Skocz do zawartości

[Kompatybilność napędów] Temat do dyskusji, zadawania pytań, etc.


Puklus

Rekomendowane odpowiedzi

To na razie plany. Kupiłem Marina DSX1. Hamulce Tektro wymieniłem na GRX + klamki XT. 

Napęd to Deore 11s, kaseta Sunrace 11-51 i korba noname. I planuje na co by to w przyszłości (może niedalekiej) wymienić. 

 

Jak macie jakieś pomysły to chętnie wysłucham (przeczytam :))

 

pozdrawiam Mateusz 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie. To najlepszy stosunek jakość/cena. Przy instalacji nie cisnąć za wewnętrzne miski ani tym bardziej nie walić młotem. Oś korby uszczelnić dobrym smarem (między osią a miskami suportu). Nie skręcać mocno plastikowej śruby (delikatnie wyłacznie w celu wyeliminowania luzu osiiwego). Wytrzymują kilkadziesiąt kkm.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WItam, chciałem się pochwalić że udało mi sie założyć kasetę 11-46 sunrace do wózka m6000gs wymagało to opuszczenia wózka w dół na śrubce. Na sucho i po przejechaniu kilometra wydaje sie wszystko ok.

Doradźcie mi czy do tego przerzutki m6000gs muszą być te dedykowane kułeczka (jedno z krótszymi zębami drugie z  dłuższymi) czy moge jakieś inne np od sgs(oba kółka takie same)

albo jakieś lepsze https://allegro.pl/oferta/kolka-przerzutki-shimano-rd-m773-deore-xt-12052225107

Na to wszystko chcę wrzucić łańcuch Kmc E10 co o tym myślicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, jak to w końcu jest z grubością koronek w kasetach 10 i 11 rzędowych?

Potrzebuję wymienić kilka koronek w kasecie 10rz, a te z kaset 11s rzędowych są znacznie łatwiej dostępne, także z większa ilością zębów. Padają rozbieżne informacje, raz, ze grubość tych koronek jest identyczna i o wszystkim decyduje spacer + fakt większego bębenka w 11s, a czasami, że jednak grubość koronek jest nieco różna i nie należy tak robić. Mierzył to ktoś suwmiarką? Akurat nie mam nic z 11s, aby zmierzyć.

Edytowane przez marcin263
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich,
bardzo proszę o potwierdzenie lub wyprowadzenie z błędu.
Obecnie jeżdżę na:
- kaseta CS-HG-41 8s 11-32
- przerzutka tył RD-M3000 (9s)
- przerzutka przód M190,
- manetka Altus SL-M310 (8s)
- korba FC-M361.
Przerzutka 9s i manetka 8s była od nowości i dopiero niedawno to odkryłem.
Kaseta, korba i łańcuch są nowe, ale mierzi mnie coś w tym napędzie :) i chciałbym coś zmienić.
Wymyśliłem sobie taki napęd:
- przerzutka Alivio RD-M3100 SGS,
- kaseta CS-HG400 11-34 (przyda się te 2 zęby na podjazdach),
- manetka Alivio SL-M3100.
Korbę chciałbym zostawić FC-M361, oczywiście zmienię łańcuch na 9s.
Czy ta korba przyjmie (a przerzutka przednia obsłuży) łańcuch 9s oraz czy kaseta CS-HG400 wchodzi na ten sam bębenek, co CS-HG41?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie, potrzebuje żeby ktoś z was ogarnięty w temacie dobrał mi odpowiednią kasetę i łańcuch do mojego roweru. Wszystko mam na Deore T610 piastę tył, przerzutkę tył i przód, korbę 3x10, teraz mam kasetę 50-10 zużyte dwie koronki na których jeżdżę, ale potrzebuję czegoś bardziej szosowego 11-25, 11-28 co by pasowało do piasty i przerzutki i ze dwa łańcuchy które będą z tym dobrze pracowały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do samych szprych nie dotykała ale była na tyle blisko że plastikowa osłonka już się nie mieściła i oddałem tą kasetę dla sklepu i wziąłem kolejny raz to co miałem czyli 50-10 a nazwy tamtej nie pamiętam bo to ze 2 lata temu było.

Ostatnie pytanie i już nie męczę. W korbie t611 mam 26/36/48 będę wymieniał na nowe tarcze 26 i 36 mogę wymienić 48 na 42? Będzie to działać? Bo szczerze z 48 prawie nie korzystam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniam napęd i łańcuch. Łańcuch KMC X8, kaseta CS H51, chciałem wymienić też przednią zębatkę 38T, jednak nie mogę takiej znaleźć... taki standard wyszedł z obiegu? Czy ja nie potrafię tego znaleźć? Co zrobić w takiej sytuacji? Chodzi mi o środkowa zębatkę. Proszę o pomoc.

Edit:

Namierzyłem jedną sztukę Acera Fc-M361... wychodzi na to, że to jedyna opcja.

Edytowane przez Cross90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry drodzy forumowicze, przychodzę do was z pytaniem odnośnie działania całego napędu po wymianie korby na nową.

Osprzęt który posiadam to grupa Alivio a mianowicie:

Kaseta CS-HG300-9
Przerzutka przód FD-T4000-TS3
Przerzutka tył RD-M4000
Klamkomanetki ST-M430
Łańcuch KMC X9.93
No i korba FC-T4010

Chciałbym wymienić korbę na FC-M6000-3, czy taka wymiana będzie wymagała zmiany jeszcze czegoś, czy też wszystko ze starego sprzętu będzie działać jak należy z nowym mechanizmem korbowym? Ewentualnie coś innego w podobnym przedziale cenowym.

Edytowane przez dutrasilva
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, dutrasilva napisał:

czy też wszystko ze starego sprzętu będzie działać jak należy

Nowa korba to HT2, a stara octalink, więc trzeba wymienić suport.

Nowa korba to 40-30-22T, Największa zębatka przedniej przerzutki to 44/48T, mogą być kłopoty z wyregulowaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...