Skocz do zawartości

[hamulce hydrauliczne] kupiłem hamulce, czy do montażu potrzebuję jakiś płyn?


thepanone

Rekomendowane odpowiedzi

Mam kolejne pytanie, może uda się nie otwierać nowego tematu.

 

Po zakupie jak każdy lepszy głupek naciskałem wesoło klamkami by sprawdzić czy mnie nie oszukali, czy klamki działają. Dopiero później wszedłem na youtube gdzie każdy film instruktażowy zaczyna się "absolutnie nie naciskać klamek przed montażem".

 

Czy już zapowietrzyłem hamulce? Jak to sprawdzić?

 

Zaciski mają zbyt mało miejsca by zmieścić tam klocki miedzy tarczę, jak rozszerzyć zaciski?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Możesz śmiało naciskać klamki. Jest kilka "ale" jednak. Jak nie było tarczy, tłoki sie wysunęły i tak zostały. w wielu heblach np w magurze można śmiało klikać klamką aż do końca, klocki sie zejdą i tyle. W innych tłoczki są krótsze i może sie rozszczelnić układ, pocieknie kropelka płynu, lub więcej i hamulec zapowietrzony. W najgorszym wypadku zalejesz olejem klocki i będą do wymiany.

 

Rozepchaj tłoki i sprawdź jak działa hamulec. Jeżeli to shimano, klamka powinna być średnio twarda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

naciskałem bez założonych hamulców, bez tarcz. Klocki są suche, nic nie pociekło.

 

 

Rozepchaj tłoki i sprawdź jak działa hamulec. Jeżeli to shimano, klamka powinna być średnio twarda.

No właśnie tego dotyczy moje pytanie, jak to cholerstwo rozepchać (wyciągnąłem klocki oczywiście)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Shimano, po rozepchnięciu tłoczków, dobrze jest po wpięciu kół w rower a tym samym kiedy tarcze hamulcowe są wsunięte w zaciski hamulca, nacisnąć dosyć szybko kilka razy klamkę, a następnie przytrzymać ją dociśniętą przez jakąś chwilę, powiedzmy 30s. Po takim zabiegu klocki hamulcowe mają odpowiedni dystans do tarczy, a klamka ma dobrze zdefiniowany punkt początku hamowania.

Edytowane przez Waza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Po takim zabiegu klocki hamulcowe mają odpowiedni dystans do tarczy, a klamka ma dobrze zdefiniowany punkt początku hamowania.

 

No właśnie, mam jeszcze 2 pytania, pierwsze w tej kwestii.

 

Zamontowałem, przejechałem się. Czy to normalne że zaciski hamują dopiero gdy klamką zrobię pusty ruch 1 cm, czy ruch klamki powinien od razu hamować (zaciski od razu reagują na ruch klamki) ? Czy to kwestia regulacji czy tak ma być?

 

Nie mogę wkręcić dolnej śruby hamulca/adaptera w widelcu. Rower parę lat jeździł na v'kach i nie wiem czy tam jest jakaś rdza czy coś źle montuję. Śruba (ta krótsza z zestawu) wkręca się do połowy i za cholerę nie idzie dalej. Zastanawiam się czy mogę użyć dodatkowych nakładek na śrubę by unieruchomić hamulec i by ta śruba była wkręcona do połowy, ale przez to bloki hamulcowe będą o około 1 cm wyżej wysunięte, ale jednak w całości będą łapać tarczę. ?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten pusty skok w Shimano to jest zaleta, tak ma być, dzięki niemu hamulce od Japończyków są znacznie cichsze od konkurencji. Po prostu klocki są znacznie bardziej odsunięte od tarczy hamulcowej i dzięki temu tarcze nie jęczą jak np. u Sram. Ten ruch jałowy jest określony i dobrze zdefiniowany, dlatego możemy łatwo wyczuć początek hamowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Wydał masę pieniędzy

(a to akurat do dyskusji. Każdy temat otwieram z kwotą 2n a wychodzę z 2n^2. Wydawałbym mniej w krótszej perspektywie... ale kupowałbym dziadostwo. Nie mam słów ile tu już dostałem pomocy)

 

 

Ostatnie pytanie,

 

śruba ma wejść cała aby stabilnie zamocować zacisk , przegwintuj otwór gwintonikiem i powinna wejść .

 

takie gwintowniki mają w serwisach rowerowych? Czy gwintownik to zwykła wiertarka z odpowiednią nasadką? Sam to zrobię jeśli kupię odpowiednią nasadkę? Szukać w sklepach "gwintownik do aluminium"?

Edytowane przez thepanone
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobry serwis powinien mieć gwintownik ale można go kupić za kilkanaście złotych w każdym sklepie motoryzacyjnym/rolniczym. Nie rób tego żadną wiertarką/wkrętarką tylko ręcznie z pomocą uchwytu tylko nie wiem czy jest sens kupować to wszystko dla jednego otworu , równie dobrze możesz z widelcem podejść do jakiegoś ślusarza czy nawet mechanika samochodowego i za przysłowiowe piwo zrobi ci to od ręki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ten pusty skok w Shimano to jest zaleta, tak ma być, dzięki niemu hamulce od Japończyków są znacznie cichsze od konkurencji. Po prostu klocki są znacznie bardziej odsunięte od tarczy hamulcowej i dzięki temu tarcze nie jęczą jak np. u Sram. Ten ruch jałowy jest określony i dobrze zdefiniowany, dlatego możemy łatwo wyczuć początek hamowania.

No akurat tu się mylisz w Avidach było coś takiego ale w aktualnych Sramach odległość jest na tyle duża że tarcza pomimo bicia nie obciera ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...