Skocz do zawartości

[rama] Dartmoor Primal 2015 - dobry pomysł na rower MTB?


MikeSkywalker

Rekomendowane odpowiedzi

Sprawa wygląda tak - potrzebuję roweru MTB (czyli typowo polskiego górala do jazdy w lekkim terenie i po asfalcie) dla kobiety o wzroście 160cm. 

 

Chciałbym przełożyć "graty" z mojego Gianta w skład których wejdą koła 26", amortyzator RS Tora 100mm, hamulce tarczowe i cała reszta, w tym napęd 3x8 z korbami 175mm.

 

Wybór małych ram, w dodatku pod małe koło jest niewielki, i na rynku nowych jak i używanych. 

 

Accent Tormenta Lady niestety odpada bo ma linki poprowadzone górą. 

 

Dartmoor Primal jest trochę droższy ale wizualnie bardzo pasuje. 

 

Pytanie tylko czy operacja włożenia do niego widelca o 100mm skoku się uda? 

 

Opinie są różne, w opisie ramy widnieje informacja o widelcu z zakresu 100-150mm, dodatkowo producent wspomina gdzieś że przy 100mm geometria jest typowa dla XC. 

 

Z drugiej strony są opinie żeby bez 120mm do niej nie podchodzić, ale teoretycznie da się Torę wyciągnąć do takiej długości. 

 

Nie ukrywam że potrzebuję jak najtańszej ramy, do spróbowania się na takim rowerze ale Primal ma jakiś potencjał na rozbudowę w przyszłości czy o  koła 27,5 czy widelec o większym skoku. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak planujesz rozbudowę to kup nowy albo używany. żona może jeszcze zobaczyć na primala 27,5 ładne kolorki :D.

tylko nie wiem skąd masz informacje ale primal 2015 jest pod amorek 120-160(tapered) a pozatym ośka 135/10 sztyca 31,6 zacisk 34,9

a primal 27,5 130-160mm (tapered) a ośka 135/10 sztyca 30,9 zacisk 34,9

natomiast primal 29 jest pod amorek 100-140(tapered) a ośka 135/10 sztyca 31,6 zacisk 34,9

 

a i jeszcze zwróć uwagę na suport, linki do wymiany będą  i być morze przewód z tylniego hamulca też

 

ps mi się na primalu 29 fajnie jeździło :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Primala sama brałam pod uwagę przy przekładaniu ewentualnych gratów z poprzedniego. Nie bardzo widzę te 100 skoku. Mnie polecono zwiększyć go na xc do 120mm (minimalnie) miałam powietrzny wiec to nie byłby problem. Też to konsultowałam z kilkoma sklepami. Geo primala jednak to nie xc :) raczej ścieżkowiec lub czysta zabawa:) 

Da się rozbudować na przyszłość jak planujesz pod koła 27,5. Przy twojej długości korb i kołach 26 może być trochę nisko (ale ma spoory prześwit i możne dasz grubą oponę pod 26) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Primal to pancerna rama do trialu. Z widłem o skoku 100mm będzie to wyglądało dziwnie i jeszcze dziwniej zachowywało. Przy kołach 26" min to 120 a najlepiej 130-140mm. Potencjał do rozbudowy owszem byłby gdybyś planował iść w kierunku roweru zgodnego z przeznaczeniem tej ramy.

Jeśli zależy Ci na jeździdle XC to z tej samej firmy masz peak 26. Mogę polecić jeszcze thompsona https://www.bike-discount.de/en/buy/thompson-eagle-frame-26-disc-only-black-red-257256/wg_id-8669

 

Masz też całe stadko innych ram:

 

http://allegro.pl/boplight-marathon-team-kolo-26-1-3kg-17-19-xc-i6900461524.html

http://allegro.pl/extra-rama-mtb26-author-instinct-18-i6903296449.html

http://allegro.pl/rama-2017-kellys-viper-50-red-do-kol-26-27-5-i6899074192.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

dla kobiety o wzroście 160cm.

 

Odpuść Primala. Nawet rozmiar S będzie za duży dla osoby o wzroście 160cm.

 

W dodatku to rama w góry, budowanie na niej roweru tylko do jazdy "w lekkim terenie i po asfalcie" to bezsens.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Masz też całe stadko innych ram:

Całe stadko, ale żadna w rozmiarze 14-15 cali. A podejrzewam że w taki powinienem celować.

 

W takim razie faktycznie widzę że lepiej Primala odpuścić, ale ciągle pozostaje znalezienie innej ramy.

 

Jest Peak, to prawda ale katalogowo 850 złotych, nie ukrywam że sporo do roweru w stylu "spodoba się albo i nie".  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to już wybrzydzasz ;) Chcesz w miarę nowoczesną ramę pod 26" i stawiasz jeszcze wymagania kolorystyczne. Peak 26 jest dostępny tylko w tych pokazanych malowaniach tj. czarno-szary albo czarno-czerwony. Zauważ, że masz przyzwoitą geometrię (ortodoksyjnie klasyczny kąt główki, realtywnie długa górna rura, spory reach i krótkie tylne widły), taperowaną główkę, niewielką masą, mocnowanie hampla PM. Z ch...ch rzeczy to lakier i prowadzenie przewodów/linek.

 

Swoją drogą, polecam te stery do niej: https://www.centrumrowerowe.pl/czesci/stery-rowerowe/tapered/p,stery-polzintegrowane-h156-tapered-czarne-neco,463015.html

Są pod wideł z prosta rurą, są tanie i trwałe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest cienki a do tego w wersjach matowych fatalny do kwadratu. Trzeba okleić folią ochronną wszystkie miejsca gdzie mogą ocierać np. pancerze, miejsce za które łapie bagażnik dachowy (jeśli się rower wozi). No i jeśli ma być stawiany na publicznych stojakach rowerowych to możesz go po tygodniu nie poznać. Moja żona eksploatuje peaka czarno-czerwonego (29er) drugi sezon, oklejony tylko na główce ramy, użytkowany wyłącznie teren (asfaltu nie widzi), najechane ~4-4,5kkm i śladów na ramie brak. Wcześniej ja miałem dwa peaki 29 jako dojazdówki do pracy i był z lakierem dramat (rama przeorana przez sąsiednie rowery na parkingu zarówno pod domem jak i pod pracą).

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No takich wynalazków "a co to to nie wiem" jest trochę, nawet dziś w sklepie mi o tym mówili. Ale jednak wolę już coś choćby klasy Accenta. 

 

Niemniej jednak ja już chyba ideał znalazłem, Zobaczę po wizji lokalnej "we dwoje" czy Parana się nada. Wstępne błogosławieństwo dostała. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze? Od "tego czegoś" wyszedłem. Bo Tormenta Lady była pierwszą i najlepszą opcją. Kolorek pasuje, wszystko inne się zgadza, rozmiar okej, cena też. Ale potem wyszło że te kable jednak nie tak jak trzeba. 

 

No i gdybym wcześniej trafił na tę ramę to nie byłoby tematu. Ale że pierwszej młodości nie jest to tylko ten wieszak w sklepie mógł mi pomóc. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...