Skocz do zawartości

[kierownica] 3 Pytania od nowicjusza o kierownicę i jej ustawienie


dreq02

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mój northec viking w końcu trafił do mnie. Poprzedni rower a ten to skok kilkuletni. Stąd 3 banalne pytania :)

 

1. jak ustawić kierownicę? Bo pewnie tak jak na zdjęciu jest źle? (dziwne, bo miał być skręcony i przygotowany do jazdy, ktoś zapomniał chyba o tym). I chyba to wiąże się z przekręceniem lewego hamulca i przerzutek.

 

2. Czy to co jest nad mostkiem to są podkładki które można wykręcić (śrubka jest od góry) i można polożyć pod mostek by kiera była wyżej?

 

3. Podoba mi się jak są naklejki na obręczach kół. Gdzie można takie dostać i jak nakleić? Jak to się robi?

 

Z góry dziękuje, bo chciałbym jutro się przejechać a nie wiem jak to skręcić (tzn wiem, ale nie jestem pewien)

 

post-205946-0-14711200-1502743916_thumb.jpg

post-205946-0-09241400-1502743934_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli jak przekręcę to lewa strona będzie ok, a prawa wtedy już nie. Dzięki. Podkładki jutro zobaczę i jak coś to na pewno zapytam. 


A jednak pytanie. Smar do łańcucha. Który wybrać:

http://allegro.pl/smar-do-lancuchow-teflonowy-ptfe10-bike-care-100ml-i6767305911.html

http://allegro.pl/smar-do-lancuchow-rower-chain-oil-dry-sport-250-i6457385898.html

http://allegro.pl/smar-do-lancuchow-i-przekladni-rower-400ml-motip-i6896487405.html

 

może bardziej który jest odpowiedni by dalej szukać. W starym rowerze nie ukrywam to zazwyczaj szedł olej o wysokiej lepkości od samochodu. A tutaj wolałbym coś dedykowanego już. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

psikany j/w odradzam bo bedziesz go mial wszedzie

a jaki smar to juz bylo na ten temat tyle dyskusji, testow i opinii ze nie wiadomo co brac, uzywam rohloff i tragedii nie ma ktoś tam używa zwyklej oliwki do maszyn i tez jest okay

naklejki na obreczach zazwyczaj sa jak producent naklei, ewentualnie coś tam może na alledrogo jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli jak przekręcę to lewa strona będzie ok, a prawa wtedy już nie.

 

Nie wiem co ostatecznie zrobiłeś (lub zamierzasz) ale mi wygląda na to że zarówno sama kierownica wymaga poluzowania śrub mocujących i obrócenia , jak później OBIE manetki będą wymagały dopasowania pod ciebie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki. Na razie nic nie zrobiłem :) dziś może chwilę znajdę jako zabawę w regulację. Co do smarów do dzięki również. Wiem testów jest masa jak i produktów. Można kupić smar i za 200 zl a można za parę zł który również będzie ok. Dziś pierwszy dzień z nowym rowerem. Ciekawe o co jeszcze zapytam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, to po dzisiejszej jeździe kilka prostych pytań.

 

1. czy do tej kierownicy (zdjęcie w załączniku) można dołożyć tzw "rogi". Wygodnie mi się z nimi jeździło a teraz jakoś nie mogę się odzwyczaić od nich. Poza tym wygodniej miałem nadgarstek (regulacja kiery i siodła była). Tak by również nie zniszczyć gripów?

 

2. Czy do tego roweru można założyć siodełko jak na jednym ze zdjęć? (nie bijcie). Nie lubie tych płaskich twardych. Czy jest konieczność zmiany sztycy? (a nawet to było by prościej, chyba zmieniać całość niż co chwilę tylko samo siodło)

 

3. Z przerzutkami i innymi rzeczami jest ok. Tył alivio, przód tourney na razie. Biegi wchodzą ok, ale przy 4 nie zawsze chce wejść na 3. A reszta idealnie. Nie wiem czy coś zmieniać czy zostawić bo lepiej nie będzie i serwisu nie poprawię. 

post-205946-0-50987800-1502823473_thumb.jpg

post-205946-0-39692100-1502823492_thumb.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba łatwiej jakąś sztyce kupić i całość zmieniać - zależy od trasy. Ok, ale jak przesunąć chwyty/gripy jak boki kierownicy są przez nie zakryte. To trzeba uciąć?

Poza tym próbowałem trochę siły na nich i przekręcenie nie było możliwe. Są one klejone? Trochę nie kumam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak potem te rączki przymocować do kierownicy by się nie ślizgały? klejem?

Jak potraktujesz je klejem, to już nigdy nie zdejmiesz. Gdyby łatwo się zakładały i miały ochotę się obracasz to wkładasz je na lakier do włosów. Jak są ciasne i ciężko je wcisnąć to dajesz do środka trochę alkoholu izopropylowego.

Można dać wodę, ale ona dłużej wysycha (dopóki nie wyschnie gripy mogą się trochę obracać na kierownicy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki chłopaki. Dziś jedną rączkę mocniej potraktowałem i zaczęła się kręcić delikatnie. Więc tylko obetnę koniec i myślę, że już przekręcę je bliżej środka. Powinno pójść bez niczego. 

 

jednakże teraz zastanawiam się czy dobrze zrobiłem kupując te rogi. Jeździłem z nimi w poprzednim rowerze było ok. Tutaj może mam kierownice źle ustawioną , może siodełko za nisko ale wydaje się być ok bo trochę nad ustawieniem tego czasu spędziłem. Jednak jak bym rąk nie umieścił to zawsze moje nadgarstki są dziwnie ułożone. Oczywiście to kwestia pewnie indywidualna. Mi by pasowało jakby kierownica na samym końcu została mocno zagięta do tyłu. No nic zobaczymy po montażu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...