Skocz do zawartości

[do 3000] rower MTB 29" dla dużego chłopa


Rekomendowane odpowiedzi

Na wstępie chciałbym zaznaczyć, że jestem nowy na forum i chciałbym wszystkich czytających serdecznie powitać !

 

Mój problem przedstawia się następująco... mam 198 cm wzrostu oraz 115 kg wagi i chciałbym kupić rower, który wytrzyma leśne przejażdżki czasami błoto, luźny szuter, piach, kamienie z przewagą utwardzonej nawierzchni szutrowej, czasami asfaltem.

Mam do wydania 3000 zł i głównie zależy mi na rowerze z ramą, która ma jakiś potencjał na przyszłość. Chodzi mi o to, że osprzęt nie musi być jakiś mega z czasem wymienię go na lepszy, ale żeby rama służyła parę ładnych lat. No i oczywiście trwałe koła, ale o to martwię się mniej, ponieważ w sklepie zapewniano mnie, że mogę podmienić ni koła na lepsze i zapłacę różnicę w cenie miedzy nimi. Najlepiej by było dostać wszystko dobre w tej cenie, ale nie da się, jestem tego świadom.

 

Teraz chciałem przedstawić rowerki i ich ceny jakie zaproponowano mi w sklepach w moim mieście:

 

https://www.storowerow.pl/pl/p/Scott-Aspect-910-2017/890

scott aspect 910 - 3400 zł - trochę przekracza mój budżet, a nie chciałbym tego rorbić, jestem ciekawy waszego zdania o tym rowerze

 

http://www.hurtromstom.pl/product-pol-26351-Rower-gorski-29er-Kross-Level-B5-L-21-czarny-srebrny-zielony-mat-2017.html

http://www.hurtromstom.pl/product-pol-27238-Rower-gorski-29er-Kross-Level-B6-M-19-czarny-srebrny-niebieski-mat-2017.html

kross level B5 - 3000 zł - nie jestem przekonany co do trwałości ram w krossie, ogólnie nie jestem przekonany do krossów nie wiem czemu

kross level B6 - 3200 zł - 3300 zł - j.w

 

http://www.hurtromstom.pl/product-pol-27112-Rower-CUBE-Aim-SL-29-19-blackflashred-2017.html

Cube Aim SL - 2500 zł - nie ukrywam, że zaciekawił mnie ten rower najbardziej... osprzęt gorszej jakości porównując z rowerami wyżej, ale wiele dobrego słyszałem o ramach cube'a. I mając zapas funduszu w planie byłoby dokupienie opon z przeznaczeniem na asfalt do kół jak w linku, a osobno dokupienie drugiego zestawu pancernych kół (za około 500 zł komplet i tak zamknąłbym swój budżet).

 

https://bikemia.com/rowery-gorskie/2933-rower-corratec-mt-cross-29-.html

dotępny w moim mieście jest jeszcze taki rowerek, niestety markę widzę pierwszy raz, może ktoś taki posiada?

 

Co myślicie o przedstawionych modelach i jak to jest z wytrzymałościami tych ram? Może znacie inne rowery warte zakupu online, chociaż wolałbym dokonać zakupu w sklepie stacjonarnym (wszystko jest od przemyślenia). Czekam na wasze sugestie i inne propozycje.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Jak nie jesteś przekonany do Kross'a , to go sobie odpuść - tym bardziej, że dopuszczalny limit wagowy ma nieco niższy niż twoja masa ( niby od tych paru kilo więcej raczej się nie złamie, ale chodzi o ewentualne problemy z uznaniem gwarancji, chociaż z drugiej strony nikt Cię nie będzie komisyjnie ważył ).

Właściwie pierwszy sensowny model to Level B7 2016 : http://www.sklepbiker.pl/p/kross-level-b7-2016,3887.html , ale chodzi o to, że nawet rama 21 " może okazać się dla Ciebie za mała - musisz się przymierzyć niezależnie od tego jaki rower wybierzesz.

Przy takich warunkach fizycznych fajnie by było mieć obie osie sztywne i amortyzator powietrzny z goleniami 32 mm ( tak jak w powyższym B7 ).

Podstawą jednak jest rama i żeby to miało ręce i nogi, to powinna być z taperowaną główką ( większe możliwości w przypadku wymiany amortyzatora ).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w takim razie krossa skreślam, a co z resztą?

 

tak właśnie zastanawiam się nad powietrznym amorkiem... Myślałem nad kupnem Treka Marlin 6 z ramą 21,5" za około 2100 zł, i wymianą amorka na http://www.bikeplanet.pl/amortyzatory/664-amortyzator-rock-shox-xc32-29-tk-solo-air-.html

czy ta rama  "Aluminium Alpha Silver z częściowo zintegrowaną główką ramy, mocowania bagażnika i błotników, geometria G2 na ramach 29er" nada się dla mnie i do późniejszego upgrade'u? Jeżeli udałoby mi się coś utargować to od razu wymieniłbym koła na "pancerne". Czy nie za bardzo mnie poniosło z tym pomysłem? 

 

Dziękuje za odpowiedź.

Pozdrawaim


Przepraszam ze doubluje,

w grę wchodzi także Marlin 7, ale za ok 2500 zł przez co nie starczy mi na amorek i na koła...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://roweroza.pl/rower-gorski-unibike-flite-29-2017?ff=3&fp=1873&utm_source=google+merchant+center&utm_medium=cpc&utm_campaign=Product&gclid=CjwKCAjwk4vMBRAgEiwA4ftLs2Bcos-lgC7TtIcqmUvCEsN6ZLaGBwGFqo7A9BB4DjAut6C21JlIbRoChKMQAvD_BwE

tu masz fajną opcję, plus negocjacje.

 

Lepszy amorek którego specyfikacje będziesz zmieniał w zależności od wagi, hamulce skuteczna, korba która posłuży :) no i taper dla ciebie wskazany bo jesteś wyskoki i rower też będzie pracował - a na przyszłość większy wybór modeli widelców

między xl a 2xl pod ciebie. 

 

w tych rowerach podanych w linkach zawsze jest haczyk, a to korba której brak sztywności odczujesz, rama bez zmiennej średnicy łożyska, najprostszy amorek, koła na piastach no name albo mocno pozagrupowych, waga- zawsze będzie jakaś ułomność. Plus przez internet to niższe koszty dystrybucji więcej plusów dla klienta. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiałem się nad tym modelem Unibkie'a, niestety troszkę za drogi jak na moją kieszeń...

 

Czy wymiana korby albo piast nie wyjdzie taniej niż dokładanie do roweru 1000 zł? Koła i tak chcę wymieniać ap ropo piast... hmmm, a co powiecie na ten model https://bikepark24.pl/pl/p/Rower-gorski-mtb-Cube-Attention-29-blacknblue-2017/11259 ? przyzwoita obniżka i duże rozmiary ram dostępne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz na starcie rabat. Myslę ze dojdziecie do 3100. To uczciwa cena. Nie proponowałam ci niższego modelu bo masz kiepską korbę a na lepszą musisz dopłacić z suportem, montażem ze 300 zł. Wieć jak masz na tym wyjść?

(wydziej taka sama cena jak za rower lepszy)

 

edit

pomijając niższą klasę amorek... dopatrzyłam teraz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

straszny problem z dostaniem Flite'a w moim rozmiarze... obdzwoniłem wiele sklepów w odległości ode mnie ok. 100 km z tym z warszawy włącznie i pozostały resztki na ramach 17" maks do 19". Wybrałem taka odległość bo chciałbym taki rowerek najpierw zobaczyć i się nim przejechać i mniejszy problem z gwarancją/reklamacją. Będę szukał dalej tego flite'a...  evo też ciężko złapać nawet jeżeli dostałbym go za jakieś 2700 zł i wymienił korbę.

 

Dzięki wszystkim za pomoc, mam ogromny mętlik w głowie ap ropo wyboru tego roweru...

 

 

 

 


http://katalog.bikeworld.pl/2017/web/produkt/rowery/mtb_29er_hardtail/scott/51370/aspect_930 - mam szanse go dorwać za ok. 2700 PLN. Koła bym wymienił z miejsca na pancerne, amorek do końca sezonu musiałby wytrwać (wymieniłbym go przed następnym), a jak reszta się prezentuje wg. was? taperowaną główkę bd musiał odpuścić z tego co widzę...

 

 i co myślicie o tym scott'cie 910 (czysto teoretycznie)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie skreślałbym Unibike EVO bo to rozsądna opcja (da się wyrwać za 2,8k https://www.expertbike.pl/unibike-evo-29-grafitowoniebieski-2016-p-887.html ), i nie zgodzę się z @@lederfox34 że korba w nim zamontowana jest kiepska - jest na  octalink z systemem Hollowtech (najlepszy kompromis między sztywnością a trwałością). Jeśli myślisz o przyszłej rozbudowie i ma być poniżej 3k to celuj w EVO.

Scott'y bym odpuścił , 930 słabiutki osprzęt a w 910 wiotki amor z goleniami 30mm (szczególnie przy twojej wadze).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Unibike Evo wydaje się nie do dostania w woj. Łódzkim :/ obdzwoniłem także wszystkie większe miasta w okolicy... Zaproponowano mi w w_wie giganta talona ltd za 2800. Czy są jakieś rowery, które będą godna alternatywa dla Unibike'a?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ja wrzucę jeszcze:

 

https://www.kellysbike.com/pl/mtb-xc-c0000000000527/gate-30-p0000000048475

http://www.bikesalon.pl/rower-kellys-gate-30-2017-kola-29-szaryzielony

 

Taperowana główka ramy, obie sztywne osie !, manetki Rapidfire, dobra korba i standardowe piasty Novatecha.

Jak Ci koła nie podejdą to wymienisz same obręcze a piasty zostaną ale nie sądzę, żebyś je od razu zajeździł. Będziesz wykonywał wysokie skoki ?

Amortyzator powietrzny. 

 

W rozmiarze L długość górnej rurki to 650mm, powinna być akurat. 

Jeżeli kąt podsiodłowy nie będzie Ci odpowiadał to zmienisz sztycę na bez offsetu za 100 PLN, ta - jak widać na zdjęciu - ma offset z 1 cm.

 


Ja między Unibikiem a Gate 30 nawet sekundy bym się nie wahał.

Koła nie takie słabe ... oczkowane obręcze ... w większości budżetowych rowerów poniżej 8 000 koła są cięzkie.

Rama sztywna i mocna - chyba ta sama co w Gate 50 i 90, ciężar roweru robi głównie amortyzator - taka Reba tylko cięższa.

Na jazdę po lasach nie mówiąc o asfalcie - świat i ludzie.

 

I piasty maszynowe .. mają taka zaletę, że można napęd przy tylnym kole walić Karcherem na myjce i najwyżej jak pójdą łożyska to sobie wymienisz za kilka/kilkanaście złotych za sztukę. W Shimano - nie tak prosto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajna alternatywa, od jutra się biorę za szukanie. (Tylko ta cena :()

A co do skoków to nie będę wykonywał ich w ogóle. Po prostu jazda rowerem po bezdrożach, ale zdarzają się w parkach krajobrazowych kamieniste/mocno ukorzenione zjazdy, błotniste odcinki i raczej to wszystko. No czasem dłuższe asfaltowe wycieczki, ale z blokadą skoku nie będę to takie uciążliwe jak do tej pory. Mam zamiar też w przyszłym sezonie złożyć drugie kapcie właśnie z myślą o asfalcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgodzę się że kellys będzie też fajną opcją:) Przy wzroście i wadze autora temat kat podsiodlowy nie powinien być jakaś "barierą". Druga sprawa to że hollowtech to hollowtech, a nie tylko ramiona drazone w tej technologii. Przy wadze np mojego ojca czuje się różnice w m522 a deore. Więc autor też podejrzewam czulby przy podobnej masie takie trzaski i "miękkość", a jak nie os razu to po jakimś czasie jeżdżenia. Zwłaszcza jak chce się "depnac"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w poszukiwaniach unibike'ow i kellysa zwróciłem uwagę na taki o to rowerek http://dobresklepyrowerowe.pl/rowery/gorskie-sztywne/cross-country-29/author/traction-29-1 wiem, że nie jest na shimano deore, koła pewnie też do wymiany, ale słyszałem, że całkiem solidna rama, taper, koła pewnie do wymiany, ale to jest jasna sprawa... no i poniżej 3 tysięcy.

 

Co o nim sądzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż ... 

Przejeździłem na Authorku z 10 lat i złego słowa powiedzieć nie mogłem ... 

Tu jeden z niższych modeli ale amortyzator chyba całkiem porządny, powietrzny 32 mm

https://team29er.pl/testy/amortyzatory/1841-test-amortyzatora-rst-aerial-29

Tu ktoś go testował. Team29er czasem wypisuje straaaaaszne bzdury ale tu nie mam powodu by nie wierzyć.

 

Taper jest ale nie ma sztywnej osi nawet z  przodu. Prze swojej wadze i kołach 29 powinienes ją mieć.

Osprzęt z dolnej półki ale to i tak się sukcesywnie wymienia.

21 cali daje długość ramy 651 co może być wystarczające.

 

To co mi się zdecydowaniepodoba to brak dziurawienia ramy i psucia jej wpuszczaniem linek do środka. Dodatkowo podoba mi sie poprowadzenie linki przedneij przerzutki górą ... przy prowadzeniu pod mufą suportową zawsze ma skłonność do zacięć się. Fajne oponki : )))

 

Jednego nie rozumiem, co Ty tak się uparłeś na wymianę kół ??? Jak kilka razy będa wymagały centrowania (a wątpię, żeby zbyt często jeżeli nie będziesz ich katował) to będziesz się zastanawiał. Chyba, że chcesz mieć lekkie by szybko przyspieszać podczas wyścigów i maratonów. Tyle, że dobre koła to 2 000. 

 

Odpowiadając na Twoje pytanie: ja sądzę, że jeżeli juz kupować rower na lata to od razu porządny. Kupno roweru z myślą by od razu wymieniać koła i elementy osprzętu może się okazać pozorną oszczędnością. 

Za 3 lata będziesz sobie pluł w brodę myśląc: Niewiele drożej a mogłem mieć sztywne osie i by mi ta tarcza tak nie ocierała o klocki : ((. Do diabła, dlaczego mi ta korba tak skrzeczy itd itp

Wydaje się, ze ten Gate30 to wybór optymalny w kategoriach cena/jakość. 

Tyle, że ten Author też Ci się nie rozleci po roku, dwóch ...

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może nie uparłem, tyle ze teraz na swoim 9 letnim no-name'owym rowerku wymieniam koła co sezon :P fakt, że nie inwestuje w nie grubej kasy, ale jedno koło na sezon to minimum. I nie chodzi mi juz w sumie czy drogo czy nie, tylko po prostu ciężka sprawa z dostępnością rowerów w moim rozmiarze. Naprawdę nie pomyślałbym, że będę miął z tym taki problem. U mnie w mieście ok. 3 sklepy, ale w takiej Łodzi też biednie, 19" i w dół. Bo w ciemno online z Suwałk czy innego Szczecina to nie chciałbym kupować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe .... Teoretytycznie powinno ją zwiększać bo przy tej samej masie ramy pozwala na odchudzenie mniej obciążonych i wzmocnienie bardziej obciążonych miejsc ... ale konia z rzędem temu, kto to potrafi porównac ...

Nie słyszałem o wpadkach z ramami Kellysa ... jakby co to są dostepne.

 

Przymierzyłeś się do niego ? Mam nadzieję, że daja dobry upust ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...