f2ed55e

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 5 miesięcy temu...

..zawsze można zębatkę  przykrecić z lewej strony do piasty ale tylko z mocowaniem hamulca tarczowego w standardzie IS (6 śrub) trzeba tylko poszukać odpowiednia zebatke i przerobic tj wywiercić 6 otworów lub zamówić w warsztacie laser/woda ciecie  i gotowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

Możesz zrobić napęd na silniku Modelarskim

moc ok 1500W

zasilanie 24V 27ah ( 72 ogniwa li-ion 18650 )

Koszt całej konwersji ok 700zł plus własna robocizna

Tylna zębatka jest przyspawana a dokładniej przyspawane jest wole koło do której przykręcona jest zębatka.

Gotowe zębatka z wolnym kołem na allegro kosztuje 30zł trzeba tylko w tym wolnym kole roztoczyć na srednice piasty ( ok 1m jest oryginalnie za ciasna zeby to nasunąć ), w sumie jak ktoś chce to to pilnikiem wipiłuje .w srodku jest gwint wiec wystarczy wypiłowac ten gwint i wejdzie. Ja to wyfrezowałem na ploterze frezującym. A przyspawana jest punktowo w czterech miejscach ( ostatnie zdjecie )

 

35e4bed380aa.jpg

a34da5e3f772.jpg

68ddf6a85aa1.jpg

 

5d160f26656a.jpg

cee565377e22.jpg

8571a61524c0.jpg

 

Edytowane przez kazuk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

niezawodność napedu type DIY jest wprost proporcjonalna do umiejętności technicznych i wiedzy  jaka posiadasz , jeśli nie czujesz się na siłach skonstruować samodzielnie napęd elektryczny wybierz jakiś gotowy zestaw do elektryfikacji roweru , w takim zestawie jeśli poprosisz o poradę sprzedawce otrzymasz odpowiednio dobrany do zgłoszonych przez ciebie postulatów silnik , sterownik,  baterie  i osprzęt elektryczny , tobie zostaje tylko go poskładać na swoim rowerze gdy będziesz już zaznajomiony z tematem możesz się pokusić o złożenie samodzielnie napędu wedle własnych potrzeb z dostępnych na rynku podzespołów .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Chciałbym podzielić się tutaj ze wszystkimi zainteresowanymi tematem, moim odkryciem. Znalazłem swego czasu - moim zdaniem bardzo dobry poradnik pt: jak przekonwertować zwykły rower na rower elektryczny. Zdecydowanie poradnik nie zawiódł. Wykonany przeze mnie rower jest bardzo podobny do tego w poradniku i faktycznie jest bardzo silny i szybki. Postanowiłem opisac to tutaj poniewaz ta propozycja jest tego warta i w mojej ocenie wiecej ludzi powinno wiedziec o tym co tam się dowiedziałem aby mogli bez problemów tanio i szybko przekonwertowac właściwie kazdy rower na elektrycznty.  Podaję link do poradnika - LINK - Kliknij tutaj

 

rower elektryczny.webp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Między naładowaniem w połowie a rozładowaniem jest jeszcze spory zakres stanu akumulatora, wskazanie na 3 diody jest mocno niewierne. 

Rozrzut cenowy zestawów z wyświetlaczem i bez zdecydowanie nie jest dwukrotny. Różnica to 10-15%. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...