Skocz do zawartości

[Projekt] Ostre Marzenie


Rekkek

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć! Jestem Radek i od kilku lat marzę o ostrym kole  :icon_cool:

Zaczynałem od prób przerobienia najtańszych kolarek (200-300 zł) jednak nigdy nie skończyły się one sukcesem (ostatecznie zawsze zostawiałem te przerzutki i hamulce ;/)

 

W związku z ciągle rosnącym pragnieniem posiadania ostrego zacząłem przeglądać popularne serwisy w poszukiwaniu gotowców. Zniesmaczony ilością sobowtórów i wygórowanymi cenami postanowiłem złożyć w połowie sierpnia rower. Dlaczego zakładam tak wcześnie temat? Żeby zrobić dokładne rozeznanie w temacie w co warto inwestować a co lepiej omijać szerokim łukiem ;)

 

Główne założenia roweru:

1. Max 10 kg

2. Max 1000 zł

3. Maszynowe piasty

4. W miarę możliwości jak najlepsze części w jak najniższej cenie + unikać noname bazarkowych cudów

5. Skręcić samemu  :stupid:  :icon_question:

 

Proponowany przeze mnie zestaw:

-Rama torowa 21,5''+widelec                                                               ---> 359 zł                      3,210 kg

-2xObręcz 28'' 700C 30mm Stars Circle Swift Arriv 36H                     ---> 92 zł                        1,158 kg

-Piasta NOVATEC A165SBT 36H                                                        ---> 89,95 zł                   0,219 kg

-Piasta tył NOVATEC A166-SBT 36H                                                  ---> 115,95 zł                 0,262 kg

-Szprychy SLE Spokes x 64                                                                ---> 32 zł                        0,454 kg

-2xNyple Nypel SLE Spokes Stal Ocynk. 12mm x 36 szt                   --->20 zł                         0,026 kg

-2xOpona Kenda KONCEPT 700x23C                                               --->63,8 zł                      0,578 kg

-2xDętka Szosowa KENDA 28'' 700x18-25C FV 60mm Presta         --->29,8 zł                       0,194 kg 

-Stery Kierownicy NECO, Stalowe Jednocalowe                               --->11,95 zł                     0,125 kg

-Kierownica Bycze Rogi                                                                     --->55,95 zł                     0,268 kg

-Accent SP-252                                                                                  --->35,9 zł                       0,349 kg

-Siodło                                                                                                --->35 zł                          0,29 kg

-Wkład Suportu NECO B910 110,5mm 1.37 x 24 BSA                      --->19,95 zł                     0,314 kg

-Korba M-Wave Prowheel FIX 165 mm                                              ---> 95 zł                        0,645 kg

-łańcuch KMC k710                                                                            ---> 35 zł                        0,349 kg

-noski                                                                                                 ---> 35 zł                         0,067 kg 

-mostek 1''                                                                                         ---> 44,95 zł                    0,328 kg

-Pedały platformowe aluminiowe PD-DE005 De One                      ---> 34,9 zł                       0,347 kg

 

CENA: 1184,7 zł       WAGA: 9,183

 

Jakieś pomysły jak obniżyć cenę i wagę jeszcze bardziej? Nie wiem czy wykonalne ale złamanie 9 kg przy cenie 1200 zł brzmi kusząco ;)                                                 

post-205408-0-35254200-1499617413_thumb.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Kłaniam,

 

Najprosciej i wręcz bezkosztowo urwiesz jeszcze kilka gram zaplatajac koła 32H. 36 to przerost formy nad trescią. No chyba, że ważysz dobrze ponad 100kg...

 

Poza tym kupno jakiś wynalazkowych obręczy to zanowu słaby pomysł. Dobre koła to dobre obręcze i dobry zaplot.

 

Nie ma sensu na tym oszczędzać.

 

Miałem raz tanie koło. Strata czasu i pieniędzy. Przy mojej niewygórowanej wadze i nieagresywnym trybie jeździeckim koło było podciagane i centrowane kilka razy. Skonczyło się na wymianie na droższe, składane u zaufanego kołodzieja.

 

Chytry 2x traci...

 

Szacunek...

I.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Kłaniam,

 

Ja zawsze i wszędzie polecam Mavic Open Pro.

 

Pewnie coś lepsiejszego jest na rynku, w końcu wiele się zmienia i nowe wynalazki wchodzą, ale Openiacze od laaat nie tracą. Conajwyżej mogłby być nieco szersze...

 

Choć w sumie ten najnowsze są juz przyzwoicie szerokie (19mm wewnętrznie).

 

Szacunek...

I.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemka zrobiłem małe rozeznanie i tak

--> Zmieniając koła 36 na 32 oszczędzamy na 8 szprychach z nyplami czyli około 52g

--> Pedały Wellgo M-21 co prawda na łożyskach kulkowych ale ale za to dużooo lżejsze 347 g --> 248 g (!)

--> Obręcze Mavic Open Sport przez wszystkich polecane lecz znacznie droższe oraz cholernie lekkie 2x 579 g --> 435 g

--> Dętki 2xMAXXIS ULTRALIGHT mega lekkie 30zł za sztuke ale za to  194 g --> 132 g

--> Opona Ultra Sport II CONTINENTAL na tył 310 g + Opona Grand Prix na przód 230 g

Doczytałem, że w ostrym kole dobrze jest mieć cięższą tylnią oponę ze względu na dużą ilość skidów i duże zużycie opon.

Odchudziłem właściwie całe koła:

Zysk na wadze: 539 g                     Koszt: 240 zł

 

W dalszym ciągu jestem w stanie urwać sporo gramów na sztycy, mostku i siodełku. Dodatkowo w przyszłości muszę doliczyć dopięcie do sztycy owijkę oraz zabezpieczenie obręczy.

 

Cena:1427,7 zł                            Waga: 8644 g

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

względu na dużą ilość skidów i duże zużycie opon.

 

Jak skidujesz to sie zużywa. Założyć przedni hebel i jakąś minimalistyczną klameckę i zużycie paputa spada o  hebernaście procent :P

 

Dodatkowo z heblem bezpieczniej, szczególnie jak zleci/zerwiesz łąńcuch. 

 

... a to się niestety zdarza... Patrz Itr na Singlovej...

 

Szacunek...

I.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć!

 

Wybieranie części miesiąc wcześniej na które nawet się jeszcze nie ma pieniędzy nie jest może najlepszym pomysłem ale przynajmniej już teraz mogę nakreślić mniej więcej w co celować ^^

Kolejna cześć która kusi to siodełko Selle Italia lecz nie wiem czy na to pozwoli budżet ;/ Za rada Ivana odkupię tez hamulec przedni lecz możliwe ze w późniejszym terminie.

 

Ramą i widelec które mam upatrzone są elementami stosunkowo ciężkimi (3,2KG) i jest to kolejny element na którym będę chciał oszczędzić kilka gram ;/ fajnie by było znaleźć jakaś ramę z widelcem do 3 kg w typowym klasycznym torowym kształcie. Dokładniejsze rozeznanie w ramach i widelcach zrobię na początku sierpnia.

 

Będę jeździł na rowerze agresywnie co wraz z moja masa (85kg) może stanowić duże ryzyko dla takich lekkich kół. Z drugiej strony posiadanie po raz pierwszy w życiu naprawdę dobrych kół cholernie kusi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

W związku z ciągle rosnącym pragnieniem posiadania ostrego zacząłem przeglądać popularne serwisy w poszukiwaniu gotowców.

Ja na Twoim miejscu zerknąłbym na zagraniczne portale: gumtree, ebay w poszukiwaniu roweru Charge Plug, wersja ze stalową ramą, poziomymi hakami, piastą flipflop. Spokojnie można z taką Wtyczką zejść do 10kg i kupić ją poniżej 1000 złotych, zwłaszcza przy obecnym kursie funta. I nie musisz nic składać, masz fajnego gotowca.

 

U nas niestety takiego wyboru fajnych rowerów nie mamy, jest Polka ale ona tylko na niekumatym robi dobre wrażenie, dla mnie wygląda po prostu tanio.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Ja na Twoim miejscu zerknąłbym na zagraniczne portale: gumtree, ebay w poszukiwaniu roweru Charge Plug, wersja ze stalową ramą, poziomymi hakami, piastą flipflop. Spokojnie można z taką Wtyczką zejść do 10kg i kupić ją poniżej 1000 złotych, zwłaszcza przy obecnym kursie funta. I nie musisz nic składać, masz fajnego gotowca.

 

 

 

I tu jest problem :/ Chcę żeby mój rower był całkowicie mój a nie jak kilkaset innych

 

@@MikeSkywalker, Swoją drogą dzięki za poszerzenie horyzontów ^^ Na pewno wykorzystam wyżej wymienione portale do poszukiwania części (szczególnie ramy B) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak złoże i się przejadę to dam znać czy to filozofia czy tylko jakieś dziwactwo  :D
 
Które części odradzasz  @@MikeSkywalker ? Będziemy szukać lepszych zamienników ;) Proponowane przeze mnie części to tylko przykłady do sierpnia może się jeszcze 100 razy pozmieniać 
 
Jutro postaram się wrzucić zdjęcie mojego aktualnych trupa żebyście mogli zobaczyć o jak wielkiej przesiadce jakościowej mowa   :teehee:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno potrzebujesz dobrych obręczy, ale to już Ivan to naprostował. Te z pierwszego postu to plastelina, szkoda się pchać. 

 

Nie wiem też co oznacza "rama torowa" - czy to coś przemyślanego czy pierwsza lepsza  z jakiejś aukcji, pospawana tylko po to żeby "złożyć" na niej modną ostrokółkę. To wbrew pozorom ważny element roweru. Patrz też żeby miejsca na oponę było nieco więcej - do "agresywnej" jazdy zawsze lepiej mieć nieco szerszy laczek, i koła i Ty ucierpicie trochę mniej na dziurach czy krawężnikach. 32C to chyba optimum do tłuczenia po mieście

 

Szprychy za 50 groszy sztuka - też stawiam że to plastelina. Najtańsze cokolwiek warte to CN Spoke ale te kosztują koło złotówki za sztukę, wszystko poniżej to zwykle badziewie po 20 groszy, tylko z różną marżą. Szkoda składać na tym koła. 

 

Piasty Novateca - dobry wybór. Jako "tanie i dobre" sprawdzają się aczkolwiek są może jakieś szosowe wynalazki warte uwagi. 

 

Stery Neco - nie znam, ale na suporty słyszałem narzekania. W podobnym budżecie chwalę tanie suporty Accenta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Hmmm...

Ale to jest rama noname, z najprawdopodobnie najposledniejszej, ciezkiej, ciulowej stali Hi-Ten...

Przepytaj chociaz sprzedawce co to za wynalazek...

Wyskoczyc z kasy za szmelc ktory zgnije po roku to nie sztuka...

Szacunek...

I.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest ostateczność i zarazem przykład jaki kształt ramy preferuje. Marzenie to Rama z widelcem do 200 zł +200 malowanie ważąca z widelcem mniej niż 3kg na poziomych hakach z w miarę normalna średnica na sztyce ;) myśle ze do osiągnięcia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostre koło marzeń to za 1000 zł nie wyjdzie. W ramach autoedukacji ostrokolowej dobrze kupić ostrokolowca w całości za radą Mike'a w odpowiednim rozmiarze. Zebrać doswidczenia, potem ten rower sprzedać wiedząc już czego się chce.

Problemem jest dobór ramy i widelca, jeśli ma być oryginalnie torowy i z epoki to nie bedzie miał mocowań na hamulce. Cena takiego zestawu jest zwykle wygórowana patrz najprostsze Wichry czy Super Romety. Ogolnie przez ok 15 lat ostrego kola w polskich internetach jest tyle wiadomości ze mozna przez rok studiować uczyć się i knuć, a ja proponuję kupić właśnie gotowy sprawny rower i zająć pedałowaniem, tak na początek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Marzenie to Rama z widelcem do 200 zł +200 malowanie ważąca z widelcem mniej niż 3kg na poziomych hakach z w miarę normalna średnica na sztyce ;) myśle ze do osiągnięcia


Obawiam się że takich okazji nie ma. Za 200-300 to stal czyli nie mniej (a raczej więcej) niż 3,5 kg (rama i widelec).
Prędzej znajdziesz lepszą ramę kupując używane ostre, bo spadek wartości bywa duży.

Przy tym budżecie cudów na wadze nie oczekuj, okolice 9 kg to będzie wg mnie i tak bardzo poręczny rower.
Mi za 11 kg wyszło 1000 PLN ale u mnie wszystko oprócz kół, nóżki i hamulca jest stalowe, a siodło to turystyczny Brooks.

Zamontuj hamulec, koniecznie.

 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żałuję że nie mam już Wtyczki bo byłaby możliwość ewentualnej oceny i przymiarki. Ale sam rower polecam, wyszedł nieco ponad założony budżet ale łatwo można było go zbić do 10 km (nawet przez usunięcie jednego hamulca) i zwyczajnie działał. 

 

Można w Rzeszowie zapytać u Larego Zębatki, hipsta-ostrokołowe środowisko rzeszowskie chyba tam się gromadzi. Myślę że jak już nabędziesz doświadczenia mógłbyś sobie ramę pod siebie zamówić w Karamba Bike, pewnie za 200 zł nie będzie ale skoro ma być marzenie to chyba jedni z tańszych budowniczych ram w Polsce. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19897592_1608105609214126_1869303369_o.j

 

19897536_1608105575880796_1809674151_o.j

 

20049057_1608105595880794_1407555602_o.j

 

 

Te zdjęcia mają wam pokazać jak bardzo zajechane są moje rowery ;/ Mówicie, że za 1500 (budżet jest ruchomy ostatecznie budżet określę na początku sierpnia) nie złożę roweru marzeń, ale w porównaniu do tego co mam to i tak będzie x10000 razy lepsze ;-) 

 

Na pewno @@MikeSkywalker obczaje te ramy. 

 

Powtarzam po raz kolejny że jestem na etapie przedswętpnie przygotowawczym i robię rozeznanie rynku. Całkiem możliwe że najbardziej opłacalną opcją będzie kupienie gotowego ostrego sprzedanie kół i innych nie pasujących elementów i zostawanie odpowiadających części. Wszystko wyjdzie w praniu.

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@@MikeSkywalker,  korzystałeś z usług Karambe Bikes? Szczerze mówiąc to ich ceny przekraczają prawie 2-krotnie cały mój budżet :'D Chyba że czegoś nie doczytałem. 

 

 

BTW: Zamierzam w najbliższym czasie poszukać piasty przedniej i korby z czegoś bardziej popularnego i szanowanego może jakieś używane 105. Nie wszystko musi być torowe od razu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jak juz masz to co masz to u Larego zębatki zrob ostre na tej dugiej szosie,kup fajną klasyczną korbę,( ta ktora jest "300" to jedna z mnjej ladnych i m czesto "jajotryb biopace" oczyść rame z przelotek, pomaluj na wybrany kolor. Tylne kolo zrobią na 126 mm przednie moze zostanie,

dobierz sobie siodło kierownicę mostek dokladnie takie jakie pawujafizycznie i optycznie, użyj klamek przełajowych zamiast tych klasycznych. i ciesz się jazdą, jedynie duzy rozstaw osi bedzie trochę roznić takie OK od torówki ale dla dużego faceta to nie bedzie tragedia. Jak chcesz mieć uczucie lekkości mozesz wejść w szytkowe koła ale nie jest to praktyczne w okresie oswajania z napedem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie korzystałem, ale zamierzam zrobić research tylko jakoś nie mogę się wybrać i pogadać/popatrzeć. 

 

Weź pod uwagę że frameset robiony na zamówienie to z tego co wiem 3-4 tysiące złotych. Chłopaki są tańsi. 

 

Ale to docelowo mówię, jeśli wiedziałbyś dokładnie czego chcesz i kupił ramę pod rower marzeń. Bo jak wspomniał ktoś tysiak to za mało na taki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki fitting na pewno super sprawa ale wątpię żebym zmieścił się w moim skromnym budżecie. Na początku sierpnia pójdę pogadać z Larrym i przedyskutuje temat. Dodatkowo obawiam się że moja rama może być dużo za ciężka i dodatkowo na 100% jest na mnie za duża wiec z miejsca odpada ;/ z tego co pamiętam rura podsiodłowa 60+ cm :'D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...