ProxV6 Napisano 2 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2017 Witam , zastanawiam się czy dozbierać troszkę kasy i kupić nowy rower ( używany ) czy zainwestować w obecny. Mój rower jest z 2009r, jest to KROSS Hexagon V6. Rama jest już troszkę porysowana ale stan techniczny jest bardzo dobry, opony zmieniłem kilka dni temu ( te 8 letnie były wysłużone ), tylne koło do wymiany lub do centrowania, tarcze, klocki z zaciskami również, amortyzator jest w miarę okej ale ma lekki luz na goleni przy uszczelkach ( czuć przy hamowani aczkolwiek jest to bardzo mały luz ) również na sprężynie pojawiła się lekko rdza :/ Przednie koło również pasowało by zmienić lub wycentrować. Przednia przerzutka jak i korba jest okej tylna wraz z kasetą do wymiany. Nie chcę wydać na rower krocie, jeśli nie opłaci się remontować ten rower poczekam dłuższy czas i kupię rower do DH ( w miarę tani ). Napiszcie czy opłaca się zainwestować w ten rower czy dać sobie spokój i poczekać i kupić coś o wiele lepszego ? https://www.fotosik.pl/zdjecie/8079892b84ff8e10https://www.fotosik.pl/zdjecie/450ea556fa6e45fdhttps://www.fotosik.pl/zdjecie/b8bcd450081bb85fhttps://www.fotosik.pl/zdjecie/b126d7cdb6afdcbahttps://www.fotosik.pl/zdjecie/b3e86da4c54e2cd6https://www.fotosik.pl/zdjecie/5b272e44fedbb99ahttps://www.fotosik.pl/zdjecie/a7036f0140ecef4ehttps://www.fotosik.pl/zdjecie/8e81a8dd2760ac1c https://www.fotosik.pl/zdjecie/c7de8046fe7c56d9 https://www.fotosik.pl/zdjecie/53382e5fea9828be https://www.fotosik.pl/zdjecie/573a6ad8631c1b27 https://www.fotosik.pl/zdjecie/76f9ac1a75cd27d3 https://www.fotosik.pl/zdjecie/44f4ec6047fd952d https://www.fotosik.pl/zdjecie/e97dad358dd7c913 https://www.fotosik.pl/zdjecie/c66a14794ebb8b2f Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeSkywalker Napisano 2 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2017 Pytanie do czego chcesz tego roweru używać. Jeśli do uniwersalnej jazdy szosowo-terenowej to jak najbardziej inwestowanie ma sens. Jeśli do jakiejś poważniejszej jazdy w terenie to wtedy można rozważać zmianę. Amor pewnie jeszcze chwilę pociągnie, ale nawet jeśli nie to używane pod 26" nie są drogie. W przypadku kół obstawiam że centrowanie plus serwis piast powinien wystarczyć, chyba że są bardzo zaniedbane. Zaciski mechaniczne, tarcze, przerzutka tylna czy kaseta z łańcuchem to groszowe sprawy. Także według mnie warto w niego inwestować, będziesz miał tani rower na jakieś codzienne dojazdy czy wycieczki za kilka stów. Bo rower "DH " czyli pewnie sztywna rama z amortyzatorem 150mm to już wydatek rzędu 2-3 tysięcy złotych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ProxV6 Napisano 2 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2017 Dobrze masz na myśli z "DH" nie jest tania sprawa, kiedyś interesowałem się rowerami, częściami teraz już od kilku lat nie, doradzi ktoś jakie części wybrać w miarę tanie ale żeby było to z sensem ? Czasem coś tam na nim pojeżdżę "wyczynowo" ale to taki manual, bh itp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeSkywalker Napisano 2 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2017 Z tego co widzę to napęd jest 3x8. Więc zmieniłbym w nim kasetę na HG50 z łańcuchem KMC X8, ale co do reszty to naprawdę ciężko powiedzieć. Musiałbyś lokalnie rozglądnąć się za używanymi częściami. Zaciski albo jakieś Tektro, albo Hayes MX, albo Avid BB5. Przerzutka pod 8 biegów klasy Alivio/Deore powinna być do dostania za kilka dyszek. Do tego jakieś tarcze 160mm - też coś co znajdziesz tanio lokalnie. No i koła do serwisu, przy okazji wymiana linek z pancerzami na nowe i ogólny przegląd roweru. To może być spory koszt ale jak nie masz narzędzi to sam sobie z tym nie poradzisz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ProxV6 Napisano 2 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2017 Jeszcze poczekam zobaczę jak będzie z kasą. Myślę że rower poradzi sobie z tym sezonem i dotrwa do końca, Chce mieć przede wszystkim ładnie wyglądający rower a ten musiał bym malować wiec i dochodzą kolejne koszty.. Myślę poczekać i zakupić coś lepszego a ten sprzedać o ile jest coś wart. Nie koniecznie do "dh" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeSkywalker Napisano 2 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2017 Ten będzie "coś" wart jak będzie w miarę sprawny. Więc na pewno serwis się przyda, i wtedy możesz faktycznie wziąć kilka stów od kogoś kto potrzebuje taniej dojazdówki. Jak to się kalkuluje nie wiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ProxV6 Napisano 2 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2017 Jest sprawny w 100%, wszystko poustawiane, przerzutki wszystko jest ok aczkolwiek tylne koło jest zósemkowane i przednie leciutko tylko co z tym idzie tarcze również lekko są krzywe. Poza tym rower jest sprawny w 100%. Tylko ma juz swoje lata i w kazdej chwili może coś sie zepsuć. Dlatego szukam czegoś już na kolejne 8 lat W tym nie wymieniałem nic oprócz linek wszystko jest fabryczne opony wymieniłem wczoraj dopiero Klocki są ok ale czesto piszczą co mnie irytuje mocno. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeSkywalker Napisano 2 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2017 To pojeździj do końca sezonu a potem oddaj komuś ogarniętemu, jeśli trą klocki to pewnie dlatego że koło nie jest proste, centrowanie kosztuje kilkanaście złotych. Zadbaj żeby cała reszta była sprawna jak najmniejszym kosztem i za kilka stówek go sprzedasz, ile - ciężko powiedzieć ale myślę że kwota poniżej pół tysiąca złotych. I już będzie coś na zakup nowego. Rower pokroju Dartmoor Horneta/Primala byłby ciągle dość uniwersalny a pozwoliłby na zabawę w terenie czy jakieś manuale/BH itd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.