Skocz do zawartości

[amortyzator] pierścienie oleju na górnych goleniach - XCR Air


wiktorgu

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Kupiłem niedawno nowy rower (unibike flite) i po przejechaniu 150km nadal na amortyzatorze robią mi się takie pierścienie. Początkowo były bardziej obfite, teraz mniej, ale jest tego sporo.

Czy to normalny objaw?

 

Dodatkowo na goleniach zaobserwowałem bardzo delikatne ryski, jakby otarcia. Nie da się w ich zaden sposób wyczuć dotykiem, jedynie widać. Przejmować się tym?

 

Załączam zdjęcie po bardzo ostrym, górskim zjeździe. 506db16033ebd47f41ebc28d03186b9d.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym jeszcze trochę pojeździł, bo te pierścienie mogą z czasem zniknąć. XCR nie ma jakiś super uszczelek kurzowych i jak przy składaniu w fabryce nawalili smaru gdzie tylko się dało to jest całkiem normalne, że ten który dostał się pod uszczelki kurzowe musi z nich wyjść.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do mnie czasami przyjezdzaja z takimi problemami, jak sie rozdzieli golenie to wylewa się maź smierdząca jeszcze brunoxem. Może to być też smar z wnętrzności. W każdym razie smar powinien zostawać pod uszczelkami, chyba że "ulepszyli" kurzówki i teraz pełnią funkcje ozdobne albo wideł zassał nieco wody i zrobiło się rzadkie błotko w środku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Smar spod uszczelek, z czasem zniknie, tylko musisz przecierać regularnie
Pewnie że zniknie tylko pytanie czy dobrze że to się stanie... W amorach gdzie w dolnych lagach jest olej specjalnie pod te uszczelki pakuje się smar (takie specjalne masełko). Dzięki czemu uszczelki zyskują na szczelności. Obecnie mam amor smarowany olejem i jak kończy się smar pod uszczelkami to pojawiają się na lagach pierścienie tylko nie tak tłuste jak u autora, jak był nowy to w fabryce zapomnieli o tym smarze i też były pierścienie. Kiedyś miałem Suntoura Xcm, którego regularnie smarowałem tylko zwykłym smarem a pod uszczelki nie dawałem nic, to tłuste pierścienie były na nim zawsze, nawet po trasie "chodnikowej". :thumbsup: Po 2 tys km złom!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zniknie nadmiar, który wyłazi w postaci mało estetycznych pierścieni. Albo smar jest jakiś kijowy Ciężko mi powiedzieć czy wynika to z ilości czy jakości smaru. 

 

Jak ostatnio serwisowałem Torę to pod uszczelki dawałem właśnie to masełko - konkretnie Slickoleum. Ilości nie pamiętam, mniej wiecej tyle ile na jakiś filmach/zdjęciach z serwisówek. I pierścienie się pojawiają ale są dużo mniej widoczne. 

 

Tak samo z nowym Duroluxem - pojawiają się ale są prawie niewidoczne. 

 

 

 

Brunox owszem jest jakimś olejem tylko ze sporym dodatkiem jakiegoś rozrzedzacza/penetratora, który doskonale rozcieńcza też smar/olej wewnątrz amortyzatora.

No właśnie - Brunox w nadmiarze ponoć przyczynia się do znikania tego smaru pod uszczelkami ale ja używam go do przecierania, więc tylko na szmatkę trafia. A czemu olej? Bo jak coś z przecierania już oczyszczonych z brudu goleni trafi do środka to nie zaszkodzi a nawet pomoże jak dotrze do gąbeczek. Sucha szmatka na koniec wystarczy żeby na goleniach nie zostało go na tyle że zbierze kurz. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie pół biedy jeśli zatrzyma się to na gąbkach ale problem pojawia się jeśli ich nie ma jak fabrycznie w XCRze. Kurz zbierze nawet sucha jak pieprz goleń a naoliwiona po stokroć bardziej. Gdyby kurz nie właził na dół to gąbki olejowe nie wyglądałyby po sezonie jak brudne szmaty.

Edytowane przez Dokumosa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...