Skocz do zawartości

[Renowacja roweru] Peugeot mixt Monaco


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

mam w glowie renowacje roweru Peugeot Mixt Monaco z roku 1970 (najprawdopodbniej).

 

Rower jest w calkiem dobrym stanie, tzn. da sie go uzywac na codzien, co jest juz polowa sukcesu.

 

Ale do rzeczy. Chcialabym zrobic z niego moje oczko w glowie, zmiana kolorystki, nowe naklejki, wymiana kol, opon, mechanizmu napedowego.

 

Za nim jednak zaczne rozbierac rower i zaopatrywac sie w nowe czesci, chcialabym sie poradzic odnoscie kompatybilnosci zakupowanego osprzetu...

 

Mam teraz w rowerze, tyl przerzutke shimano positron 400 oraz wolnobieg 5 rze. Przod, taka sama przerzutka pod korbe 2rz. Manetki montowane na kierownicy.

 

Hamulce caliper (mechanizm w swietnym stanie) potrzeba jedynie wymiana klockow + linki i pancerze, kierownica jak na zdjeciu ale z brzydkim mostkiem ,wiec i jedno i drugie pojdzie do wymiany + nowe klamki hamulca i chwyty kierownicy.

 

Moje pytanie jest takie, czy jak wymienie tylne kolo pod kasete 7 rz (jest miejsce na jej montarz) i zamontuje wspomniana kasete, to czy nadal moge uzywac przerzutki positron, a jezeli nie to jaka nalezaloby kuppic abym mogla zamontowac do niej manetki oryginalne (montowane na kierze)?

 

Bede bardzo wdzeiczna za wszekie rady, uwagi i modyfikacje w pomysle, pozdrawiam serdecznie,

 

AS

post-195837-0-28729100-1499241555_thumb.jpg

post-195837-0-18037300-1499241556_thumb.jpg

post-195837-0-35200300-1499241557_thumb.jpg

post-195837-0-35927600-1499241558_thumb.jpg

post-195837-0-46613200-1499241559_thumb.jpg

post-195837-0-00048200-1499241562_thumb.jpg

post-195837-0-92766000-1499241562_thumb.jpg

post-195837-0-81727500-1499241563_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piękne jeździdło. Mam nadzieję, że nie masz zamiaru malować ramy.

 

Co do kasety i Shimano Positrona - przede wszystkim, to nie jestem w 100% pewny, czy to jest oryginalny osprzęt, bo Peugeot bardzo późno, bo w późnych latach '80 i jeszcze później zaczął w ogóle montować do swoich rowerów osprzet Shimano, ale to może być fałszywy trop. Druga, z punktu widzenia użytkowego ważniejsza sprawa, to to, że Positron w latach '80 albo początku '90 został przez Shimano wycofywany z rynku i zastąpił go szeroko pojęty osprzęt z systemem SIS.

 

Jeśli masz zamiar wymienić kasetę na 7-mio biegową, to najpewniej positron jej nie obsłuży, bo kasety obecnie są zgodne z systemem SIS, a nie Positronami, to jest inny system indeksacji, dodatkowo z płynną manetką, co też nie jest specjalnie przyjemne w użyciu. Cod o samego osadzenia kasety - masz pewność, ze to by się w ogóle zmieściło na bębenek? Trochę to jest ubrudzone, ale to nie jest wolnobieg?

 

Na twoim miejscu - albo bym to wyczyścił, nasmarował i zostawił, jak jest, albo pełna wymiana całego osprzętu napędu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piękne jeździdło. Mam nadzieję, że nie masz zamiaru malować ramy.

 

Co do kasety i Shimano Positrona - przede wszystkim, to nie jestem w 100% pewny, czy to jest oryginalny osprzęt, bo Peugeot bardzo późno, bo w późnych latach '80 i jeszcze później zaczął w ogóle montować do swoich rowerów osprzet Shimano, ale to może być fałszywy trop. Druga, z punktu widzenia użytkowego ważniejsza sprawa, to to, że Positron w latach '80 albo początku '90 został przez Shimano wycofywany z rynku i zastąpił go szeroko pojęty osprzęt z systemem SIS.

 

Jeśli masz zamiar wymienić kasetę na 7-mio biegową, to najpewniej positron jej nie obsłuży, bo kasety obecnie są zgodne z systemem SIS, a nie Positronami, to jest inny system indeksacji, dodatkowo z płynną manetką, co też nie jest specjalnie przyjemne w użyciu. Cod o samego osadzenia kasety - masz pewność, ze to by się w ogóle zmieściło na bębenek? Trochę to jest ubrudzone, ale to nie jest wolnobieg?

 

Na twoim miejscu - albo bym to wyczyścił, nasmarował i zostawił, jak jest, albo pełna wymiana całego osprzętu napędu.

 

Ale super! Mega dziekuje za odp i rady!!!

 

Rozumiem ze malowanie + naklejki sa oryginalne wiec zdejmowanie tego nie jest zalecane, ale na ramie jest sporo rdzy i odpryskow wiec z punktu widzenia technicznego byloby zdecydowanie lepiej zdjac stara farbe i nalozyc nowe warstwy... masz moze jakis inny pomysl/rozwiazanie?

 

Naklejki moge kupic, ale to juz nie bedzie oryginalna wersja...

 

 

Pozdrawiam

 

AS

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A propos naklejek i malowania, to powiem szczerze, że mało widać, poza kawałkiem widelca, ale moja opinia jest taka, że:

1. stare rowery mają czasem piękne malowanie i nie warto go zmieniać, jeśli nie jest totalnie zniszczone

2. zmieniając malowanie - zrobisz kolejny taki sam, jak inne rower i stracisz unikalność

3. oryginalny lakier jest bardzo trwały i twardy - ciężko go zarysować. Nowy, nawet malowany proszkowo będzie bardziej podatny na zarysowania

4. samo porządne malowanie będzie sporo kosztować - 100-150 pln, w zależności od miejsca zamieszkania i stawek specjalisty

 

Rdzę wyczyścisz pastą IZO, gąbką, zmywakiem i sporym nakładem czasu, odpryski - jeśli nieduże, to nie powinny rdzewieć. Kwestie estetyczna - cóż - trudno powiedzieć, jak się wyczyści ramę dokładnie, to przeważnie wygląda i tak dobrze.

Edytowane przez borsooq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...