Skocz do zawartości

[serwis] RS XC32 Solo Air RL 29' - Uszczelka


dr.Peoples

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Mam od jakiegoś czasu problem z wyskakującą uszczelką dolnych goleni. Jadę sobie, nagle pyk, patrzę a uszczelka znajduje się w połowie górnych goleni (jeżeli coś pomyliłem w nomenklaturze to wybaczcie). Co może być przyczyną? Albo raczej jak to naprawić bez rozkręcania amortyzatora? Oczywiście wciskam ją z powrotem, ale po jakimś czasie znowu wyskakuje. Próbowałem w akcie desperacji, z wyczuciem, wbić ją zabezpieczonym płaskim śrubokrętem i młotkiem wokół rantu ale to również niewiele dało.

Dla jasności, chodzi o uszczelkę ze zdjęcia pod spodem:

 

aimg_1619.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie uszczelka do wymiany ale ja widzę inny problem: skoro uszczelka wyskakuje od tarcia to znaczy że z amorem coś jest nie tak, a dokładniej to pewnie mało/ brak smaru. Rozbierz ten amortyzator dla świętego spokoju i zrób serwis.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli nie musisz dopompowywac powietrza, to mozesz wykluczyc wyciek powietrza  z negatywnej co rowniez moze powodowac wyskakiwanie uszczelki.

Jesli znow wyskoczy to raz przydaloby sie zrobic serwis jak kolega pisze a dwa nie moze byc zatluszczone gniazdo gdzie wklada sie uszczelke, bo pod wplywem uginania sie widelca zwieksza sie cisnienie w goleni dolnej  i moze to powodowac wyskakiwanie uszczelki. Przesmarowac kurzowki i osadzic w odtluszczonych gniazdach, spuscic powietrze, skompresowac widel, zlozyc i napompowac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry ale jestem trochę noobem w dziedzinie XC - skąd mam wiedzieć kiedy dopompowac powietrza do amora? Wydaje mi że chodzi normalnie, ale tak może mi się tylko wydawać. Oraz gdzie znajdują się i, czym są kurzówki?

Aha, no i jak skompresować wideł?

 

Serwis zrobie gdy tylko będę mogł.

Dzięki za podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obrazowo, czy widelec jest caly czas tak sammo twardy, czy musisz go podpompowac po wybiciu uszczelki.

Kurzowka to ta uszczelka,ktora Ci wypada.

Skompresowac- zlozyc, scisnac do samego dolu..., po prostu znajdz jakikolwiek filmik na YT dotyczacy serwisu Reby, Recona, itp, jest tego pierdyliard.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wyskoczeniu uszczelki jest dalej tak samo twardy. Dzisiaj zrobiłem kilkanaście kilometrów i nie wyskoczyła jak na razie. Próbowałem przed chwilą docisnąć go parę razy do oporu i też nie wyskoczyła. Po prostu oddam go w jakieś dobre ręce, niech sprawdzi, bo coś takie zachowanie musi powodować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...