Skocz do zawartości

[opony] Szybkie opony 27.5 do jazdy po chodniku/ulicy.


szczecinmtb

Rekomendowane odpowiedzi

To co proponujesz innego? Hurrican 2.0 już mi przyszedł.

Jak dla mnie masz 3 wyjścia:

1. Na przód Hurrican na tył opona 1,6-1,75 z trekkingowym bieżnikiem (np Conti TourRide 1,65)- jazda w lekkim terenie (tj. szutry, trawa, leśne dukty itd) na poziomie 10-15 % całości

2. Komplet Hurricanów 2,0 - jazda w lekkim terenie na poziomie 20-30 % całości

3. Hurrican na tył ,a na przód Mezcal 2,1 , Race King 2,0  i tym podobne - jazda w lekkim terenie powyżej 30% całości.

Osobiście wybrałbym opcję pierwszą (drugą ewentualnie). Zauważyłem że masz fobię na węższe opony z trekkingowym bieżnikiem... (typowe dla ludzi xc- bez klockowatej szerokiej opony nie wjeżdżam nawet na leśną ścieżkę :teehee: ) Zwróć uwagę jednak na to że ludzie na oponach tego typu objeżdżają Świat wzdłuż i wszerz, nie omijając przy tym nawet dość trudnych odcinków, które trafiają się na ich drodze. Nikt na takiej wyprawie nie schodzi z roweru bo zaczyna się las który ciągnie się przez np 30 km :whistling: . A opcja nr 1 dla przeciętnego 'wyprawowca' to typowy zestaw 'marzenie' na bezdroża :thumbsup:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie masz 3 wyjścia: 1. Na przód Hurrican na tył opona 1,6-1,75 z trekkingowym bieżnikiem (np Conti TourRide 1,65)- jazda w lekkim terenie (tj. szutry, trawa, leśne dukty itd) na poziomie 10-15 % całości 2. Komplet Hurricanów 2,0 - jazda w lekkim terenie na poziomie 20-30 % całości 3. Hurrican na tył ,a na przód Mezcal 2,1 , Race King 2,0  i tym podobne - jazda w lekkim terenie powyżej 30% całości. Osobiście wybrałbym opcję pierwszą (drugą ewentualnie). Zauważyłem że masz fobię na węższe opony z trekkingowym bieżnikiem... (typowe dla ludzi xc- bez klockowatej szerokiej opony nie wjeżdżam nawet na leśną ścieżkę ) Zwróć uwagę jednak na to że ludzie na oponach tego typu objeżdżają Świat wzdłuż i wszerz, nie omijając przy tym nawet dość trudnych odcinków, które trafiają się na ich drodze. Nikt na takiej wyprawie nie schodzi z roweru bo zaczyna się las który ciągnie się przez np 30 km . A opcja nr 1 dla przeciętnego 'wyprawowca' to typowy zestaw 'marzenie' na bezdroża .

 

 

Dzięki, no ja umiem jezdzić, zamawiam więc drugiego hurricana, stwierdziłem ze będę miał pare szybszych oponek na wszelki teren niz moje aktualne roro+rara nastawione tylko na lasy, i nie będe musial sie obawiac zjazdu ze schodów czy skoku z chodnika wjeżdzać przy okazji w jakis cieższy las z obawą i myślą typu " o nie przeciez mam trekingowa oponę" :D

Obawia mnie tylko ciężar bo hurricany to troche podkowy 740gram, a moje rara+roro ważą po 550g, czy moze jak tak dobrze jezdze i chce uniwersalna opone to zgodnie z tym co pisales i trekingowa sie załapie( a przy okazji fajnie sie rozpędze! xD) ? :P

Hmm tak mysle ejszcze o tej trekingowej co podales conti tour ride = To ta opona? 28 cali znalazłem tylko + 1.6 Ile ona waży?

https://www.bikester.pl/continental-ride-tour-opona-28-drut-czarny-506214.html?gclid=CjwKCAjwrO_MBRBxEiwAYJnDLN3AcSbuVti9tVwpXDUDnAtHpb7gHtfAGe7jmErgKz4TUb6HgJ4R8RoCVgMQAvD_BwE&_cid=21_1_-1_9_109_506214_100122506444_pla&ef_id=WZRcmQAAAHLatXpe:20170822182018:s

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja umiem jezdzić, zamawiam więc drugiego hurricana,

vs

 

 

chce uniwersalna opone to zgodnie z tym co pisales i trekingowa sie załapie( a przy okazji fajnie sie rozpędze! xD) ? :P Hmm tak mysle ejszcze o tej trekingowej co podales conti tour ride

Jak się czyta co piszesz to nie wiadomo co jest prawdą a co fikcją ... Tu masz Conti http://www.rowerek.pl/Products/Show/2954184/CO0101146_Opona_Continental_Ride_Tour_27_5x1_6_584_42_drutowka

 

 

Obawia mnie tylko ciężar bo hurricany to troche podkowy 740gram, a moje rara+roro ważą po 550g,

Ciężar opony ma znaczenie głównie przy rozpędzaniu roweru... Jak już ją rozbujasz to idzie jak burza nawet jak ma kilo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

zamawiam więc drugiego hurricana,

Skoro już masz, to najpierw sprawdź jak się jeździ. Jak się okaże że nie pasuje, bo .... To szkoda pieniędzy na drugą taką samą.

Załóż na tył/przód, kolejność dowolna, będziesz wiedział czego oczekujesz.

 

 

nie będe musial sie obawiac zjazdu ze schodów czy skoku z chodnika wjeżdzać przy okazji w jakis cieższy las z obawą i myślą typu
 

Widziałem, macałem, nie pasuje mi ta opona do schodów i cięższy las.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie bede jezdzil po ciezkich zjazdach tylko tą pare zamontuje tylko do SZYBKIEGO ZAPI  E R D A L A N I  A, szybszego niz na rara+roro, nie wazne gdzie bede jezdzil ma byc adrenalina i szybkoooooooooooooooooooooooooo

tylko ta trekingowa ride tour jest dostepna tylko czemu jest tam ze jest to opona elektryczna??
gQHnIGc.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze, przed takim samym problemem stałem, tylko musiałem jakieś cienkie opony do koła 26 zamontować bo zostanie mi w najbliższym czasie jazda po mieście. Poleciałem z grubej rury i od razu ze schwalbe racing ralph evo 2.25 zmieniam na  1.5 http://www.chainreactioncycles.com/pl/en/schwalbe-city-jet-bike-tyre-k-guard/rp-prod143764 , interesuję mnie tylko asfalt więc zobaczymy co to będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

cienkie opony do koła 26 zamontować bo zostanie mi w najbliższym czasie jazda po mieście

 

Niestety ale to blad. Cienkie opony nie oznaczaja nizszych oporow toczenia, dopiero jak sie je bardzo mocno napompuje a to jest meczarnia po miescie, dziurach i kraweznikach. Grubsze opony przy takim samym cisnieniu maja nizsze opory toczenia bo mniej sie uginaja. Do miasta najlpeiej cos w stylu Schwalbe Big Apple. Potem widze rowery miejskie na ktorych ludzie sie mecza, nie wiadomo po co... Miasto to nie szosa.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jak jeżdżę po mieście, asfaltach i ddr-ach zakładam Conti SpeedRide 1,6. Różnica w szybkości, zrywności i wogóle walorach jezdnych w stosunku do RaRa i Xkingów na których jeżdżę w terenie jest nieporównywalna. Mimo ze RaRa jest też lekkie to na SpeedRide-ach mam wrażenie ze hamulce się jakieś odblokowują i odczepiam jakąś niewidzialną przyczepkę :)

 

Polecam spróbować :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam porównanie w tym samym rowerze: Schwalbe Land Cruiser 1,9 (gładziutki środek, z 900g...) vs. Vittoria Mezcal III 2,2. Vittoria toczy się bez porównania lżej, ale przy niskich i średnich prędkościach. Przy wyższych lepiej toczy się Schwalbe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety ale to blad. Cienkie opony nie oznaczaja nizszych oporow toczenia,

Gdybyś wiedział o czym piszesz, a nie tylko powtarzał to co gdzieś usłyszałeś/przeczytałeś, to byś napisał że opory toczenia przede wszystkim zależą od rodzaju bieżnika w jaki opona została uzbrojona i mieszanki gumy z jakiej została zrobiona, dopiero później zastanawiał się nad szerokością!  

 

 

Przy wyższych lepiej toczy się Schwalbe.

Ona się lepiej nie toczy tylko jej ciężar działa jak koło zamachowe, najpierw musisz wrzucić w nią sporo energii żeby ją rozpędzić, a później tą energię łatwiej 'utrzymać'. Jak dla mnie, to o  tym jakie opory toczenia ma opona świadczy to jak rower wyhamowuje jak przestajesz kręcić pedałami! Rozpędzasz rower do np 15 km/h, przestajesz kręcić pedałami i sprawdzasz jak daleko dojedziesz na luzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twoje zdanie nie jest logiczne, w tym samym zdaniu potwierdzasz to co zacytowałeś, żeby zaraz potem stwierdzić że temu zaprzeczasz :) To weź się może zdecyduj... Doskonale wiem o czym piszę. Wpakuj sobie 1,6 i 2,2 z tym samym bieżnikiem, ale o podobnej masie - napompuj obie do 2,5 bar żeby się wygodnie jeździło po miejskich dziurach i sprawdź, co jest wygodniejsze i mniej męczące. 

 

Nie nakłaniam do jazdy po mieście na oponach TERENOWYCH. Zachęcam do jazdy po mieście na oponach szerokich ale nie ciężkich. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Mam Race Kingi 2,0 i 2,2. Te węższe przy identycznym ciśnieniu są szybsze na asfalcie i co z Twoją teorią?
 

 

Nie wierzę :)

 

 

 

To na czym polega ten brak logiki?
 

 

Ja napisałem: " Cienkie opony nie oznaczaja nizszych oporow toczenia", na co Ty: "opory toczenia przede wszystkim zależą od rodzaju bieżnika w jaki opona została uzbrojona i mieszanki gumy z jakiej została zrobiona", tym samym potiwerdziłeś to co napisałem :) Więcej o tym nie zamierzam dyskutować bo się offtopic robi...

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Kup sobie Mezcale 2,1 to uwierzysz.

 

Nie ma w nowym modelu, mam 2,2 :) Za to mialem kiedys Terra Cruisery w dwoch rozmiarach i po miescie stanowczo wolalem szersze. Moja opinia jest taka: do miasta nie zakladac cienkich opon.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...