Skocz do zawartości

[hamulce tarczowe] jakie hamulce? pierwsze tarczowe w życiu


thepanone

Rekomendowane odpowiedzi

w życiu nie miałem do czynienia z hamulcami tarczowymi, nie wiem z czym są problemy w razie kupna gorszych. Czym różnią się dobre hamulce od złych.

 

Kupuję przy najbliższej wypłacie koła i hamulce. Do wyboru mam dwie opcje:

- słabsze koła za 900 zł     +     dobre hamulce za 400 zł, lub

- lepsze koła za 1300 zł     +     kiepskie, byle jakie hamulce używane za 100,00 zł (góra 200 zł ) (byle pojeździć parę miesięcy i wymienić na lepsze)

 

a to moja rama

 

(to mój, mam nadzieję, ostatni otwarty temat dotyczący sprzętu rowerowego, sporo ich było w ostatnim czasie, ale kończę składać rower, bardzo dziękuję szczególnie @gtb, @Tatanka, @raven)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Kupując używane heble nie zawsze musisz kupić bele co. Z nowych jeżeli pałasz miłością do Japończyków, nie schodź poniżej slx.

 

 

dobre hamulce za 400 zł

Masz na myśli sztuka czy komplet, bo jak komplet to dobre to to one nie będą :D

Polecić mogę Magurę, tektro, nawet avidy ale tu już trzeba ogarniać by nie trafić na minę przy używanych.

 

Jak chcesz oszczędzić, i kupić uzywkę to śmiało magura czy tektro. Sam mam kilka ( w porywach to kilkudziesięciu) hamulców. gdzieś sobie leżą i czekają az się nimi zajmę łaskawie. Jeżeli ci sie nie spieszy, odezwij się do mnie początkiem września.

 

Wybierając magure lub tektro masz niemal 100% bezawaryjności. Niezależnie jaka ciamajda je miała przed tobą. Z magura idzie wyższa cena ale tez i wyższa moc hamulca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te tanie (Tektro) są całkiem spoko, ale wymiana fabrycznych klocków to mus, po tym zabiegu niewiele odbiegają od Shimano imo.

Osobiście polecę Avid BB7 lub Hayes mx1/mx2, mechaniki można kupowac bez ryzyka używane, bo tam nie ma co się zepsuć, do tego dobre klamki Avid fr5 i będzie pan zadowolony ;)


Wg. mnie lepiej jakiegoś Novatec'a niż najtańszy DT Swiss (o ile nie mówimy tu o kołach systemowych) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

hamują tak samo, różnią się wyglądem i/lub wagą oraz ew. hałasem.

 

Znaczy się są, ale wszystkie (poza jakimiś wynalazkami) hamują tak samo, różnią się wyglądem i/lub wagą oraz ew. hałasem.

Są różnice jeśli chodzi o rodzaj klocków które stosujesz(żywiczne,półmetaliki,metaliki)Są też różnice w efektywności odprowadzania ciepła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, jeśli komuś by się chciało jeszcze udzielać w tym temacie.

 

ZMIANA BUDŻETU NA HAMULCE:

mogę przeznaczyć na oba z tarczami 500-700 zł (500 wielce wskazane). Fajnie gdybym znalazł w tej cenie hydrauliczne (może lepiej używane?). Więc proszę o sugestie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Ostatnio grzebałem przy jakimś pseudo dirtowym wynalazku na mechanikach i byłem dość zdziwiony jak ten niepozorny hamulec potrafi katapultować. Śmiał bym rzec iż wszech chwalon bb5 ( bo bb7 pewnie już nie) to po prostu by wymientknoł.

 

Ów hamulec to znany każdemu MX4 od hayesa. Oryginał, z fabrycznymi tarczami i zapewne nawet klockami jeszcze. Współpracował z klamkami st ef 51, tak że szału nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Magury MT2
 

Czy każdy model Magura MT2 jest taki sam? czy jeden jest z aluminium a inny z jakiegoś tworzywa? Bo raz w opisach czytam o jakimś "karbonowy termoplastyczny kompozyt". Ludzie piszą że Magura MT2 "to ścierwo jest ... całość jest plastikowa". To nie wiem, plastik, aluminium , kompozyt? Czego szukać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Bo trzeba rodzielić MT2 i MT2 :D

 

Fakt stare, chyba pierwsze serie MT to było ścierwo. Hamowało dobrze ale każda próba zrobienia czegoś przy nich była w wysokiej grupie ryzyka porażki. Nowsze modele Mają przemodelowane klamki i zaciski problemu nie ma.

 

Nie są to też klamki z plastiku, bo to jest carbotekture. Im wyższy model hamulca tym to tworzywo jest lepsze. Dzięki temu hamulec traci sporo na masie. Masz niemal 100% że nic mu się samo z siebie nie stanie. Ma dużą siłę a przy tym dużą modulację. A jak potrzeba więcej kotwicy to można kupić MT5 4 tłokową wersję, tańszy jest od shimano zee a przy tym przez wielu uważany za lepszy i bardziej przewidywalny.

 

Jeżeli faktycznie martwisz sie że przy glebie coś sie stanie klamce, to podejrzewam ze taki hit co połamie magure, także nieżle uszkodzi aluminiowe konstrukcje ale to i tak wszystko zależy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro masz piasty na 6 śrub to nie wiem co tam robi link do tarczy na centerlock. Adapter na tył ok , na przód jeśli dajesz tarcze 160mm adaptera nie potrzebujesz , jeśli 180mm to potrzebny adapter. Pomierz jeszcze długości przewodów hamulcowych jakie potrzebujesz i dopytaj czy ci od razu (zazwyczaj za niewielką opłatą) je skrócą bo fabryczne będą sporo za długie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...