Skocz do zawartości
gr4f

[amortyzator] Suntour XCR air LOR - zaczyna mulić w czasie jazdy

Rekomendowane odpowiedzi

gr4f

Witam.

 

Jak w temacie, w rowerze merida big nine 300 posiadam ww. amortyzator i praktycznie od nowości występuje wspomniany w temacie problem. O ile widelec chodzi lekko przez cały czas gdy rower stoi w domu i tuż po wyjeździe jego czułość jest zadowalająca na malych nierównościach, to zaledwie po kilku km robi się straszny beton i po dotarciu w teren amortyzuje juz tylko jakieś większe dropy. Nie mam pojęcia czym to może być spowodowane. Amor przeszedł już jeden serwis, co nieznacznie poprawiło jego pracę, ale opisywany problem w ogóle nie zniknął.

Tu pytanie do Was, czy te amortyzatory już tak mają, czy może w tym przypadku jest to wada i podstawa do reklamacji? Planuję wymianę tego widelca na coś lepszego, ale dopiero w przyszłym sezonie, a póki co chciałbym jakoś uporać się z tym problemem o ile to możliwe, dlatego będę wdzięczny za wszelkie Wasze sugestie i podpowiedzi.

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
piciu256

Może zapowietrzony tłumik? W sensie dużo powietrza rozpuszczonego w oleju, i podczas pracy widelca się ono wytrąca tworząc ciśnienie w tłumiku= usztywniając widelec.

Taka moja teoria, nic innego nie wymyślę ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ACTIVIA

Tez stwierdzam ze to wina tłumika

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
gr4f

Czyli potwierdzałyby się moje podejrzenia. Można coś zrobić z takim tłumnikiem czy pozostaje już tylko jego wymiana? czy byłby sens reklamować w tym wypadku cały rower w sklepie?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ACTIVIA

Warunkiem reklamacji jest wada techniczna/fabryczna, np.

1. brak blokady;

2. blokada działa tak jak sztywny widelec i nie da się jej wyłączyć

3. problem z regulacją tłumienia jeśli dany amorek to posiada

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
gr4f

Jakiś czas temu, reklamowałem ten widelec. Niedawno amor wrócił do mnie z rzekomo wymienionym tłumikiem i już po zaledwie 5 min. jazdy ten sam problem. Możliwe, że teraz przy niskich temperaturach (chociaż ciągle powyżej zera) po prostu zgęstniał olej w tłumiku co daje podobny efekt ? Trochę się obawiam, że ten xcr już tak ma.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ACTIVIA

XCR ma stalowe a nie aluminiowe rury goleniowe i ze wzgledu ze to powietrzny to ma on wsadzony osobny wkład w składzie: korka zaworu powietrza: rurka aluminiowa; mały tłoczek  i popychacz ze sprezynami negatywnymi. 

Jest to taki system z którego dużo się nie da wyciągnąć

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
dawid1110

@ACTIVIAa więc co zalecasz ?? masz jakieś rozwiązanie tego problemu ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ACTIVIA

Tak man bardzo fajne rozwiazanie tj. Uszczelki tloczka nowej generacji w porównaniu do oryginalnych. Zaletą jest to ze do komory powietrznej mozna wtedy nalać olej 5W a nie 85W przez co działa plynnie a nie muli.  Temat obadany. Problemem jest to ze jeszcze są nie wyprodukowane. Na razie mam wyprodukowane pod aluminiowe rury  32; 34 i 35mm. Ponadto zaletą  uszczelki jest dużo lepsze pióro na tej uszczelce co zapobiega ulatnianiu się powietrza

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ACTIVIA

Poniżej fotka uszczelek

f163.jpg?0.5812328704665191

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
malutki
4 godziny temu, ACTIVIA napisał:

Uszczelki tloczka nowej generacji w porównaniu do oryginalnych

widziałem, macałem, zamontowane u mnie. jednak jeszcze nie było motywacji by to przetestować ;-)

ale z czysto inżynierskiego punktu widzenia uszczelki Piotra/Activii powinny spełniać założoną rolę lepiej niż oryginał Suntoura.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
dawid1110
Napisano (edytowane)

@ACTIVIA a ile taka wymiana uszczelek u Ciebie ?? i czy to rozwiąże problem sztywniejącego amorka ?

 

Edit: dopiero teraz doczytałem że masz pod aluminiowe rury

a co z stalowymi ? :)

Edytowane przez dawid1110

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ACTIVIA

Co do uszczelek to Wszystko w  swoim czasie. Teraz opracowuje złączki sprężyn negatywnych które szurają na popychaczu tłoka . Fabrycznie są plastikowe co po pewnym czasie zaczyna powierzchnia zewnętrzna na nim się przecierać, natomiast moje będą z czystego naturalnego teflonu co są bardzo ślizgie i popychaczów rysować nie będą

Poniżej fotka tych złączek. TOBIE TO TEŻ POMOŻE w pracy amorka

f188.jpg?0.06959225401693603

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×

Powiadomienie o plikach cookie

Ta strona korzysta z plików cookies. Możesz dowiedzieć się więcej tutaj: Polityka prywatności, Regulamin.