Skocz do zawartości

[Kompatybilność napędów] Temat do dyskusji, zadawania pytań, etc.


Puklus

Rekomendowane odpowiedzi

14 godzin temu, Tatanka napisał:

Jeśli działa bez przeróbek , to żadne druciarstwo. Możesz podać co dokładnie połączyłeś ?

W moim garażu mam tak przerobionego Inbreda. Jest fotka tej przeróbki. Przerzutka SLX M7000 (która obsłuży i 46z) sparowana z klamkomanetkami 105 5800.

Po analizie tabelek ciągów linki i ratio przerzutek wyszło, że muszę wywiercić otwór na przepuszczenie linki w ramieniu przerzutki w odległości 3/4 pierwotnego ramienia.

Jeszcze tylko potem skośne rozszlifowanie ujścia otworu, bo nie gadało na dużych zębatkach i działa jak marzenie. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

temat do zadawania pytań, więc jadę. Uwaga.

Kupiłem ramę octane one gridd (sztwyne osie 142x12 tył i 15x100 przód - przód mało istotny) i zamówiłem do tej ramy pozostałe graty. Dzisiaj przyszła paczka z osprzętem (w tym korba - sram rival), ale że koła będą w styczniu, to nie mam co jeszcze składać tego co już jest. Natomiast przeglądając manuale, żeby mieć pewność, że nie walne jakiejś gafy przy składaniu natknąłem się na taki opis korby (na co wcześniej nie zwróciłem uwagi):

https://www.sram.com/sram/road/products/sram-rival-1-crankset

"Compatible with 130mm & 135mm rear frame spacing"

no i powiem, że zgłupiałem, serce zabiło szybciej i stwierdziłem, że sprawdzę, co i jak, bo spać nie będę mógł. Wsadziłem suport, zainstalowałem korbę i... obraca się, nic nie haczy... Z ciekawości zerknąłem na osprzęt fabrycznie zakładany do kompletnego roweru na tej ramie (t.j. sram apex) i tam jest jak byk:

https://www.sram.com/sram/road/products/sram-s350-1-crankset

"Compatible with 130mm, 135mm and 142mm OLD frames"

i tak się teraz zastanawiam, czy pomimo, że nic nie wadzi, to powinienem się przejmować tematem? nie wiem... linia łańcucha, czy coś w ten deseń?

znalazłem takie coś jeszcze:

https://www.sram.com/sites/default/files/techdocs/gen0000000005175_rev_b_frame_fit_spec_2017_road.pdf

i z tego wynika, że apex ma o 1,5mm większą odległość między wewnętrzną stroną korby od rivala (strona 48-49)

Edytowane przez emcinek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro jedna korba pasuje do 3 różnych rozstawów i nikt się tym nie przejmuje , to nie ma  się co przejmować że korba która jest dedykowana do 2 rozstawów będzie montowana w 3. Może się mylę , ale  135 czy 142 mm to i tak linia łańcucha dla np. 5 koronki jest taka sama w obu przypadkach. Po prostu tylko rozstaw widełek jest inny. Sam zamierzam kupić tą ramę ( czekam na jakąś okazję ) a mam koła na piastach DTSwiss pod 135 mm. Wystarczy tylko wymienić endcapy i po sprawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich

Noszę się z zamiarem kupna nowego roweru, prawdopodobnie będzie to Cube Reaction GTC Race (https://www.evanscycles.com/cube-reaction-gtc-race-2x-29-2017-mountain-bike-ex-demo-ex-display-size-17-inch-EV314850) jednak mam do was pytanie. Jako, że w standardzie jest tam korba XT FC-M8000, z zębami 36x26 a ja w związku z tym, że dużo jeżdżę jednak po płaskim ubitym terenie i lubię sobie „depnąć” potrzebował bym tą korbę zmienić na coś większego najlepiej 42 -29/28 zębów. No i tutaj kilka pytań do was i prośba  o pomoc bo sam nie bardzo to ogarniam.

1.       Czy zmiana na takie większe blaty ma w ogóle sens?

2.       Znalazłem w Internecie dwa rozwiązania ale nie wiem czy są one w porządku bo oba rozwiązania są na napęd 2x10:

a). Wymiana tarcz mechanizmu korbowego na: https://allegro.pl/aerozine-tarcza-bcd-104-mm-42t-2x10-shimano-xtr-xt-i5759932815.html

b) Wymiana całej korby na https://allegro.pl/oferta/sram-x7-bb30-2-x-10-42-28-175-mm-nowe-7056854514

Którą opcję wybrać i czy w ogóle one będą współgrać z całym innym 11 rzędowym osprzętem/napędem ????

3.       Czy którakolwiek z tych opcji wiążę się jeszcze z wymianą innego osprzętu niż korba bądź jej części (mam na myśli przerzutkę przednią, manetkę, itp.)

4.       A może jest inne bardziej sensowne rozwiązanie w celu zwiększenia sobie tej korby? Chętnie skorzystam z waszej wiedzy.

Bardzo bym prosił o rady za które z góry wielkie DZIĘKI !

 Najlepszego w Nowym Roku!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak lubisz sobie depnąć, masz nogę jak słoń i jeździsz tylko po płaskim i twardym terenie to kup sobie rower trekingowy z blatem 42. Posiadam rower z takimi przełożeniami jak podałeś linku poruszam się też po płaskim i twardym a także zapuszczam się w teren (podjazdy i luźna nawierzchnia) i nic mi w tym rowerze nie brakuje. Jeśli koniecznie chcesz rower mtb to ten który podałeś w linku jest niezły i dość uniwersalny tzn. pojedziesz po płaskim (ok. 45 km/h) i bez problemu podjedziesz pod górkę. Większy blat niż 36 to chyba do zjazdu z giewontu bo na płaskim daje radę. Najlepiej pożycz od kogoś rower z przełożeniami jak w rowerze z linku - sprawdź czy ci będzie pasować i wtedy go kup. Na pewno będziesz musiał przestawić się na trochę inny sposób jazdy tzn. mniej siłowo a bardziej z wyższą kadencją a jazda stanie sie przyjemnością. Osobiście uważam, że bez sensu jest kupować taki rower jak podałeś w linku  i robić z niego jakiegoś mutanta.

 

Edytowane przez sztorm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Bartek86xl

Kupując rower w takiej konfiguracji (karbon, reba RL, sztywne osie, osprzęt XT) to grzech nim jeździć po płaskim.

Dokumosa ma rację odnośnie kół 29" też chciałem wymienić na 38/28 ale po dłuższym użytkowaniu doszedłem do wniosku, że nie warto.

Kupisz ten rower to będzie cię kusić aby wjechać w teren - chyba, że nie kręcą cię te klimaty, to rower nie dla ciebie.

Edytowane przez sztorm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.01.2019 o 00:43, bojler26 napisał:

Witam czy ktoś kiedyś próbował na korbe 42t założyć przezutke przód na max 40 t? Czy jest jakiś luz żeby to zmieścić i żeby działało? 

Nie próbowałem, ale z tego co się orientuję, to nie ma czegoś takiego, jak przerzutka na maksymalna ilość zębów (chyba że chodzi o jakiś uchwyt na przerzutkę, który jest dostosowany do średnicy), natomiast jest coś takiego jak pojemność przerzutki i trzeba by sprawdzić, czy pojemność twojej będzie w zakresie jeżeli zwiększysz blat z przodu.

Jeżeli tak to nie ma najmniejszego problemu, a jeżeli nie, to można się zastanawiać, chociaż po pierwsze pojęcie pojemności raczej nie jest podawane przez producenta na sztywno i to nie jest tak, że rower się rozpadnie, jak przekroczysz zakres, natomiast będąc w zakresie masz gwarancję, że będzie poprawnie działać. Ponad to wydaje mi się, że te 2 zęby nie zrobią dużej różnicy (chyba, że już jest poza zakresem), więc jeżeli są to faktycznie dwa zęby, poza zakres, to osobiście bym się tym nie przejmował.

Pamiętaj też o tylnej przerzutce, bo pojemność dotyczy też tylnej, no i o łańcuchu, żeby nie okazało się, że jest za krótki

Edytowane przez emcinek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie jest coś takiego jak max koronka i max pojemność przedniej przerzutki. Bywa różnie z przekraczaniem parametrów. Raz działa, innym razem nie. Np. przerzutka o pojemności 20 z i największej koronce 42  ( czyli stopniowanie 42/32/22 ) zęby z korbą  44/32/22 nie chce dobrze działać. A to tylko 2 zęby róznicy na jednej koronce. Jak by było gdyby dać przerzutkę pod 40/30/22 i pojemności 18 zębów  dać do korby 42/32/22 to nie wiem, ale obstawiam, że byłyby problemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, Bartek86xl napisał:

3.       Czy którakolwiek z tych opcji wiążę się jeszcze z wymianą innego osprzętu niż korba bądź jej części (mam na myśli przerzutkę przednią, manetkę, itp.)

Po pierwsze, zwiększając blat z przodu będzie trzeba prawdopodobnie przestawić przednią przerzutkę i wyregulować, natomiast co do wymiany, to tak jak wyżej. Musisz sprawdzić czy będziesz się mieścić w zakresie pojemności przerzutek, żeby się nie zastanawiać, no i możliwe, że łańcuch będzie do wymiany.

Na twoim miejscu próbowałbym samemu złożyć podobny rower, który będzie bardziej ci odpowiadać

Edytowane przez emcinek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie i Panowie, tak wracając do tematu możliwości pożenienia klamotów szosowych i mtb oraz ogólnego burdelu w osprzęcie Shimano...

Czy jest możliwość żeby klamkomanetka Tiagra 4700 obsłużyła przednią przerzutkę mtb wraz z korbą mtb w ramie przystosowanej pod osprzęt szosowy?

Z tego co zdążyłem wyczytać to ostatnia 10-rzędowa Tiagra 4700 ma ciąg linki taki jak 11-rzędowe grupy, np. 105. A czy jest to identyczny ciąg jak w Dyna-Sys 11?

Ewentualnie mogłaby zostać przednia przerzutka Tiagry, ale tu zdaje się jest inna linia łańcucha dla korb 2-rzędowych szosowych i mtb, więc pewnie i zakres ruchu wodzika jest inny. Jest na to jakiś patent czy zamontowanie korby mtb do ramy typu gravel/szosa śmierdzi jakimś druciarstwem typu niesymetryczny montaż?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Tatanka napisał:

Wedle mojej wiedzy to przednia przerzutka mtb będzie działać z Tiagrą

Im więcej czytam tym bardziej się upewniam, że to nie będzie banglać :( Ale zadałem pytanie, bo może ktoś tu już ćwiczył to w praktyce i coś podpowie. Chodzi o Tiagrę 4700, a to taki ni pies ni wydra - 10-rzędowa a ciąg taki jak w wyższych grupach 11s...

5 godzin temu, Tatanka napisał:

Co do korby , to zakładasz taka jaka Ci pasuje. Sam zamierzam taką dać

Tak z ciekawości - co i z czym zamierzasz pożenić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...