Skocz do zawartości

[Przerzutka] FD-5700 - regulacja po zmianie korby na większą


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

zmieniłem korbę z 46/36T na 50/34T przez co musiałem przesunąć do góry przerzutkę przednią.

Wykręciłem jej linkę, podniosłem wyżej aby była te 2 mm nad większym blatem, przykręciłem.

 

No i teraz "za Chiny ludowe" nie mogę tego wyregulować i dojść do ładu. Czytam instrukcję shimano, czytam poradniki w sieci i albo ja jestem jakiś nierozgarnięty, ale to co jest napisane jest nieco bez sensu.

 

1. Ustawić równolegle, 1-3 mm nad blatem - zrobione.

 

2. Wyregulować śrubę L tak, aby łańcuch był możliwie najbliżej wewnętrznej strony wózka a zarazem nie obcierał.

 

3. Założyć i skręcić linkę + ciąg dalszy.

 

Ok.. tylko jak mam wyregulować śrubę L bez założonej linki? Mogę sobie kręcić w jedną, w drugą stronę i wózek mi w takiej sytuacji ani drgnie. To ma sens dopiero gdy zakładam linkę, jest naciśnięta i wtedy reguluję. W efekcie jedyne co uzyskałem to tylko nieco przyszczerbiona linka i stoję w miejscu. 

 

Jakie powinno być początkowe ustawienie śrub i jak doprowadzić do ładu? Obie wykręcić, napiąć maksymalnie linkę na ustawieniu tył największa koronka + przód mały blat, a następnie regulować śrubą aby usunąć ewentualne ucieranie od wewnętrznej strony, czy może jednak inaczej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrą śrubą kręcisz? Jak masz zdjętą linkę to wózek opiera się na ograniczniku ustawianym przez jedną z tych śrub. Tak masz ustawić, żeby przy największej koronce na tyle był możliwie blisko łańcucha ale jeszcze nie obcierał.

Dokładnie obejrzyj tą przerzutkę i będziesz wiedział, która śruba ogranicza wychył wózka w lewo a która w prawo. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Nie ma opcji by nie działało. Ustawiasz równo do korby, śrubkę L ustawiasz tak by łańcuch był ok 1mm od klatki przerzutki. Naciągasz linkę, zakręcasz juz ma działać.

Przy 2x10 śrubka H ustawiasz klatkę tak by łańcuch nie tarł, ale był możliwie blisko by na 2x1 dało sie jechać bez orkiestry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odwrotna tzn? Wg. manuala shimano ta bliżej ramy jest L, ta na zewnątrz H:

http://cycle.shimano-eu.com/media/techdocs/content/cycle/SI/Ultegra/SI_5LW0B/SI-5LW0B-001-00-ENG_v1_m56577569830696762.pdf

 

Co do ustawiania.. no jak niczego nie ruszam a kręcę śrubami, to mi się wózek w żaden sposób nie przestawia (bez założonej linki).

Chyba że mam ręcznie go wychylić i wtedy wyregulować śrubą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Co do ustawiania.. no jak niczego nie ruszam a kręcę śrubami, to mi się wózek w żaden sposób nie przestawia (bez założonej linki).

Chyba że mam ręcznie go wychylić i wtedy wyregulować śrubą?

 

 

Jeżeli od przerzutki odkręcona jest linka to i tak powinna działać śruba L. Wózek powinien się odsuwać od ramy lub do niej przysuwać. Śruba jest zazwyczaj za długa tzn. nie działa w całym zakresie - może za mało kręcisz. Ale jeżeli faktycznie nic się nie dzieje to masz popsutą przerzutkę - np. zerwany gwint i dlatego kręcenie nic nie daje.

 

Owszem kręcenie śrubą H nic nie powinno zmieniać dopóki nie założysz linki i nie przerzucisz na największy blat.

 

Nawiązując do twojego opisu z pierwszego postu pkt 2 - tylko wtedy tylna przerzutka musi być na największym blacie (L)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, pobawiłem się jeszcze, na spokojnie i działa wszystko ok, rzekłbym po krótkiej przejażdżce, że lepiej niż po regulacjach w serwisie ;) 

Musiałem mocno, naprawdę mocno napiąć linkę aby było ok tj. tak ustawić śruby, aby mieć więcej luzu na lince, napiąć ją (kombinerkami) i po skręceniu dopiero doregulować tak dół jak i górę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

zy mi się uroiło,czy w niektórych przerzutkach szosowych regulacja śrubkami jest odwrotna niż w mtb?

Owszem, w down swingu jest odwrotnie niż w top swingu, wynika to z konstrukcji.

 

 

Co do ustawiania.. no jak niczego nie ruszam a kręcę śrubami, to mi się wózek w żaden sposób nie przestawia

Zauważysz to tylko przy kręceniu śruba L i tylko wtedy kiedy nie jest już wykręcona na max. Natomiast wkręcanie powinieneś zaobserwować w każdym wypadku.

 

 

Musiałem mocno, naprawdę mocno napiąć linkę aby było ok tj. tak ustawić śruby, aby mieć więcej luzu na lince, napiąć ją (kombinerkami) i po skręceniu dopiero doregulować tak dół jak i górę.

W szosach potrzebna jest baryłka (no w grupach do 10sp nie tak naprawdę, a może to tylko ja juz mam taką sprawność...), a w grupach 11sp jest niezbędna, jak tlen, jak azot w oponie, jak łańcuch na korbie. Bez tego po prostu ... regulacja jest możliwa, owszem, jak masz klasę postaci - mechanik na 999 poziomie :D wiem co mówię, bo reguluje dziennie ok 3-8 rowerów szosowych na osprzęcie od clarisa po Dura ace Di2.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to żeby było śmieszniej, właśnie na przedniej nie mam baryłki - rower to Planet XLS z 2014 na 105 5700, teraz tylko korba jest Ultegra 6750. 

Według recek zagranicznych i zdjęć te rowery mają śrubę baryłkową, tutaj nie ma. Jeśli będę coś w serwisie robił to uderzę aby założono, bo fakt, bez niej jest.. trudniej ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...