Skocz do zawartości

[2018] Nowy Kross full suspension


Sabarolus

Rekomendowane odpowiedzi

Wczoraj trafiłem na takie zdjęcia:

https://www.facebook.com/magazynbike/photos/a.619659168056465.1073741828.619267534762295/1508544219167951/?type=3&theater

 

Wyglada na to, że Kross tworzy w pełni zawieszoną ramę do XC. Nie bedzie korzystać z ich opatentowanego RVSa tylko będzie zwykłym jednozawiasem. Zapewne ze wzgledu na chęć oszczędzenia wagi. Na zdjęciach prezentuję się bardzo fajnie. Mam nadzieję, że wykorzystają doświadczenia z Moona i Soila i obędzie się bez chorób wieku dziecęcego. Co ciekawe pamiętam, że w wątku dotyczącym nowości Krossa na 2017 rok wiele osób zastanawiało się dlaczego Kross nie skonstruował jeszcze FSa do XC. Jak widać uderz w stół a nozyce się odezwą ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Entuzjazm trochę nieuzasadniony. Na Mistrzostwach Świata KROSS informował, że full owszem powstanie na sezon 2018 ale dla zawodników. W sezonie treningowym 2016 i 17 jeździli już na aluminiowych i kombinowanie z geometrią jest już zakończone. Karbonowe uzbroją tylko drużynę na sezon 2018. Nie wiadomo czy zwykły śmiertelnik będzie miał możliwość zakupu aluminiowego fulla bo decyzja jeszcze nie zapadła.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Nie wiadomo czy zwykły śmiertelnik będzie miał możliwość zakupu aluminiowego fulla bo decyzja jeszcze nie zapadła.  
 

Prędzej czy później carbonowa wersja trafi do sprzedaży. Aluminiowy full dla śmiertelników to Soil :P

 

A entuzjazm jest uzasadniony chociażby ze względu na fakt odpalenia produkcji w Polsce - ile europejskich marek zdecydowało się na taki krok?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Prędzej czy później carbonowa wersja trafi do sprzedaży. Aluminiowy full dla śmiertelników to Soil :P

 

A entuzjazm jest uzasadniony chociażby ze względu na fakt odpalenia produkcji w Polsce - ile europejskich marek zdecydowało się na taki krok?

 

Ale soil to do xc tak się średnio nadaje Wooyku :) a takiego aluminiowego ściganta brakuje , szczególnie z tańszych, aluminiowych modeli. I to nie tylko w Polskich markach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Bo alu full do xc jest bez sensu - za ciężki, żeby coś na nim ugrać.

Może na poziomie sportowym Mai Włoszczowskiej ma to sens - na niektórych trasach. Na poziomie Jana Kowalskiego jeżdżącego w środku stawki maratonu niekoniecznie. Dlatego też Jan Kowalski nie kupi fulla XC za 30.000zł a Maja Włoszczowska nie będzie się ścigać na aluminiowym fullu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie, czy Jan z połowy stawki potrzebuje fulla? Jeśli tak, a masa nie jest dla niego tak istotna, żeby zapłacić za carbon, to może mógłby sobie ten maraton np. na Soilu przejechać...?

 

IMHO aluminiowy full do XC-racingu to z lekka niszowy temat. Chyba, że byłby to model z łagodniejszą geometrią, kierowany do rekreacyjnych rowerzystów zakochanych w Mai ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Pytanie, czy Jan z połowy stawki potrzebuje fulla? Jeśli tak, a masa nie jest dla niego tak istotna, żeby zapłacić za carbon, to może mógłby sobie ten maraton np. na Soilu przejechać...?

To że waga nie jest aż tak istotna, nie znaczy, że od razu trzeba przesiadać się na ścieżkowca. IMHO na maraton najlepsze są ściganckie fulle. To, że jest ich niewiele wynika z faktu przeceniania wagi dla wyniku oraz większych kosztów zakupu i utrzymania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja myślę, że dobry full do xc na kole 29 lepiej by się sprzedawał niż te wszystkie ścieżkowce. Popularność maratonów wśród amatorów rośnie z roku na rok.

Jazda na fullu xc jest zdecydowanie przyjemniejsza niż na ht, nawet jadąc po prawie płaskich trasach maratonów.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że można zamknąć temat w kilku zdaniach.

Full lepiej jeździ.

Full jest cięższy.

Full jest droższy.

Full jest trudniejszy/droższy w obsłudze/serwisie.

Kross powinien wyprodukować fulla do XC, żeby mieć szerszą ofertę i każdy klient mógł wybrać rower dla siebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam fulla Kross Soil i nie uważam by był tylko na single. Doskonale sprawdza się na rodzinne wycieczki. Więc jak Kross wypuści fulla XC to chętnie oblukam i może żonie kupie. Nawet jeśli nigdy trasy MTB nie zobaczy. Gdyby zawsze trzymać się przeznaczenia sprzętu, to po co kupować sportowe rowery czy samochody. Ile z nich wyjdzie na prawdziwy tor czy trasę zawodów? Podoba mi się full to go kupie jak będzie mnie stać. Cieszy zawsze różnorodność. Jeśli będzie popyt to będzie i alu i karbon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jazda na fullu xc jest zdecydowanie przyjemniejsza niż na ht, nawet jadąc po prawie płaskich trasach maratonów.
 

Mało tego, nie dość że przyjemniejsza, to potrafi być jeszcze szybsza. Na fullu nierówności nie wybijają tak z rytmu pedałowania i można więcej prędkości przenosić przez zakręty. Mam już kilka płaskich stravowych segmentów zrobionych szybciej na Transie niż na starym XC HT. Biorąc pod uwagę, że Trance jest 2 kilo cięższy i toczy się na mięsistych oponach, daje to do myślenia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To czemu nie sprawiłeś sobie typowego ściganckiego fulla na dużym kole? Sam rozłożyłem starego XC HT 26" i zastanawiam się czy składać w jego miejsce sztywniaka na dużym kole czy pozbyć się jeszcze Trance'a i w miejsce obu kupić nowego Anthema 29... Kusi ograniczenie ilościowe rumaków w stajni. Boje się, że na zwykłe wycieczki górskie Anthem może być znacząco gorszy od Trance'a. No i trochę szkoda Trance'a dopieszczonego pode mnie.

 

Ciekawe czy ktoś tam "na górze" w Krossie robił jakieś badania popytu na rynku i jak się ma zapotrzebowanie na stalowe 27+ oraz gravele do pełnozawieszonego sprzętu ściganckiego.

 

W każdym razie Spec, Giant, Trek, Cannondale, Scott czy Merida nie mają wątpliwości, że taki rower trzeba mieć w ofercie, również na ramie aluminiowej. Kross miał jakiś czas temu Earth'a. Ponoć niezbyt udanego. Na mój gust to nieporozumienie, że Kross nie ma 100mm, 29" na RVS. Kilka lat RVS jest na rynku. Moon i Soil osiadły na rynku. Kolejny krok nie nastąpił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cały czas myślę o takim xc na maratony, z drugiej strony ile można mieć rowerów w garażu :)

nie wykluczam, że wybierając jeden rower w góry byłby to na pewno full na duży kole 100-120mm.

Dlatego też z zainteresowaniem będę się przyglądał co zaproponuje Kross choć pewnie i tak wybrałbym np epica, sparka, cambera, fuela ex lub top fuela.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...