Skocz do zawartości

[sztyca bez offsetu] optymalna 300-400 PLN


wkg

Rekomendowane odpowiedzi

Hej !

 

Mam rower Kellys Gate 50 o raczej długiej ramie. Najlepiej jeździ mi się z siodełkiem przesuniętym okł 7mm do przodu. 

Myślę o wymianie sztycy na bez offsetu. Obecnie mam KLS Master 30,9 aluminiową.

 

Czy sądzicie, że dla 29-era o oponach 2,25 wymiana sztycy na karbonową ma sens i odczuję poprawę komfortu ?

Podrzućcie proszę propozycje sztycy bez offsetu, cena 300-400. Jeżeli lekko odbiegnie - nie będę płakał.

Pytanie ogólne - nie mam żadnych pomysłów - bo po prostu nie mam wiedzy.

 

Pozdrawiam !

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Czy sądzicie, że dla 29-era o oponach 2,25 wymiana sztycy na karbonową ma sens i odczuję poprawę komfortu ?
Nie odczujesz poprawy komfortu. Co najwyżej psychicznego jako efekt placebo, ale może to też zadziałać w drugą stronę jak uświadomisz że sobie że wydałeś 400zł bez potrzeby.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest kwestia czy chodzi tylko o komfort,  czy też inne powody wchodzą w rachubę. 

Jeśli tylko to pierwsze to albo kupić porządną sztycę amortyzowaną ( może kosztować naprawdę dużo) lub też łyknąć jakiegoś taniego amuminiaka bez offsetu i tyle.

Ja sobie kupiłem sztycę karbonową i absolutnie nie żałuję wydanych pieniędzy. Gdyby pod kątem ceny patrzeć na tą kwestię to wysokiej klasy komponenty z aluminium i karbony nie miały by racji bytu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Związek sztycy z oponami jest taki że zgodnie z obowiązującym mitem sztyca z węgla ma zwiększać komfort tłumiąc mityczne mikrodrgania które przechodzą przez opony do tyłka. Efekt na granicy placebo nawet w szosowych parówkach nabitych do 10 Bar, i zachaczający o Voodoo w Mtb. Jak ktoś chce wydać 400zł za kilka gram, wygląd (a czym się różni? Rurka to rurka) to proszę bardzo.

A długość to całkowity absurd. Brzeszczot kosztuje kilka złotych, a w MTB idealna długość to i tak dropper, na to bym szybciej wydawał kasę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe, że tak jest...w każdym razie ja nie nigdy nie odczułem różnic pomiędzy alu i karbonem.


Ależ czy ktoś kogo zmusza lub namawia do kupna sztycy z karbonu?

 

Ja sobie kupiłem bo spełniała warunki jakie sobie założyłem i do tego bardzo mi się spodobała. Brzeszczotem owszem można się pobawić...ale wolałem kupić taką o odpowiedniej długości.  

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

To już tak na zakończenie żeby nie marudzić:

 

Rezygnuje ze sztycy karbonowej -  z opinii uzytkowników wynika, ze krótko wysunięta (20cm) sztyca karbonowa bez offsetu i średnicy 30,09 na oponie 2.0-2,2   amortyzuje tylko teoretycznie.

Wybieram między dwoma: 

 

https://www.centrumrowerowe.pl/czesci/rowerowe-wsporniki-siodla-sztyce/standardowe/p,wspornik-siodla-execute-pro-accent,627130.html a

http://www.bikestacja.pl/pl/sztyca-thomson-elite-30-9-410mm-czarna-42571.html

 

Accent tańszy i o 50g lżejszy więc ku niemu się skłaniam, Thomson chyba porządniej wykonany. I pytanie: Czy z tym Accentem nie ma żadnych problemów, siodełko trzyma sie porzadnie, nie przekręca się ?

Warto dołożyć do Thomsona ?

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam tą sztycę Accenta, jest naprawdę spoko!  :thumbsup:

 

U mnie coś strzela jarzmo, ale chyba jestem jedynym osobnikiem u którego się tak dzieje. Być może winne jest siodełko które u mnie jest jakby lekko "przekoszone"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sztyca z MIG-a 29 : ))

Ten Thomson to konstrukcja monolityczna sztycy i główki, tam nie ma co strzelać. W Accencie i KCNC główka jest łączona ze sztycą i dodatkowo śruby od strony sztycy mocowane są do przetyczki wciskanej (chyba) w otwory w sztycy. Czyli dwa połączenia więcej do strzelania. Ktoś jeszcze na tym jeździ ?

Ale KCNC fakt - lekka, 150g dla 35cm sztycy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...