Gość Napisano 31 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2017 a uzywal ktos Moterexa City Lube ? to chyba cos miedzy Dry a Wet. Mialem ich wet'a i całkiem milo wspominam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przemcio Napisano 31 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2017 Zapewne @@Blue, ten specyfik miał na myśli. I zgadzam się z @Blue że ma on swoje wady i zalety, jak dla mnie zalety przeważają i stosuję go od trzech lat w okresie wiosenno-letnim. Tutaj jest trochę informacji o Squircie, zacznij od postu #2411 : https://www.forumrowerowe.org/topic/32488-smarowanie-zalety-i-wady-olejow-do-lancucha/page-121 Dzięki za info. Chyba jednak puki co spróbuje Fenwicks'a Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
venom2000 Napisano 31 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2017 Prolink Extreme jest dobry na suche warunki i faktycznie nie syfi łańcucha ale jego trwałość po nałożeniu jest na jakieś 80-90 km i trzeba smarować na nowo bo aż bidą skrzypi a FL Zielony jest bardzo dobry tylko zanim nałożysz na łańcuch to musisz go dobrze wysuszyć a po nałożeniu oleju trzeba odczekać aż się wgryzie dobrze i przetrzeć z nadmiaru szmatką odczekać z godzinkę i znowu przetrzeć a po jeździe kolejny raz przetrzeć szmatką i będzie dobrze co do innych smarowideł to sprawdzałem wiele a na Moje Szkockie warunki te dwa są najlepsze co do Rohloffa tak zachwalanego to badziewie w mojej ocenie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Track Napisano 31 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2017 Rohloff jest bardzo dobry tylko zanim nałożysz na łańcuch to musisz go dobrze wysuszyć a po nałożeniu oleju trzeba odczekać aż się wgryzie dobrze i przetrzeć z nadmiaru szmatką odczekać z godzinkę i znowu przetrzeć a po jeździe kolejny raz przetrzeć szmatką i będzie dobrze. Zapomniałem wstawić kropki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marjanek Napisano 31 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2017 Rohl ten "stary" to był dobry olej, niestety od jakiegoś czasu zszedł na psy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piciu256 Napisano 31 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2017 A ja polecę oleje Expand: Molly Lube dobry dla leniwych- po prostu nakładasz i nic się nie syfi, Bloody Oil smaruje lepiej i dłużej, ale trzeba dokładnie wytrzeć nadmiar bo inaczej łapie wszelki pył z otoczenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blue Napisano 31 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2017 Czyli kolejny smar FL z którym trzeba robić cuda, żeby dział sensownie . Tak serio to wycierałem jak mówisz, to wtedy starczał na 120-150, a nie na 200-300. Ja uważam, że FL to badziewie(i używam rohloffa, choć planuję zmianę), Ty że Rohloff(a używasz FL) nie dojdziemy do porozumienia . Każda sroczka swój ogonek . 80-90km na extreme to kiepsko, w necie raczej o większych kilometrażach słyszałem, ale sam nie używałem, to nie wiem. Może go wycierasz przesadnie szmatą, a nie trzeba akurat? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzezniol Napisano 31 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2017 Używałem FL zielonego ... Używam Rohloff'a ... i wracam do FL zielonego. Różnicę zauważyłem tylko w portfelu. Oba w przybliżeniu tyle samo siedzą na łańcuchu, u mnie smarowanie co około 200km. Oba tak samo łapią syf, rower ma byc bezobsługowy nie bawie sie w wycieranie co godzinę, nie bawi mnie codzienne smarowanie teflonowym czy woskowym wynalazkiem. Rohloff'a 50ml starcza mi na sezon FL zielony za te same pieniądze to 2 sezony ... Nie potrzebuję błyszczącego łańcucha, ma byc długo cicho a zestaw napędowy z trzema łańcuchami ma starczyć na 20kkm . Przy FL zielonym uzyskuje interesujący mnie efekt za mniejszą kasę niż przy Rohloff'ie . Szejk tylko przy podmianie łańcucha średnio co około 700 km. Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fw66 Napisano 31 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2017 Wiedziałem, że taki temat nie skończy się na jednej stronie. Mimo, że oznaczony jako rozwiązany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzezniol Napisano 31 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2017 W tapatalku nie widać atrybutów "rozwiązany" czy "najlepsza odpowiedź" Pizdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
venom2000 Napisano 31 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2017 zanim nałożysz Jeżeli cytujesz to zaznacz to inaczej robisz plagiat Może go wycierasz przesadnie szmatą, a nie trzeba akurat? niczego nie wycieram przesadnie szmatką a zwłaszcza Prolinka,owijam szmatką łańcuch,zaciskam na nim dłoń i robię dwa pełne obroty łańcucha,to wystarczy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LukaszNN Napisano 1 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2017 Ile ludzi tyle zdań Ja używam zamiennie zielonego FL i prolinka. Każdy inaczej aplikuje olejek i inaczej wyciera i po innym jeździ więc zdania zawsze będą podzielone. Ja już od dłuższego czasu nie stosuję metody kropli na ogniwo bo aplikuje się wtedy zdecydowanie za dużo olejku, robię cztery szybkie obroty korbą z przyłożonym aplikatorem, po godzince pucuję łańcuch do sucha razem z zębatkami i kółkami przerzutki i po przejechaniu 73km po puszczy Zielonka na FL napęd wygląda tak Nie jest za czysto ale tragedii nie ma, prolinka nie wycieram wcale bo nawet producent nie zaleca i jest gorzej ale prolinka zmywa się w 2min suchą szmatką i łańcuch i kaseta świecą się jak psie jajca Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andyjs Napisano 11 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2018 W dniu 7/28/2017 o 23:04, biker456 napisał: Siema tak jak wyzej Uzywalem białego teraz zielonego i na razie ten troszke lepszy. A według was?? A może inna firma w podobnej cenie? Byłem w sklepie i gość przede mną kupował jakąś piane, która sie pryska na przerzutki i ona wypycha brud i wode itp. Warte zakupu? Moj wybor to zielony. Czyszczenie co 500km uzywajac plyn cytrynowy lub pomaranczowy i smarowanie zielonym FL. Kaseta wymieniana co 7,000 km, lancuch co 3,500km, chainrings na razie 24,000km i ciagle dobre. Czyszczenie jest wazniejsze niz smarowanie wedlug mojego doswiadczenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czarnaMAMBA Napisano 11 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2018 Era Finisha się skończyła, jest milion innych dużo lepszych środków :)) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin86Poznan Napisano 12 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2018 11 godzin temu, czarnaMAMBA napisał: Era Finisha się skończyła, jest milion innych dużo lepszych środków :)) Tak jak GoPro a mimo to, ludzie kupują:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel2208 Napisano 13 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2018 Czerwonego nie polecam. Łańcuch głośno pracuje i trzeba często smarować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andyjs Napisano 15 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2018 temat byl Finish Line i dlatego tu jestem bo go uzywam, ale zgadzam sie ze jest wiele innych ktore sa takze dobre albo lepsze. Smar parcuje dobrze na czystym lancuchu ale nie takim ktory swieci sie tylko na zewnatrz. To czego nie widac czyli wnetrze tulei i sworznie w kazdym ogniwie ma znaczenie dla sprawnosci lancucha i jego dlugosci. To nie zewnetrzne blaszki sie wyciagaja tylko wlasnie tuleje i sworznie tworza coraz wiekszy luz powodujac przedluzenie lancucha. Czyszanie jest wazniejsze niz smarowanie. Finish line jest jednym z najbardziej popularnych smarow i bedzie tak dopoki inna firma wyda ogromne pieniadze na reklame i zaopatrzy sklepy w darmowe probki i dobre ceny hurtowe. Ja na razie nie planuje odejsc od FL ale nie wykluczam ze to zrobie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cervandes Napisano 15 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2018 Wystarczy czerwonego nałożyć 3 razy, z kilkugodzinnymi przerwami i pozostawić dłużej do odparowania nośnika. Wtedy można kręcić i 200km a łańcuch pozostaje czyściuteńki. Oczywiście do pierwszej kałuży czy deszczu 50km to on wytrzymuje jak się go pokropi i pójdzie pojeździć, wtedy nic nie zostaje w środku i opinie są jakie są. A jak się dobrze go dobrze nasączy to i efekty jakby znacznie lepsze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Track Napisano 15 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2018 Finish line, no bez jaj, ktoś tego używa do smarowania łańcucha Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cervandes Napisano 15 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2018 Ja nie używam, wolę Shimano PTFE, moim zdaniem doskonały złoty środek między trwało a czysto. Ale jak miałem czerwonego FLa to na początku zszokowany byłem jego jednorazowością a potem się okazało, że można z niego o wiele więcej wyciągnąć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Track Napisano 15 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2018 W dniu 30.07.2017 o 16:16, cervandes napisał: No, brać czerwony, zwłaszcza, że on potrzebuje kilku h na odparowanie po aplikacji Nie ma to jak przerwa kilka h w trakcie wycieczki. Czerwonego finisha nakłada się nie tuż przed jazdą a dwie trzy warstwy z kilkugodzinnymi przerwami, dopiero ochrona jest na kilkaset km a nie na te 50. Wyczyszczony na błysk łańcuch smarujemy kilkoma warstwami i dopiero po odparowaniu można jechać. Potem po tych kilkuset km wystarczy już pojedyncze dosmarowanie, pod warunkiem oczywiście, że znów pozostawimy to na kilka h. Toć ja wiem - nie musisz się powtarzać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gielo Napisano 7 Marca 2018 Udostępnij Napisano 7 Marca 2018 Nie ma czegoś takiego jak najlepszy smar. Smar, a raczej oliwka może być dobry albo do du...y. Ja używam zielonego FL przez cały rok i mi on pasuje. Znam takich co używają shimano czy też ten kisiel od rohloffa i im pasuje tamto. To tak jakbyś zapytał, który rower jest najlepszy, czy też opona do niego. Musisz znać swoje preferencje i poużywać różnych, aby wybrać dla siebie ten niemalże idealny. Tak na marginesie to warto smarować łańcuch z głową po małej kropelce na ogniwo i potem dobrze wytrzeć łańcuch z zewnątrz po tym jak smar spenetruje ogniwa. Po takim zabiegu łańcuch pozostaje względnie czysty, Mówiąc względnie mam na myśli to, że jak ktoś jeździ po czarnym tłustym błocie i gnoju, to mu żaden smar problemów nie rozwiąże z czystością niestety. Dla mnie najważniejsze jest to, aby smar robił to do czego został stworzony, czyli konserwował i oszczędzał ten łańcuch. No i żeby nie trzeba było smarować tego łańcucha co kilka kilometrów. To, że po ciężkim terenie łańcuch muszę wytrzeć szmatą jest dla mnie sprawą drugorzędną osobiście. Do tego FL zielony nadaje się idealnie. Cena także przystępna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 7 Marca 2018 Mod Team Udostępnij Napisano 7 Marca 2018 7 minut temu, gielo napisał: oliwka może być dobry albo do du...y Oliwka do tego co piszesz to najlepsza Bambino dla niemowląt. I wcale tak zero-jedynkowo nie jest w smarowidłach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 7 Marca 2018 Udostępnij Napisano 7 Marca 2018 Korzystał ktoś z oleju do łańcuchów Fuchs WET LUBE Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.