Skocz do zawartości

[Rock Shox Recon Solo AIr VS shox sid race] który zostawić


Maateusz

Rekomendowane odpowiedzi

Po numerze seryjnym. Ogólnie obydwa mają "to samo" zastosowanie, tylko jeden jest topowym sportowym produktem, jest pół kilo lżejszy i ma jakiś wypasiony tłumik, a drugi to taka klasa średnia dla amatorów.

Edytowane przez dran2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy od stanu. Poza niższą masą i tłumikiem MC SIDy bywały dual air oraz z regulacją tłumienia kompresji co dodatkowo zwiększa możliwości dostosowania do swoich potrzeb. Jeśli golenie i tuleje ślizgowe w dobrym stanie to amor do uratowania.

 

Pierwsza cyfra po literze to ostatnia cyfra roku produkcji korony.

Edytowane przez Dokumosa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na dole lewej goleni jeśli jest zawór do pompowania to DA.

 

Jeśli górne golenie nie mają śladów uszkodzeń (obicia, rysy, przetarcia) to jest szansa, że i ślizgi są ok (najlepiej zdjąć dolne golenie i wtedy wszystko będzie widać a przy okazji przeprowadzić serwisowanie - wymiana uszczelek i płynów ustrojowych).

 

Wrzuć zdjęcia i nr seryjne. Może ktoś odnajdzie swój amortyzator i dowiesz się coś o jego historii ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wygląda ten SID - czerwony- jak dla mnie bardziej na oko zuzyty - ma rysy na lakierze odpryski - po rozebraniu to mozna polakierować na nowo ?


Recon - biały- jak dla mnie w lepszym stanie niz sid - ale tez chyba nowszy ?

post-201780-0-79607100-1499269312_thumb.jpg

post-201780-0-07535700-1499269323_thumb.jpg

post-201780-0-46999600-1499269342_thumb.jpg

post-201780-0-77621200-1499269361_thumb.jpg

post-201780-0-44851600-1499269391_thumb.jpg

post-201780-0-45807600-1499269396_thumb.jpg

post-201780-0-09865100-1499269403_thumb.jpg

post-201780-0-52188600-1499269417_thumb.jpg

post-201780-0-07171100-1499269824_thumb.jpg

post-201780-0-74453200-1499269848_thumb.jpg

post-201780-0-41305300-1499269858_thumb.jpg

post-201780-0-69087900-1499269867_thumb.jpg

post-201780-0-17277300-1499269888_thumb.jpg

post-201780-0-29839400-1499269910_thumb.jpg

Edytowane przez Maateusz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co widać w SIDzie golenie są niezłe. To że jest trochę poobijany nie wpływa na pracę. Koniecznie trzeba serwis mu zrobić bo uszczelek kurzowych praktycznie już nie ma, w środku może być błotko. Odnośnie malowania - żeby to miało ręce i nogi trzeba usunąć całkiem stary lakier, dobrać odpowiedni podkład i malować najlepiej proszkowo. Ja kiedyś robiłem renowację widła w firmie, która odnawia alu felgi. Wyszło jak z fabryki.

Recon kilka latek młodszy, ale też serwisu nigdy nie widział. To jest wersja silver (ciężka, rdzewiejąca stal zamiast alu) z tłumikiem TK (najprostszy).

 

Ja brałbym SIDa.

Edytowane przez Dokumosa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko miod, ale.

- cena calkowitej renowacji prawie na pewno przekroczy wartosc widelca, chodzi mi o SIDa.

- cena calkowitego kitu serwisowego

- cena malowania proszkowego, nie wiadomo jak spisza sie slizgi wewnetrzne, przy piecu.

- cena naklejek

Wtedy faktycznie wyjdzie piekny SID.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z jakich one sa lat ?

 

co do sida skoro renowacja przekroczy jego wartosc to tak naprawde ile jest wart ? a ile drugi ?

 

na jednym pisze dual air (sid) a na drugim solo air (recon) - na czym tutaj różnica polega?

Edytowane przez Maateusz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kit do sida DA to 100-130zł. Komplet uszczelek kurzowych z gąbkami olejowymi 40-50zł. Smarowidła 50zł. Tyle wystarczy aby amor odzyskał pełną sprawność.

Reszta to estetyka. Można to zrobić po taniości albo przyzwoicie.

 

Serwis recona wyjdzie może z 50zł taniej.

 

DA - osobno pompuje się komorę pozytywną i negatywną amora. Można ustawić dobrą pracę w szerokim zakresie masy rowerzysty.

SA - pompujesz tylko pozytywną a negatywna napełnia się sama. Działa to przyzwoicie pod warunkiem że nie ważysz 100kg+. Sprawia też sporo problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest tzw. basic service kit, jak dobrze poszukasz to kupisz za 50zł. W full service kitcie są wszystkie elementy gumowe, nie tylko oringi, oraz dodatkowo m.in. nowe zawory do pompowania, nowe zaślepki zaworów, pierścienie Segera ale brak uszczlek kurzowych i gąbek.  Jak koniecznie chcesz oszczędzić to możesz brać ten zubożony. Ten SID to rocznik 2010-2011.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do SIDa DA do 2012r. Występują dwa różne w zależności od skoku widelca. Dla skoku 100mm takie coś: http://rowerowy.com/sklep/narzedzia-serwis/serwis-amortyzatorow/uszczelki/prod/rs-service-kit-sid

Do tego jeszcze komplet kurzówki + gąbki.

Edytowane przez Dokumosa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli rozumiem mój ma skok 100 mm ? bo na goleni sa dwie wartosci 100mm i 80 mm ?


oleje juz pokupilem - opakowania wieksze wiec zrobie najpierw serwis recona, aby zobaczyc co i jak skoro jest mniej wartosciowy - czy przy nim koniecznie wymieniac uszczelki ? czy moze wystarczy tylko poczyscic wszystko ? z ktorego on z kolei jest roku ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po nr seryjnym sprawdzsz. Po literze cyfra wskazuje na rok.

 

Pełny serwis w reconie czy to sidzie powinien być robiony co 200h pracy. Min. co sezon wymiana oleju. Zakładam, że u Ciebie żaden z nich serwisu nie widział. Weź też pod uwagę, że np. uszczelki kurzowe po kilku latach twardnieją przestając spełniać jakąkolwiek funkcję. Odnośnie oringów wewnętrznych jest trochę lepiej bo nie działają na nie UV a dodatkowo są zwilżone olejem co w pewnym stopniu zaponiega utlenianiu. Kurzówki to min. co bym mu zrobił. Resztę trzeba zweryfikować i podjąć decyzję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok. rozumiem.

 

zabralem sie za recona

 

pierwszy krok rozdzielenie goleni i juz problem... ludzka sila nie rozdzieli tego...

 

wydaje sie,ze zrobilem wszystko jak tutaj:

 

https://biketrain.wordpress.com/2015/02/05/obsluga-amortyzatora-rock-shox-recon-solo-air/

 

i

 

 

ale slychac jakby cos do czegos dobilo i dalej nie pojda... - wpadl mi do glowy podnosnik samochodowy ? dobry pomysl ? czy nic na sile ?

 

p.s

 

recona ktos chyba cos serwisowal, bo w miejscu  gdzie sa takie wpusty do podwazenia uszczelek kurzowych sa slady demontażu ich

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

młotek pomógł - wszystko zrobiłem jak instrukcja mówi - bez blokaady faktycznie jest różnica duża, aż się nie spodziewałem.

 

pytanie o blokadę - ona ma całkowicie blokować widelec ? wogole ma sie nie uginać ?

 

u mnie powiedzmy w 50% jest mniejszy skok niż bez blokady

 

wlałem 120 ml płynu do komory tłumika - on przelewał się jakby w dół pod taki tłoczek - tak ma być ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...